• Anonym (Hälsoångest)

Mår jättedåligt.

Hej, är stressad har ångest och mår dåligt för att jag tror att det är något fel på mig som inte läkarna hittat än. Massa olika kroppsliga symptom under 1,5 års tid. Är livrädd. Har tagit massa prover och är rädd för att några av dom har blivit något fel med. några prover har kollats om flera gånger med samma resultat. HUR stor är sannolikheten att det är något fel med proverna? Någon som varit med om det? Hur stor är egentligen risken för att en analys går så snett att man får felaktiga resultat? Hjälp innan jag blir knäpp. 

• Svar på tråden Mår jättedåligt.
  • Anonym (Hälsoångest)
    Anonym (Init) skrev 2022-09-05 20:45:16 följande:
    Låter som du är lat och letar en ursäkt för att logga ut.
    Hahaha. Vad snackar du om? var det knäppaste jag hört. Logga ut ifrån?? vaddå?
  • Anonym (Init)
    Anonym (Hälsoångest) skrev 2022-09-05 20:52:21 följande:
    Logga ut ifrån?? vaddå?
    Att logga ut ifrån att göra det du borde.

Det mest bekväma beslut en människa kan fatta men också det vanligaste misstaget människor gör i livet. 
  • Anonym (Wa)

Du har problem av covid vaccinet.
    träffa en påläst homeopat så kan du får hälp

• Anonym (Hälsoångest)
    Anonym (Init) skrev 2022-09-05 20:55:07 följande:
    Att logga ut ifrån att göra det du borde.

Det mest bekväma beslut en människa kan fatta men också det vanligaste misstaget människor gör i livet. 
    Om det vore så simpelt. 
  • Anonym (skit)
    Anonym (Wa) skrev 2022-09-05 21:48:29 följande:

Du har problem av covid vaccinet.
    träffa en påläst homeopat så kan du får hälp

Ja, TS, träffa en påläst kvacksalvare så du kan få pissa dyrt.
  • Anonym (Init)
    Anonym (Hälsoångest) skrev 2022-09-05 22:19:51 följande:
    Om det vore så simpelt. 
    Det jag beskriver är inte enkelt. 

Om man tittar bakom de som säger sig vara utmattade så är det alltid check på några av följande punkter.

* Stressar upp sig i onödan. Vilar inte kvalitativt.
    * Slarvar med regelbundna sömnvanor
    * Äter dålig kost
    * Tränar inte
    * Har övervikt
    * Överdrivet kontrollbehov
    * Låg självkänsla 
    Men det är enklare att säga att man är utmattad, ta en sjukskrivning istället för att åtgärda problemet på riktigt. 

Det som är intressant är vad man gör för att åtgärda problemet. Idag, imorgon och alla andra dagar. Att börja göra det är jobbigt men det kommer att öka välbefinnandet oerhört.
  • Anonym (Wa)
    Anonym (skit) skrev 2022-09-05 22:35:13 följande:
    Ja, TS, träffa en påläst kvacksalvare så du kan få pissa dyrt.
    Lev i din bubbla du
  • Anonym (l9)
    Anonym (Drabbad) skrev 2022-09-05 17:40:06 följande:

Man kan ta om prover i syfte att se om saker och ting ändrar sig/fluktuerar. Sedan detta med att vi är individer också, spelar ju in här. Där finns standardiserade referens värden som vården utgår ifrån. Men. Detta betyder inte att bara för att du faller inom densamme vid ett provtillfälle, att allt är tipp topp med din kropp, eller att värdet är din kropps optimala/normala värde. Eller att värdet är stabilt, och inte håller på att sjunka/stiga. 

Jag har själv råkat ut för att ligga inom referensvärdet, men precis i nedre kant. På B12. Sedan en regelrätt brist på B9. (Dessa två är nästan alltid drabbade samtidigt). Läkaren utgick då, tyvärr, ifrån att jag ej har B12 brist. Utan bara en B9 brist. Vilket då är ovanligt. Man satte mig på Folsyra behandling, och fy fan du. Jo jag hade en B12 brist, inget snack om saken med tanke på hur min kropp reagerade. 

Det är verkligen inte bra att behandla en B9 brist innan man har korrigerat B12 bristen. I värsta fall leder det till irreversibla nervskador. 

Intressant. Tack!
  • Anonym (Hälsoångest)
    Anonym (Init) skrev 2022-09-06 05:13:15 följande:
    Det jag beskriver är inte enkelt. 

Om man tittar bakom de som säger sig vara utmattade så är det alltid check på några av följande punkter.

* Stressar upp sig i onödan. Vilar inte kvalitativt.
    * Slarvar med regelbundna sömnvanor
    * Äter dålig kost
    * Tränar inte
    * Har övervikt
    * Överdrivet kontrollbehov
    * Låg självkänsla 
    Men det är enklare att säga att man är utmattad, ta en sjukskrivning istället för att åtgärda problemet på riktigt. 

Det som är intressant är vad man gör för att åtgärda problemet. Idag, imorgon och alla andra dagar. Att börja göra det är jobbigt men det kommer att öka välbefinnandet oerhört.

okej men nu är jag ingen lat person, utan jobbar så är INTE sjukskriven. Har dessutom flera barn som kräver uppmärksamhet var dag. Så nej, jag varken kan eller har några planer på att logga ut från vad livet innebär för att jag inte orkar. 

• Anonym (Mamma)

Jag är i samma sitts. Känner mig inte bra sedan npgra år tillbaka. Väntar på prover igen o håller på att knäcka mig själv o min familj. Känner inte igen min kropp o jag orkar snart inte mer. Lever med tankar om att jag snart ska dö från min familj varje dag o det tar udden av allt roligt...jag är så tacksam över allt jag har men så sjult rädd att jag inte skå få se mina barn växa upp

• Anonym (Hälsoångest)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-09-06 21:25:11 följande:

Jag är i samma sitts. Känner mig inte bra sedan npgra år tillbaka. Väntar på prover igen o håller på att knäcka mig själv o min familj. Känner inte igen min kropp o jag orkar snart inte mer. Lever med tankar om att jag snart ska dö från min familj varje dag o det tar udden av allt roligt...jag är så tacksam över allt jag har men så sjult rädd att jag inte skå få se mina barn växa upp

Usch det låter jättejobbigt! Vad har du för symptom? Vad har läkarna tagit för prover på dig? finns här om du vill prata 
Svar på tråden Mår jättedåligt.