• Mynameisliz

    Ovitrelle + positivt gravtest dag före mens

    Hej allihopa!
    jag och min man har försökt få barn i över ett år utan resultat,
    vi har denna månad fått testa letrozol samt ovitrelle. Idag är det 13 dagar sedan jag tog sprutan och imorse visade mina  2 gravtest positivt (clearblue), jag har även förväntad mens imorgon. Går det att våga hoppas på att jag äntligen är gravid eller är det utslag från ovitrellen? :(

  • Svar på tråden Ovitrelle + positivt gravtest dag före mens
  • Anonym (Troligtvis gravid)

    Man säger väl att det 10 dagar efter sprutan så kan det visa positivt. Jag håller tummarna att du är gravid :)

  • Mynameisliz

    Ja 10 dagar sägs det men sen har jag läst i flera trådar här att vissa fått falskt positivt upp till dag 14 med ovitrelle Gråter så jag är typ rädd för att ens våga hoppas Oskyldig

  • Jag är bara jag
    Mynameisliz skrev 2022-08-28 15:21:28 följande:
    Åh jag hoppas verkligen att ni har rätt  !! 
    Jag har rätt. Har haft TD 14 dagar efter äl-sprutan 8 ggr och de gånger jag testat 14 dagar efter var jag inte gravid 6 ggr, en gång gravid och sen en gång då testat efter 13 dagar och var gravid.
  • Mynameisliz
    Jag är bara jag skrev 2022-08-28 15:46:41 följande:
    Jag har rätt. Har haft TD 14 dagar efter äl-sprutan 8 ggr och de gånger jag testat 14 dagar efter var jag inte gravid 6 ggr, en gång gravid och sen en gång då testat efter 13 dagar och var gravid.
    Vad betyder TD?
  • Mynameisliz
    Jag är bara jag skrev 2022-08-28 16:26:24 följande:
    Testdag. 
    Okej då förstår jag, känner mig mer hoppfull nu!
  • Anonym (12 dagar)

    För mig har Ovitrellen visat svagt positivt 12 dagar efter sprutan fortfarande. Men håller tummarna att det är en graviditet för dig! :) <3

  • Mynameisliz


    Uppdatering,
    det är nu dag 14 sen jag tog ovitrellen och min mens ska egentligen komma idag , Jag tog detta test nu på morgonen som man endast kan ta samma dag man väntar sin mens, borde den inte vara ?svagare? positiv om den skulle ge utslag från sprutan?  
  • Anonym (Troligtvis gravid)

    Har du testat med samma sorts test och samma tidpunkt på dagen bör hcg har sjunkit så strecket skulle vara svagare än ditt tidigare test. Även om man som det verkar kunna testa svagt fast det gått 10 dgr så tycker jag inte på något sätt det där är svagt. Stort lycka till med allt och jag säger grattis!

  • Anonym (12 dagar)

    Nä,det där är nog inte Ovitrellen längre! Vågar mig på ett grattis!

  • Mynameisliz


    jag har inte tagit så många test men även denna visade gravid, men ändå säger många att man helst ska testa sig ca 5 dagar efter beräknad mens för att vara säker?😩

  • Jag är bara jag

    Det finns ju inte en susning alla IVF-kliniker skulle sätta TD 14 dagar efter äl-sprutan om det fanns minsta lilla risk att den fortfarande gav utslag. Du är gravid, finns ingen tvekan öht.

  • Mynameisliz

     


    uppdatering <3
    dag 15 efter ovitrelle och gravtesten blir starkare och starkare, jag är gravid!!! ❤️


    jag har pratat med min gynekolog och dom har bokat in mig på tidigt vaginalt ultraljud nästa vecka , jag gissar på att jag är i vecka 3-4, är det någon här som gjort ett ?extra? tidigt ultraljud? Vad kunde man se då?

  • Anonym (12 dagar)
    Mynameisliz skrev 2022-08-30 08:11:58 följande:

     


    uppdatering <3
    dag 15 efter ovitrelle och gravtesten blir starkare och starkare, jag är gravid!!! ❤️


    jag har pratat med min gynekolog och dom har bokat in mig på tidigt vaginalt ultraljud nästa vecka , jag gissar på att jag är i vecka 3-4, är det någon här som gjort ett ?extra? tidigt ultraljud? Vad kunde man se då?


    Härligt! HjärtaSå tidigt kan man se förtjockad slemhinna som tyder på en graviditet samt kanske en hinnsäck. Brukar vara för tidigt att se nått annat i så tidig vecka Glad
  • Jag är bara jag
    Mynameisliz skrev 2022-08-30 08:11:58 följande:

     


    uppdatering <3
    dag 15 efter ovitrelle och gravtesten blir starkare och starkare, jag är gravid!!! ❤️


    jag har pratat med min gynekolog och dom har bokat in mig på tidigt vaginalt ultraljud nästa vecka , jag gissar på att jag är i vecka 3-4, är det någon här som gjort ett extra tidigt ultraljud? Vad kunde man se då?


    Nej, v.3 är den vecka man blir gravid så minst v.4 beroende på när du hade äl. Det är väl tidigt för VUL redan nästa vecka. V.8 rekommenderar IVF-kliniker för då ska hjärtat synas slå.
  • Mynameisliz

    ja. Det var min gynekolog som själv föreslog VUL nästa vecka, men jag kanske borde skjuta på den till v.8 då kanske.

  • Anonym (12 dagar)
    Mynameisliz skrev 2022-08-30 18:21:34 följande:

    ja. Det var min gynekolog som själv föreslog VUL nästa vecka, men jag kanske borde skjuta på den till v.8 då kanske.


    Ja då får du iallafall se en liten med tickande hjärta. Jag har sett hjärtat i två av mina graviditeter så tidigt som  vecka 6. Men säkrast är att vänta nån vecka till för att inte skapa oro i onödan.
Svar på tråden Ovitrelle + positivt gravtest dag före mens