• Tue 19 Jul 2022 17:13
    5514 visningar
    3 svar
    3
    5514

    PEDANT HJÄLP

    Hej, 
    Småbarnspappa på 30åroch jag bor tillsammans med min sambo och min son på 2 år.

    Jag har stora bekymmer som börjar bli allt mer till ett problem, jag behöver ständigt städa undan och plocka undan allt i hemmet så det står rakt och prydligt.
    Det har börjat gå över en gräns att min son knappt kan ha sina leksaker på golvet för jag tycker inte det ser bra ut.
    (Jag kan låta dom ligga på golvet under tiden jag vet att han leker med dom).

    Jag kan komma hem en dag från en stressig och lång dag på jobbet, dom flesta personerna lägger sig på soffan eller sysselsätter sig med något annat.
    Jag tar fram dammsugaren det första jag gör och börjar dammsuga hela lägenheten som är på 45 kvm, på grund av att jag såg en brödsmula vid köksgolvet, eller ett hårstrå på golvet. Samt piffar till soffan för det ser ut som att någon har suttit i den. Samma sak med diskhon, ser jag vatten droppar vid sidan av den så behöver jag släta ut det med disktrasan den ska vara tom och fri från vatten. 

    Min andledning till att jag gör allt det här, är nog för att min hjärna slappnar av när jag vet att allt är undanplockat och at jag inte behöver bekymra mig om att det är "stökigt hemma", Jag blir stressad och uppjagad och frustrerad när jag ser stök.
    Hur ska jag bryta den här jobbiga beteendet som jag lever i nu.. 

    Tack på förhand för att ni tar er tid och läsa! 
      

     

  • Svar på tråden PEDANT HJÄLP
  • Tue 19 Jul 2022 17:16
    #1
    +2

    KBT. Sök via vårdcentralen, eller privat.

  • Tue 19 Jul 2022 17:24
    #2

    Japp, KBT är det som gäller för din del.

  • Tue 19 Jul 2022 18:03
    #3

    Sök vård. Det kan både bli tal om terapi och medicin men det finns absolut hjälp att få!

Svar på tråden PEDANT HJÄLP