• Anonym (Dep)

    Olika bekräftelse nivåer

    Jag och min sambo har inte samma bekräftelse nivå. Jag kan gå runt i lägenheten och vill ha en kram/puss och jag går tar på henne när vi står och lagar mat eller bara passerar varandra. Hennes kroppsspråk vissar att hon tycker det är jobbigt när hon sukar ibland. Och jag får typ inget tillbaka. Ska jag få en puss så måste jag ta tag i det själv. Det är sälan hon inleder till en puss/kram och vill jag har fler så är det typ stopp. 

    Detta gäller även vårat sexliv. Jag kan inte minnas när hon genuint ville ha sex senast och var aktiv i sexet.

    Och när jag tar upp detta tycker hon att jag är töntig och jobbig att jag vill ha närhet som bekräftelse 

    När vi går ut och träffar våra vänner så får jag känslan att jag inte är där. Ända gången jag får hennes uppmärksamhet är när det kommer till att ta finna parbilder.

    Vårat förhålande har varat i 8år och detta inledes som en sommarflört som  råkade bo grane med hennes dåvarande jobb. Då vi var i 20års åldern och hade 5-10 minuters promenad till stan. Så då var det bekvämnt att gå på stan och sova hos mig för att sedan gå och jobba dan där på.

    Detta tär på mig. Jag känner mig otillräcklig. Jag kan gå runt med en klump imagen i perioder. Iblan får jag tanken att vi är ihop pågrund av bekvämlighet samt att hon inte har haft ett fast jobb samt att hon studerar nu. Då jag har ståt för det mesta när det gäller bostad,bil och nöje. Så ibland känns det som att hon utnyttja mig bara och att hon har blivit bekväm.

    Vad ska jag göra? Eller är det bara jag som har blivit nojig?
  • Svar på tråden Olika bekräftelse nivåer
  • andiie

    Jag inledde nyligen en relation där jag kände mig osynlig när vi sågs bland andra människor, det var som att jag inte fanns. Denna relation gjorde jag slut på rätt snabbt, inte bara av det skälet men det vägde in

    Det du talar om är för många bara grundläggande behov av att vilja bli sedd och få känna sig uppskattad. Dina behov känns inte alls märkvärdiga eller överdrivna. Utan känns bara mänskliga.

    Jag hade iaf inte velat vara med en partner som ger så lite tillbaka. Hade inte stannat en sekund. Hellre är jag då ensam/singel och har fina relationer med mina vänner.

  • Anonym (Tjej)

    Hon behöver inte samma som dig och du mår inte bra i er relation så gör slut o gå vidare

  • Anonym (Kvinna)

    Om hon varken vill ha närhet,beröring eller sex så tror jag helt enkelt att hon inte är attraherad av dig. Personligen hade jag aldrig stått ut att leva med någon som inte tänder på mig utan lämnat omgående.

  • Anonym (Kille40)

    Fan va gnällig du låter 
    nivåer? seriöst? städa o va nöjd 

  • New  Dawn

    Jag tror inte det har med bekräftelsenivåer att göra. Det låter som att relationen inte är bra. Hon behandlar dig inte väl  och visar inte kärlek.
    Antagligen är inte känslorna så starka från hennes sida. Det kommer nog tyvärr inte att hålla. Hon gör dig olycklig. 


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Danne59

    Återkommer här. Är det ok på engelska ? 


    Haven?t been living in Sweden for long, so excuse my Swedish. Am trying the best I can.
  • Anonym (No)
    Danne59 skrev 2022-08-11 18:54:26 följande:

    Återkommer här. Är det ok på engelska ? 


    No
  • Anonym (A)
    New Dawn skrev 2022-08-11 17:55:26 följande:
    Jag tror inte det har med bekräftelsenivåer att göra. Det låter som att relationen inte är bra. Hon behandlar dig inte väl  och visar inte kärlek.
    Antagligen är inte känslorna så starka från hennes sida. Det kommer nog tyvärr inte att hålla. Hon gör dig olycklig. 
    Håller med
  • Anonym (Stina)

    Det är fruktansvärt jobbigt att leva tillsammans med någon som inte är klar med sig själv och ständigt söker bekräftelse genom sin partner. Har full förståelse för att hon är avvisande och ointresserad och om inte TS tar tag i sitt liv och sitt behov av klängighet och ständigt sökande efter bekräftelse så är min spådom att relationen är på väg att dö och att hon snart lämnar. 

Svar på tråden Olika bekräftelse nivåer