• Svar på tråden Lagomt överviktiga personer lever längst
  • Anonym (Hannele)

    Jag är övertygad om att det beror på att normal- och underviktiga oftare väljer att äta antingen nyttigheter eller onyttigheter för att det inte ska bli för mycket kalorier medan överviktiga oftare äter både och och därmed får i sig alla viktiga ämnen. 

  • Anonym (L)

    För att man tappar aptiten när man blir äldre, får problem med munhälsa, bryter benen osv och då är det bra att ha lite att ta av. Ålderdomen är tyvärr många gånger en utdragen svält. 

  • Anonym (vem bryr sig om utseendet när allt går emot det)
    Anonym (L) skrev 2022-07-21 23:39:53 följande:

    För att man tappar aptiten när man blir äldre, får problem med munhälsa, bryter benen osv och då är det bra att ha lite att ta av. Ålderdomen är tyvärr många gånger en utdragen svält. 


    Har flera som tynat bort av svält...sorgligt och deprimerande men ofta enda utvägen för att slippa ut från det ovärdiga åldringslivet. Inget man ser fram emot.

    De som varit tunnast i min släkt, under 50 kilo som riktigt gamla har levt längst. Till i genomsnitt 90 år eller äldre. Jag kan tycka att livet verkar så jävla fattigt och hemskt när man är gammal så vem fan bryr sig ifall man blir tjock om det innebär mer njutning och att få äta allt man vill.. Varför inte frossa så länge det är möjligt?

    Jag har hållit igen hela livet, tänker fan  inte göra det nåt mer efter 60.
  • lövet2

    Ju äldre man blir, desto oftare blir man sjuk. Sjuk = viktnedgång. Den som har lite extra att ta av, klarar av sjukdom och viktnedgång bättre. Inte kul att vara lite underviktig redan från början, och så bli sjuk på det ...

Svar på tråden Lagomt överviktiga personer lever längst