Anonym (Gärna snyggast) skrev 2022-08-15 11:44:32 följande:
Jag tror det ligger mycket i det. För att inte tala om mannens natur som kanske i sig själv är mindre exklusiv än en kvinnas i grunden. En attraktiv man kommer att ha klasar av kvinnor efter sig och ständiga möjligheter som uppenbarar sig vilket naturligtvis kräver mer av honom i avhållsamhet och moral. Han kommer prövas och hårdare sig på sin inre stoiker.
För egen del har jag haft förhållande med några män som sett väldigt bra ut, vilket gjorde att jag drogs våldsamt till dem inledningsvis. Man mäter många utmaningar med en sån man och jag vill nog helst vara den mest dyrkad i ett förhållande samtidigt som jag blir mer stolt och mer fysiskt attaherad med en snygg man....svår balansgång.
Självklart får en snygg man fler möjligheter och han utsätts för fler frestelser när snygga kvinnor kastar sig efter honom. Men jag undrar om det verkligen är de supersnygga som har störst risk att falla för frestelsen, eller om det inte är de halvsnygga rentav halvfula killarna som löper störst risk att vara otrogna (eller överväga det) när de för en gångs skull blir uppvaktade av en snygg tjej. Eller en tjej öht..! De blir så till sig av uppmärksamheten och tycker kanske de ska passa på när chansen finns. Den supersnygga blir van vid uppmärksamheten och tycker snarare det är jobbigt med kvinnor som ska fläka ut sig efter honom. Det tycker min man. Han blir snarare besvärad och tycker det är jobbigt att de beter så billigt, vilket de kan göra ibland.
Och även han vill faktiskt bli omtyckt för den han är som person, inte hur han ser ut.
Att män genetiskt vill ligga med allt som rör sig är en fördom som jag trodde vi lämnade redan i förra seklet. Kvinnor ligger runt minst lika mycket, vi är skickligare på att dölja det kanske. Och även en man kan vara övertygad om tvåsamhet och trohet, alla män vill inte ha ett harem.
Men visst möter man utmaningar i ett förhållande med en snygg person för även om partnern inte är intresserad kommer det att finnas många som är svartsjuka och vill ta över honom och kvinnor kan vara skoningslösa när de ser en man de vill ha. Man måste jobba med sin egen svartsjuka också, är man osäker och lätt blir svartsjuk är det förstås jobbigt att ha en man (eller kvinna) som väcker uppmärksamhet.