• Anonym (Barajag)

Går i bitar

Nu verkar det vara definitivt denna gång. Igår bad jag hnm dra härifrån. Nu står jag här med två barn och hjärtat sitter i halsgropen. 

Jag har blivit så sviken men jag har kämpat och kämpat. Jag behöver inse att jag och barnen förtjänar bättre. 

Är orolig för ekonomin och sörjer den kärnfamilj jag hoppats på. Jag känner mig så misslyckad.  

Någon som kan peppa mig? 

• Svar på tråden Går i bitar
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Barajag) skrev 2022-07-16 14:40:37 följande:

Beklagar att han är så kontrollerande. Hur gamla är barnen? 

jag skäms för att det känns som ett misslyckande. Jag är vansinnigt medberoende och har tillåtit saker alldeles för länge. Jag ser inte ner på andra som delar på sig. Trodde bara inte att det skulle vara jag. . Z

De är 4 och 7 år. Hur gamla är dina?

Det är lätt att vara efterklok. Det är bättre att du tar tag i det nu än att du aldrig gör det. Och han behöver ju hjälp, behandling. Men det är inte ditt ansvar. 
  • Anonym (Barajag)
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-16 14:54:52 följande:
    De är 4 och 7 år. Hur gamla är dina?

Det är lätt att vara efterklok. Det är bättre att du tar tag i det nu än att du aldrig gör det. Och han behöver ju hjälp, behandling. Men det är inte ditt ansvar. 
    3 och 5 år. När ska du slå slag i saken? Hur ser din boendesituation ut?

kommer på mig själv att åter igen försöka hitta lösningar åt hans skit. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Barajag) skrev 2022-07-16 16:12:17 följande:
    3 och 5 år. När ska du slå slag i saken? Hur ser din boendesituation ut?

kommer på mig själv att åter igen försöka hitta lösningar åt hans skit. 
    Jag vet inte. Snart.
    Vi bor i hus och jag har ingen aning om hur vi ska lösa det. Huset måste ju säljas och vi båda måste lyckas hitta annat boende. Krångligt. 

Hans skit är hans ansvar!
  • AndreaBD

Du kommer att må mycket bättre så småningom. Kanske ganska snart. Det finns nästan bara fördelar med att ta sig ur en sån relation. När man väl har tagit beslutet så har man egentligen klarat av det svåraste. Sedan kommer det lite sorg över att förlora kärnfamiljen, men jag ångrade mig aldrig.

• Anonym (Barajag)
    AndreaBD skrev 2022-07-16 17:06:26 följande:

Du kommer att må mycket bättre så småningom. Kanske ganska snart. Det finns nästan bara fördelar med att ta sig ur en sån relation. När man väl har tagit beslutet så har man egentligen klarat av det svåraste. Sedan kommer det lite sorg över att förlora kärnfamiljen, men jag ångrade mig aldrig.

Känner mig så orolig över framtiden. Allt. Någonstans i bland dessa tio år älskade jag honom över allt annat. Har så svårt att bara känna att ok, this Is it. 
  • Anonym
    Anonym (Barajag) skrev 2022-07-16 11:38:11 följande:

Ja, spelmissbruk som dragit hans ekonomi ner i fördärvet. Dålig pappa, ej närvarande pappa, skrivit med andra tjejer etc. Tagit väldigt dåliga beslut. 

skulle kunna skriva en massa saker men vill inte svartmåla. Men känns ändå tungt. 

Det är starkt av dig att bryta istället för att du blir dumpad för någon av tjejerna han skriver med. 
    Du tog kontrollen. DEt kommer gå bra för dig.
  • Anonym (Barajag)

Tack till alla som skrivit i tråden. Jag vet ju allt det ni skriver och ni har rätt. det finns ingen återvändo. Jag har valt att se förbi saker för att hålla ihop familjen och det går inte längre. 

Jag är ledsen och rädd inför framtiden. Jag har förlorat min bästa vän, inte nu men någonstans på vägen. Min äldsta har särskilda behov och det är tungt med allt extra runtomkring. Jag har alltid skött allt själv med barnen så det är inget nytt men hoppet att det skulle bli bättre fanns alltid. Nu när det hoppet inte finns kvar känns allt man har framför sig så himla tungt. 

• Anonym (Syster)

Det finns alltid hopp, nytt hopp. Det blir inte som förut men det blir bättre, kanske till och med bättre än någonsin. Man klarar mer än man tror.

• Anonym (Barajag)
    Anonym (Syster) skrev 2022-07-17 09:25:38 följande:

Det finns alltid hopp, nytt hopp. Det blir inte som förut men det blir bättre, kanske till och med bättre än någonsin. Man klarar mer än man tror.

Tack så mkt för peppen. Det betyder så mkt att ngn jag inte ens känner väljer att skriva några rader för att peppa mig. Tack, tack, tack! 
Svar på tråden Går i bitar