• CutePuppy

    "Intelligenta experter" som vet allt utan att behöva förklara sig!

    Jag har stått på väldigt många EXPERTER här som verkar veta allting, genom att bara säga det rakt ut.

    Det är en sån hög nivå på deras expertis att de inte ens behöver argumentera för vad du basunerar ut.

    Det säger något, ifrågasätter man så beter de sig som om man är otrevlig(!?) då man endast ber om en förkaring för deras uttalande som givetvis saknade logiska argument för vad de vill säga från början, vilket i sig är ett misstag.

    Vad är det som gör att så många personer beter sig som de är av en högre intelligens medans de blir arga när någon ber dem bevisa det, eller iaf förklara vad de påstår sig veta, när det endast låter som något de svamlade fram spontant utan minsta logik bakomliggandes?

  • Svar på tråden "Intelligenta experter" som vet allt utan att behöva förklara sig!
  • CutePuppy
    gemig skrev 2022-08-07 21:45:34 följande:
    Hmm... Nä...
    ok du är ett troll, jag förstår..
    make sense att du spelar så dum, då..
    borde inte nappat..
  • gemig
    CutePuppy skrev 2022-08-07 21:53:02 följande:
    ok du är ett troll, jag förstår..
    make sense att du spelar så dum, då..
    borde inte nappat..
    Javisst du, det blir säkert bra. Men hörrudu! Har du sett den här då? 
  • CutePuppy
    gemig skrev 2022-08-07 21:55:57 följande:
    Javisst du, det blir säkert bra. Men hörrudu! Har du sett den här då? 

  • gemig
    CutePuppy skrev 2022-08-07 22:03:49 följande:
    Det är nu jag kan dra till dig med en uppercut...
  • CutePuppy
    gemig skrev 2022-08-07 22:16:45 följande:
    Det är nu jag kan dra till dig med en uppercut...
    Nej för du kommer leva upp till ditt namn och ge dig.
  • gemig
    CutePuppy skrev 2022-08-08 07:44:48 följande:
    Nej för du kommer leva upp till ditt namn och ge dig.
    Jaha, så då blir det en draw......

    Kan du inte bättre?.....
  • CutePuppy
    gemig skrev 2022-08-08 10:16:30 följande:
    Jaha, så då blir det en draw......

    Kan du inte bättre?.....
    om du ger upp blir det inte "Draw"................................
    Du förlorar.
  • Anders 386

    Självutnämnda experter finns på alla nivåer. Kolla bara bland vetenskapsmän och politiker. Alla partier vet ju bästa lösningen för Sverige. Och bland vetenskapsmän kan man ofta hitta helt motsatta idéer.

    Utgångspunkten måste alltid vara att ifrågasätta vad andra människor påstår - oavsett makt eller status.

    Tyvärr ser världen ut så - man kan egentligen inte lita på någon. Det är väldigt sunt att tänka själv och att ifrågasätta andra.

    Min syn på "vetenskapen" ändrades radikalt efter att det uppdagades att hela världen gått på myten om det livsfarliga fettet i maten. Allt var bara en myt skapat av en vetenskapsmans styrda testresultat. Han plockade ut fakta som stödde hans hypotes och bortsåg från fakta som bestred den. Han lurade en hel värld i 30 år. Obestämd.

  • CutePuppy
    Anders 386 skrev 2022-08-08 10:58:51 följande:

    Självutnämnda experter finns på alla nivåer. Kolla bara bland vetenskapsmän och politiker. Alla partier vet ju bästa lösningen för Sverige. Och bland vetenskapsmän kan man ofta hitta helt motsatta idéer.

    Utgångspunkten måste alltid vara att ifrågasätta vad andra människor påstår - oavsett makt eller status.

    Tyvärr ser världen ut så - man kan egentligen inte lita på någon. Det är väldigt sunt att tänka själv och att ifrågasätta andra.

    Min syn på "vetenskapen" ändrades radikalt efter att det uppdagades att hela världen gått på myten om det livsfarliga fettet i maten. Allt var bara en myt skapat av en vetenskapsmans styrda testresultat. Han plockade ut fakta som stödde hans hypotes och bortsåg från fakta som bestred den. Han lurade en hel värld i 30 år. Obestämd.


    Jo, jag håller med. 
    "Expertens råd" i tidningar är utvalda personer som talar partiskt för vad de vill få ut i media som något bra.

    Jag har problem med auktoritär källa som referens till vad som är korrekt generellt. Experimentiella bevis borde tala för sig själv och inte vilken titel någon har.

    Det jag störde mig på i detta forum var just alla personer som svamlar, missar att man måste ha argument för vad man påstår, argument som FUNGERAR rent logiskt, sen slutar svara med en störig replik istället.

    Det komiska var att när jag klagade på att någon betedde sig så i en annan tråd, fick jag en störig replik istället.

    Ingen vill be om ursäkt för att de betedde sig fel när de inte hade rätt, ingen vill ens erkänna att de inte hade rätt. De bryr sig inte om vad som är sant, de bryr sig om att framstå som om de har rätt. Deras egon är gigantiska och det är pinsamt.
  • ClumsySmurf
    gemig skrev 2022-08-07 20:17:59 följande:
    Att de har spenderat tio till tjugo år på o lära sig någonting. Och dom har tid o lägga tio till tjugo år till på att förklara det för dig. 
     
    gemig skrev 2022-08-07 21:28:28 följande: #4

    Det som är riktigt pinsamt. Är att det finns också låtsas experter.. Som tror att dom är experter inom något. Även fast dom aldrig har övat eller prövat något. O sättet dom försöker bevisa det på. Är att ställa sig riktigt nära och tro att dom kan sätta dit dem igenom att ställa en riktigt dum fråga.. 


     
    gemig skrev 2022-08-07 21:37:14 följande: #7

    Så jag frågar dig nu... Om det verkligen är så att jag ska behöva sitta här och förklara allt?  


    Det var en riktigt dum fråga. jag tror inte TS har lust att vänta på att du ska spendera tio till tjugo år på att du ska lära dej svaret.
  • CutePuppy
    ClumsySmurf skrev 2022-08-08 18:40:25 följande:
     
    gemig skrev 2022-08-07 21:28:28 följande: #4

    Det som är riktigt pinsamt. Är att det finns också låtsas experter.. Som tror att dom är experter inom något. Även fast dom aldrig har övat eller prövat något. O sättet dom försöker bevisa det på. Är att ställa sig riktigt nära och tro att dom kan sätta dit dem igenom att ställa en riktigt dum fråga.. 


     Det var en riktigt dum fråga. jag tror inte TS har lust att vänta på att du ska spendera tio till tjugo år på att du ska lära dej svaret.
    Det där smurfade du bra!
Svar på tråden "Intelligenta experter" som vet allt utan att behöva förklara sig!