• Anonym (Janne 45år)

    45+ hur lång tid tills ni träffade ny partner?

    Hej, funderat på separera många år efter 15år förhållande. Vi är vänner men småtjafs och ingen intimitet. 


    Jag lider och kommer med 75% chans göra slut pga inget sex. 

    Hur snabbt går det träffa ny efter separation? Just nu vill jag inte ha något seriöst förhållande utan bara ta igen förlorade år av intimitet med kyssar osv. 


    Är det ok göra slut för inget sex? Vi har om jag jag föreslår men hör också till att jag inte är attraherad ?

  • Svar på tråden 45+ hur lång tid tills ni träffade ny partner?
  • Anonym (lll)

    Men tagga ner. Man måste ha lite tid att hitta balans i sig själv innan man kastar sig ut i nya saker efter separation. 

  • Anonym (?)
    Anonym (lll) skrev 2022-08-09 20:43:32 följande:

    Men tagga ner. Man måste ha lite tid att hitta balans i sig själv innan man kastar sig ut i nya saker efter separation. 


    Eller så bara klipper man och skickar exet ut på arlset.
    Kan bli hur bra som helst faktiskt!
  • Anonym (Svårt)

    På det jag sett i bekantskapskretsen, grannar och i arbetet så är det mycket svårt att träffa någon ny som 45+. Vet endast tre st av kanske 30 st som är gifta/sambo med nya män som de hittat som 45+. Samtliga med bonusbarn.

     Det beror väl på dina förväntningar. Bättre själv än i ett dåligt förhålland, men alla förhållanden har sina dippar.

  • Anonym (Eh)

    Var är respekten? Du ha inte ens sagt du vill skiljas och funderar redan hur svårt det kommer bli hitta ny partner. Det kommer inte gå bra om du är så desperat efter ett 15 år långt förhållande.

  • Anonym (Hjärnan)
    Anonym (Eh) skrev 2022-08-09 21:00:41 följande:

    Var är respekten? Du ha inte ens sagt du vill skiljas och funderar redan hur svårt det kommer bli hitta ny partner. Det kommer inte gå bra om du är så desperat efter ett 15 år långt förhållande.


    Om TS lever I ett förhållande utan sex och närhet är det väl inte konstigt att TS undrar. Det är väl inte att vara ensam TS saknar utan att vara TILLSAMMANS med någon.
  • Anonym (Sofia)

    Om jag tänker på min bekantskapskrets (samma ålder som dig) så har många av männen träffat nya kvinnor väldigt fort, och en del är fortfarande singlar efter flera år. Kvinnorna är oftast fortfarande singlar. Jag träffade en ny efter tre år. (Nu tänker jag på seriösa förhållanden)

    När det gäller lite mer oseriösa träffar/dejtande etc. så gör nog de flesta det. Jag tror att alla är med på olika dejtingsajter.

  • Anonym (?)

    Jag var klart 45 och lite till nät ja sparkade ut mitt ex - har aldrig någonsin fått så mycket fitta från påsk till oktober som då.
    Träffade dock hon som nu sedan dess är min särbo ..
    Man kan helt klart träffas i "mogen" ålder, hahaha
    Vi hade ju helt klart vår "kanin-period" då vi knullade som fan, hahaha

  • Tinkerbell73

    Jag var 44 när jag separerade/skilde mig från min ex-make.

    Tog bara några veckor tills jag hittade en snubbe jag hängde ihop med ett halvår. Han var nog den klassiska "mellanakten"; stilig, racerförare (vilket kändes lite hett ) - men han var också sjukt svartsjuk. Såhär i efterhand passade han bra i det läge jag var då, egentligen inget att bygga på men sexig och ett bra ligg.

    Gjorde slut för att det liksom inte gav något. Hittade min nuvarande sambo efter 1,5 månad efter det uppbrottet. Nu har vi hängt ihop i 4 år och är som sagt sambos, har SJUKT roligt med honom! Trevlig, snäll, stilig, humoristisk - och ett ÄNNU bättre ligg! Tänker att det är honom jag ska dö med, är jättekär ännu  

    Som jag förstått på mina manliga vänner är det kämpigare för dem än det var för mig. Få kvinnor vill "bara ligga" ett tag, kvinnor siktar också in sig på de snygga 5 procenten av män på Tinder typ. Män utan hår och med kulmage ska nog ha en realistisk syn på att det inte kommer ta en kvart att hitta en partner, ens att bara ligga med... Men med det sagt ska man inte ge upp. Det kommer alltid någon till sist som ser ens inre kvalitéer, även om man inte är en 10-poängare som man. 

    Men om du hittar en kvinna som säger sig vara ok med att bara ligga, så är chansen/risken stor att det inte är så egentligen. Vi fungerar inte så, för det mesta. Däremot kan en del kvinnor låtsas att de är ok med det, för att mannen "säkert ändrar sig". Det gör ju mannen sällan.

    Själv har jag aldrig lekt sådana lekar, jag är en kvinna som vill vara ihop med en man och kan mannen inte acceptera det är han inte för mig. Har fungerat hittills

  • Anonym (Rutta)

    Tja, olika. Är 6år sedan vi skildes o ännu har jag inte haft tid/ork/lust att försöka hitta nån ny. Över 50 är jag.

  • Anonym (Rutta)
    Anonym (?) skrev 2022-08-09 21:50:42 följande:

    Jag var klart 45 och lite till nät ja sparkade ut mitt ex - har aldrig någonsin fått så mycket fitta från påsk till oktober som då.
    Träffade dock hon som nu sedan dess är min särbo ..
    Man kan helt klart träffas i "mogen" ålder, hahaha
    Vi hade ju helt klart vår "kanin-period" då vi knullade som fan, hahaha


    Du låter inte så mogen i mina öron dock. Uttalanden som en 20åring som vill visa hur macho o tuff han är. Haha, sorri...
  • Anonym (Mi)
    Anonym (Janne 45år) skrev 2022-08-09 20:36:08 följande:
    45+ hur lång tid tills ni träffade ny partner?

    Hej, funderat på separera många år efter 15år förhållande. Vi är vänner men småtjafs och ingen intimitet. 


    Jag lider och kommer med 75% chans göra slut pga inget sex. 

    Hur snabbt går det träffa ny efter separation? Just nu vill jag inte ha något seriöst förhållande utan bara ta igen förlorade år av intimitet med kyssar osv. 


    Är det ok göra slut för inget sex? Vi har om jag jag föreslår men hör också till att jag inte är attraherad ?


    Två avslutade längre förhållanden.
    Första tillfället tog det 6 månader.
    När det tog slut efter 10 år så dröjde det 3 år innan jag träffade en som jag ville fortsätta med. (många kortare förhållanden under tiden)
    Handlar mer om att träffa rätt person när man är mogen än om tid.
  • Anonym (menoj)
    Anonym (Janne 45år) skrev 2022-08-09 20:36:08 följande:
    45+ hur lång tid tills ni träffade ny partner?

    Hej, funderat på separera många år efter 15år förhållande. Vi är vänner men småtjafs och ingen intimitet. 


    Jag lider och kommer med 75% chans göra slut pga inget sex. 

    Hur snabbt går det träffa ny efter separation? Just nu vill jag inte ha något seriöst förhållande utan bara ta igen förlorade år av intimitet med kyssar osv. 


    Är det ok göra slut för inget sex? Vi har om jag jag föreslår men hör också till att jag inte är attraherad ?


    Såklart är det okej att göra slut pga vilken orsak man själv tycker. Finns inga regler kring sånt.

    Hur snabbt just du kan träffa nån beror ju på en hel massa saker, hur du ser ut, hur du är som person, hur social du är och hur mycket folk du träffar som kan vara presumtiva partners.

    Men tänk på att den nya du vill så snabbt träffa för att få sex, också är en människa som kan ha egna idéer och behov. Så var tydligt med att du bara vill ha ses och inget annat så att du sållar bort dem som inte vill samma som du och som du riskerar att såra. 
  • AndreaBD

    Jag var 40 vid skilsmässa. Jag trodde först att det skulle gå fort att hitta någon ny, men jag märkte att det inte var så enkelt. Så jag tog det riktigt lugnt och hitta rätt efter tre år. 

    Men om du främst saknade sex - det är enkelt som kvinna att hitta det. Då kan man ju nästan fundera på om du behöver separera eller om det vore ett alternativ att ha något vid sidan om. 

  • Anonym (40+)

    För mig tog det snabbt att hitta diverse oseriösa och lång tid att hitta den seriösa rätt. Framföralllt för att jag ville var säker på att  det skulle bli rätt.

  • Anonym (40+)

    För mig tog det snabbt att hitta diverse oseriösa och lång tid att hitta den seriösa rätt. Framföralllt för att jag ville var säker på att  det skulle bli rätt.

  • Anonym (Kristina K)

    Hur relaterar du till andra människor?
    Har du pratat med din partner om hur du känner?
    Minns du varför du blev tillsammans med honom?

Svar på tråden 45+ hur lång tid tills ni träffade ny partner?