• Ruter

    Nissebus

    Barnen älskar när nissen kommer på besök vid jul och den har gjort det nu 4 år på raken.xja dom vet om att han inte finns på riktigt och att de tär jag som gör dessa bus men har lagt önskemål att det blivit tradition så "han måste fortsätta komma"
    Dom är nu 7 och 10 år. Men har slut på idéer vad han kan göra för bus. Alla de traditionella busen som är lätt att söka fram har han redan gjort så skulle behöva ha lite roliga, annorlunda,skojiga bus. 

    Någon som har några roliga förslag på bus. Har redan börjat planera för att hinna hitta på alla roliga bus. 

  • Svar på tråden Nissebus
  • Ruter
    Guldnovan skrev 2022-09-05 17:31:52 följande:

    Vem är nissen? Var finns den traditionen? 


    Vi har en tomtenisse som flyttar in hos oss 1 december varje år. Denna nisse är bara vaken när alla andra sover eftersom den är rädd för människor. Varje natt gör denna ett bus som barnen upptäcker på morgonen. Nissen har också lämnat ett meddelande eller uppgift till barnen att göra på dagen. 

    Barnen vet att det är jag som gör busen åt nissen men då jag gjort dessa under 4 år tycker det att de har blivit en tradition att nissen gör bus varke dag fram till jul. Att det åt så mysigt att läsa alla små meddelande och skratta åt alla busen. 
  • Ruter
    Guldnovan skrev 2022-09-05 17:31:52 följande:

    Vem är nissen? Var finns den traditionen? 


    Det är istället för alla dessa choklad/leksakskalendrar med en massa skitsaker i. 
Svar på tråden Nissebus