• Wed 20 Jul 2022 20:58
    13626 visningar
    3 svar
    3
    13626

    Gravtest efter slutat med p-piller

    Det är strax över en månad sedan jag slutade med p-piller. Planen är att bli gravid men jag har varken noterat mens eller ägglossning. Jag började ta ägglossningstest ca 10 dagar efter jag slutade med p-piller men har inte fått positivt någon gång. 


    Nästan 4 veckor efter jag slutade med piller fick jag en kort blödning vid samlag. Behövde ingen binda eller så utan kom bara precis efter det. Sen inget mer. 


    Jag förstår att jag skulle kunna vara gravid och tog ett gravidtest för två dagar sedan. Men jag har ingenting att utgå ifrån så vet inte hur jag ska tänka? Jag kan ju inte gå runt och ta test hela tiden ????

  • Svar på tråden Gravtest efter slutat med p-piller
  • Anonym (Enann­an)
    Wed 20 Jul 2022 23:55
    #1

    Mitt råd, om du inte viöl testa med ÄL test, är att ha sex så mycket ni har lust och sedan invänta mensen.. 
    Då finns chansen att du blir gravid också under tiden.
    Bestäm att du tar ett nytt grav test om en måndag ifall mensen inte kommit än. 

  • Anonym (Amand­a)
    Thu 21 Jul 2022 09:37
    #2

    Håller med ovanstående. ägglossningen kan dröja länge efter p-piller. min kom igång efter ungefär 6 månader. Så ligg 2-3 gånger i veckan så kommer du säkert pricka in ägglossningen när det är dags. 

  • Thu 21 Jul 2022 20:53
    #3

    Ja. Det är nog så man får göra. Men så svårt att veta när man ska ta gravidtest. Jag har mått så konstigt efter att jag slutade med piller att jag skulle kunna vara gravid hela tiden, men det är jag inte än. Men får väl testa några gånger i månaden om jag inte får väldigt tydliga symtom. Har två barn sedan innan.

Svar på tråden Gravtest efter slutat med p-piller