• StudierKemi

    Hur behåller man drömkillen?!? Vilket är viktigast?

    Jag har hittat en kille som jag verkligen vill behålla. Han är 180 cm lång, normalviktig (smal?), tjockt svart hår och tjockt skägg, 32 år ung, och så bra på s*x som en man bara kan bli, han gör allt i långsam/lagom takt och förspelen sker med en SÅN känsla och passion. Han har även en hög social kompetens och det finns ingen som ogillar honom, av vad jag har sett. Han är intelligent och har vunnit frågesporter i våran YH-klass... Det sker även en del konkurrens om honom (jag är inte den enda som ser vad ovanligt bra han är). Så hur behåller jag honom / hur får jag honom att vilja stanna föralltid med bara mig, Utan att det känns tråkigt/ som tvång? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur behåller man drömkillen?!? Vilket är viktigast?
  • Magical

    Inget av dina alternativ spelar roll. Det handlar om, om han har känslor för just dig eller inte. 

  • Yrla2

    Operera in silikon i brösten och ge honom en avsugning varje dag

  • Tukt

    Du skulle ju börja med att bara vara dig själv. Om han drar efter det, skulle det ändå aldrig funka, hur mycket bio och sex du bjuder på.

  • exandthecity

    Om jag ska översätta din beskrivning till klartext:
    Lätt autistisk (briljerar i frågesport) sparris som vid 32 inte lyckats få ett jobb så han får livnära sej på bidrag (studiemedel) och att bli bjuden på saker av kvinnor. 
    Förmodligen är de flesta på denna utbildning tjejer och yngre killar. I just DET sammanhanget är det några (looser-?) tjejer som ser honom som spännande och då skapas ett flockbeteende som du råkat bli meddragen i, men i en mer blandad kontext är han antagligen en nobody fast du är just nu i nyförälskelsefasen där du inte ser det.
    Jag gissar att nästa steg är att han kommer att be dej bli delägare (läs försörjare) i ett mikrobryggeri eller liknande. 

  • StudierKemi
    exandthecity skrev 2022-09-07 10:25:01 följande:

    Om jag ska översätta din beskrivning till klartext:
    Lätt autistisk (briljerar i frågesport) sparris som vid 32 inte lyckats få ett jobb så han får livnära sej på bidrag (studiemedel) och att bli bjuden på saker av kvinnor. 
    Förmodligen är de flesta på denna utbildning tjejer och yngre killar. I just DET sammanhanget är det några (looser-?) tjejer som ser honom som spännande och då skapas ett flockbeteende som du råkat bli meddragen i, men i en mer blandad kontext är han antagligen en nobody fast du är just nu i nyförälskelsefasen där du inte ser det.
    Jag gissar att nästa steg är att han kommer att be dej bli delägare (läs försörjare) i ett mikrobryggeri eller liknande. 


    Klart att han inte har autism, annars hade jag stött bort honom of course, sånt som kvinnor alltid gör när det är lite fel på mannen. Jag är istället tokig i honom. Vad lite du vet om människor som inte kan dra rätt slutsatser ang. mänskliga relationer. 

    Nej, i YH-klassen finns alla möjliga åldrar på människor, den yngsta är 23 år, och den äldsta är i medelålder och ägnar sig åt personlig utveckling. Utbildningen till läkemedelstekniker är intensiv och det är mycket kemi som man läser. Så då vet du det.

    Vem har sagt att han aldrig jobbat tidigare innan utbildningen? Varför drar man en sån lustig slutsats efter vad jag skrivit? Klart att han har jobbat, och nej, han är ingen loser om han vill utbilda sig vidare och få ett större intellekt, tvärtom, det är såna människor som är vinnare. Det är bättre att ha en större hjärna än ett större kapital. 

    Jag behöver en ung, intelligent, ATTRAKTIV man som honom i nuläget, som knyter ordentliga band till andra människor och som är social. Hellre detta än att invänta en gammal gubbe som är ledig, inte är åtråvärd, är osocial och kort, (och som betalar restaurang-besöken åtminstone?) och som får mig att sakta dö inombords p.g.a. att det saknas attraktion. En gubbe som tror att sex är penetration under 15 sekunder tills han kommit (värsta sex genom tiderna och kvinnorna vill bli otrogna då). Jag vet vad jag behöver....
  • exandthecity
    StudierKemi skrev 2022-09-07 11:25:51 följande:
    Klart att han inte har autism, annars hade jag stött bort honom of course, sånt som kvinnor alltid gör när det är lite fel på mannen. Jag är istället tokig i honom. Vad lite du vet om människor som inte kan dra rätt slutsatser ang. mänskliga relationer. 

    Nej, i YH-klassen finns alla möjliga åldrar på människor, den yngsta är 23 år, och den äldsta är i medelålder och ägnar sig åt personlig utveckling. Utbildningen till läkemedelstekniker är intensiv och det är mycket kemi som man läser. Så då vet du det.

    Vem har sagt att han aldrig jobbat tidigare innan utbildningen? Varför drar man en sån lustig slutsats efter vad jag skrivit? Klart att han har jobbat, och nej, han är ingen loser om han vill utbilda sig vidare och få ett större intellekt, tvärtom, det är såna människor som är vinnare. Det är bättre att ha en större hjärna än ett större kapital. 

    Jag behöver en ung, intelligent, ATTRAKTIV man som honom i nuläget, som knyter ordentliga band till andra människor och som är social. Hellre detta än att invänta en gammal gubbe som är ledig, inte är åtråvärd, är osocial och kort, (och som betalar restaurang-besöken åtminstone?) och som får mig att sakta dö inombords p.g.a. att det saknas attraktion. En gubbe som tror att sex är penetration under 15 sekunder tills han kommit (värsta sex genom tiderna och kvinnorna vill bli otrogna då). Jag vet vad jag behöver....
    Lycka till med mikrobryggeriet då.. ligger ju väldigt nära det ni pluggar så det kommer nog att gå bra !  Solig
  • StudierKemi
    Fiona M skrev 2022-09-07 11:58:33 följande:

    Det finns inga formler.
    Har han känslor för dig eller är det bara sex?


    Han har sagt att under andra omständigheter så skulle jag ha varit hans flickvän. Men han sa så bara för att jag frågade honom om saken rakt ut. Han verkar ha sån moral i alla fall, att han inte söker tjej vidare precis hur som helst (när man redan legat med varandra och allt, när man inte gör några egentliga "fel", så vill han visst ha personen som partner). Han är fin på alla sätt som finns, verkligen. :)

    Han verkar få känslor lite lättare än många andra? (vissa män är så), men det är inte kärlek i ett så tidigt stadie, det vet vi båda. 
  • Fiona M

    Ja, han låter inte intresserad.

    Under andra omständigheter = inte nu, förmodligen aldrig. Klyscha.
    Moral? Vad menar du?
    Han får lätt känslor --> men han vill inte vara tillsammans med dig.
    De andra i klassen som vill ha sex med honom då, har han sex med dem också?

  • StudierKemi
    Fiona M skrev 2022-09-07 13:50:37 följande:

    Ja, han låter inte intresserad.

    Under andra omständigheter = inte nu, förmodligen aldrig. Klyscha.
    Moral? Vad menar du?
    Han får lätt känslor --> men han vill inte vara tillsammans med dig.
    De andra i klassen som vill ha sex med honom då, har han sex med dem också?


    Jag kan tyvärr inte förklara för dig varför han inte är tillsammans med mig, men här finns en giltig orsak som jag accepterar. Jag tror på honom att han annars skulle ha varit ihop med mig. <3

    Angående andra som vill ha sex med honom... Hittils trodde han att jag ville ge honom något "oseriöst", och han och jag träffades varje vecka för sex.... Men jag har lyckats bevisa för honom i nuläget att jag är Seriös, och investerar aktiviteter, pengar och mycket mat i vänskapen. Detta får honom säkert att hålla sig mer till mig "utan tvång". Jag tror på en annan filosofi än du, en kille ska inte kedjas fast med "jag älskar dig"- ord och sen ger man honom inget annat....

    Min metod är normbrytande och testas fortfarande så jag ska kanske inte säga för mycket än, men jag vill beröra hans 5 sinnen istället och nå ut till honom, så att han vill stanna med mig ändå, utan att vi pratar om förhållande tillsammans (och så håller man en nice vikt och tar hand om sig för hans skull och för min skull). Jag tror inte att orden "jag älskar dig" behövs alls (!) för att han ska komma tillbaka om jag berör dem 5 sinnena rätt (t.ex. smak= jag ger honom alltid god mat så fort han kommer in. Känsel=mycket massage, osjälviskt(!) sex), men vi låter mig experimentera klart här. :)
  • exandthecity
    StudierKemi skrev 2022-09-07 15:07:38 följande:
     Jag tror inte att orden "jag älskar dig" behövs alls (!) 
    Tror att du är inne på nåt relevant där.. För mej räckte det med orden "min mens har inte kommit" för att det skulle bli allvar. Ä-ordet hade inte nämnts då.
Svar på tråden Hur behåller man drömkillen?!? Vilket är viktigast?