• mjäk

Konstig mens efter covidinfektion?

Jag hade covid i mitten av juli, mensen kom fyra dagar för tidigt. Blödde som en gris och lika länge som vanligt liksom. 

Denna månaden är den en dag sen, hade lite lite rött på pappret igårkväll men sen inget mer. 

hade oskyddat sex den 9:e juli och jag borde vara ganska många veckor gravid, och jag har inga symptom alls på det  

är det bara jag som har fått en helt koko menscykel eller finns det fler? 

jag är ovaccinerad   

• Svar på tråden Konstig mens efter covidinfektion?
  • KCL

Jag är vaccinerad med tre sprutor, hade Covid i februari och min mens var märklig ett tag i våras. Jag blöder mycket i vanliga fall men då blödde jag så mycket att jag blev orolig. Den kom tidigare en månad och en annan månad flera dagar för sent. Vet ju dock inte vad som orsakade det. Jag har alltid regelbunden cykel annars. 

• mjäk
    KCL skrev 2022-08-22 13:35:14 följande:

Jag är vaccinerad med tre sprutor, hade Covid i februari och min mens var märklig ett tag i våras. Jag blöder mycket i vanliga fall men då blödde jag så mycket att jag blev orolig. Den kom tidigare en månad och en annan månad flera dagar för sent. Vet ju dock inte vad som orsakade det. Jag har alltid regelbunden cykel annars. 

Tack för svar! 

det är så väldigt konstigt! Jag har också regelbundet så man börjar ju fundera på hur mycket covid påverkar kroppen. 

jag är ju en såndär människa som alltid oroar mig för att vara gravid när mensen inte stämmer, men skulle isåfall vara i vecka åtta och det känns lite osannolikt då jag inte har några andra symptom. ???? 

• cosinus

Inte märkt något av covid (eller mina två sprutor) men jag kan ibland få helt knasig menscykel efter att jag lämnat blod. Händer kanske 1 gång av 6.

Jag har bara antagit att kroppen på något sätt reagerar på den allmänpåverkan som blodtappet ger med att då ibland fucka upp menscykeln. Tänker att blir man sjuk kan det säkert ge motsvarande störning.

• mjäk
    cosinus skrev 2022-08-22 14:54:41 följande:

Inte märkt något av covid (eller mina två sprutor) men jag kan ibland få helt knasig menscykel efter att jag lämnat blod. Händer kanske 1 gång av 6.

Jag har bara antagit att kroppen på något sätt reagerar på den allmänpåverkan som blodtappet ger med att då ibland fucka upp menscykeln. Tänker att blir man sjuk kan det säkert ge motsvarande störning.

Så är det nog faktiskt. Jag var rätt så dålig också under ett långt tag. 
Svar på tråden Konstig mens efter covidinfektion?