Pottfisk skrev 2022-08-22 09:48:18 följande:
Kan inte citera dig, Gå i bitar, men tack för styrkekramar. Ja, jag vill ha honom, även fast mer har kommit fram (som kan klassas som emotionell otrohet). Om det kommer till den punkten så flyttar han den 30e september, sen har vi två månaders betänketid till. Han trodde inte att han skulle vara så ledsen när jag sa att det var slut, och han vet verkligen inte vad han vill.
Ont gör det, men man får ju härda ut för barnen.
Tyvärr var min karl emotionellt otrogen också. Inte bara en gång. Hade också livskriser. Men som min psykolog sa var att man har ändå ett ansvar jämt emot sin partner. Han sa att ngn som är deprimerad får inte upp ögonen för ngn annan och blir kär. Det tillhör inte bilden av depression. Det gör ont att höra och det sårade mig mkt men efter lite distans (4 veckor isär) så kunde jag se på hela problemet ur en annan synvinkel. Jag ville så gärna hålla ihop kärnfamiljen och jag tänkte precis som du att det går upp och ner så nu får man kämpa, innerligt trodde jag också att han aldrig skulle svika mig.
Något som har sårat mig är att min man inte kämpade för vår relation och vår familj. Man kan inte ha kakan och äta den. Min man ville inte heller gå på rådgivning och det har inget att göra med att det inte kommer att hjälpa, han vill bara inte gå och höra från en utomstående att han gjort fel, slippa skammen.
Du sitter även i en båt där han ärligt sagt att han är intresserad av ngn annan, men hon kommer inte att lämna sin man. Vad hade din man gjort om hon valde att lämna? Problemet är att har han gjort det en gång så kommer han förmodligen göra så igen.
Du har skapat tre underbara barn tillsammans med din man, det räckte inte för hnm för att visa dig den respekten du förtjänar.
I början kravlade jag på marken och var helt förstörd, det var overkligt. Men tillsammans med barnen och fina vänner och familj så har jag kunnat fokusera på att bygga upp mitt liv igen. Jag är inte längre sårad, knappt arg längre, jag jobbar istället på att förlåta honom för det han har gjort. Inte för hans skull utanför min egen, jag blir lyckligare av att själv må bra.
läste ett citat som var så tänkvärt och givande, inte där och då när marken inte längre fanns under fötterna, utan på senare tid. Det berör mig men och är spot on
? And I can?t just imagine how you could be so okay now that I?m gone.?
Du förtjänar bättre, du förtjänar att få sättas i första rummet. Inget du kunde ha gjort hade undvikit din situation. Varken trotsålder, förlossningsdepression etc. Valet var sin mans, man rår inte för att man blir kär men stå för det.
Omge dig med andra som separerat, prata med vänner och familj, skriv här. Du vet vad som är bäst för dig, men jag tror att du underskattar vad du är värd.
Stor kram