• moafeliciaa

    Är det här ett bra upplägg?

    Hej! 
    Jag har legat på ett ganska lågt kaloriintag under 4 veckor, räknade ut att det låg på ca 1200 - 1300 med stekfett och allt inräknat.
    Har gått ner ett par kg, men har insett att det nog handlar mer om muskelmassa än fett, så jag har nu tagit beslutet att börja äta mer trots intensiv rädsla. 

    Nu ska jag försöka hålla mig runt 1700 - 1800 kalorier med allt inräknat.
    Jag simmar ca 2 - 3 gånger i veckan i 30 - 45 min, kör lite pilates och yoga däremellan 1-2 gånger i veckan.

    Är detta ett ok upplägg för att behålla muskler, tappa fett och eventuellt bygga lite? 

    Jag vill bara bli tightare.

    Räknar ni in matfett precis som jag i er diet? jag använder olivolja, men även om jag bara använder någon matsked då och då, så blir ju fettintaget ganska högt om man också äter mycket ägg och lax, tänker om det är dåligt?? 
    Har hört att en kvinna bara ska få i sig ca 70g fett totalt per dag, så detta gör mig lite orolig. 

  • Svar på tråden Är det här ett bra upplägg?
  • Fliselisan

    Tycker du borde ha gått ner mer. Har du inte småätit utan att tänka på det? 


    Som svar på din fråga så räknar man allt i kaloriväg. 

  • moafeliciaa
    Fliselisan skrev 2022-08-26 19:59:46 följande:

    Tycker du borde ha gått ner mer. Har du inte småätit utan att tänka på det? 


    Som svar på din fråga så räknar man allt i kaloriväg. 


    Jag är en gammal anorektiker, tro mig, jag har stenkoll på kalorier.

    dock vet jag att kroppen gärna håller i fett om man äter alldeles för lite. 
    Varför jag nu börjat äta mer. 

Svar på tråden Är det här ett bra upplägg?