• Um Hamza

    Natta med mobilen

    Min sambo berättade att han kört med tiktok varje kväll han nattat i veckan. För mig tar nattningen nästan en timme, jag läser samma saga och säger godnatt. Jag tycker det är fusk att ta till skärmen. Barnet är bara 20 månader ffs. Vad tycker ni? 

  • Svar på tråden Natta med mobilen
  • Aliona

    Fusk och fusk, man gör väl det som funkar bäst? Vi läste inte ens godnattsagor i den åldern. Vi läste mycket, men då var det under dagen, då vi satt tillsammans, tittade på och pratade om bilderna, pratade om handlingen osv. Vid nattningen gjorde vi oss i ordning, lade oss i sängen, pratade lugnt ett par minuter, släkte lampan och gick ut. Nattningen tog max 15 min. 

  • Maymom

    Gör mer som du TS. Läser två tre böcker och sen släcka. Rutin och lugn och ro. Tar ca en timme, eller lite mer. nästan samma ålder på barnet. Dock rullar barnet runt, ska brottas, leka och pilla eller slå på mig. Går snabbare för sambon men barnet blir lite ledsnare av att säga god natt till mig, vill att jag ska lägga. Men känns bättre att han är ledsen i nån minut av saknad än att han ligger och slår mig i 20 min och jag blir grinig och sur det sista som händer och behöver säga till en massa innan han somnar.

    Tycker inte man ska visa skärmen vid läggning. Den bör väl läggas bort även för oss vuxna 30 min innan vi ska lägga oss...

  • Um Hamza
    Maymom skrev 2022-07-30 01:08:45 följande:

    Gör mer som du TS. Läser två tre böcker och sen släcka. Rutin och lugn och ro. Tar ca en timme, eller lite mer. nästan samma ålder på barnet. Dock rullar barnet runt, ska brottas, leka och pilla eller slå på mig. Går snabbare för sambon men barnet blir lite ledsnare av att säga god natt till mig, vill att jag ska lägga. Men känns bättre att han är ledsen i nån minut av saknad än att han ligger och slår mig i 20 min och jag blir grinig och sur det sista som händer och behöver säga till en massa innan han somnar.

    Tycker inte man ska visa skärmen vid läggning. Den bör väl läggas bort även för oss vuxna 30 min innan vi ska lägga oss...


    Oj vad lik mitt barn han verkar vara :D Exakt samma, det är en wrestlingmatch i sängen, han skallas och stryper mig, och klättrar runt frenetiskt, allt för att hålla sig vaken antar jag :) 
Svar på tråden Natta med mobilen