• bagheeragirl

    Utebliven mens negativt test

    Hejsan 

    Mensen är 15 dagar sen. Haft symtom som illamående, halsbränna, svullen  mage, obehag I magen. Känns som jag är gravid men testet visar negativt. Tagit flera. Har 3 barn sedan tidigare och ett missfall  i augusti  förra året. Alltid plussat tidigt  med dom andra barnen. Kan jag vara gravid fast test visar negativt. Fler som varit med om att plussa sent?

  • Svar på tråden Utebliven mens negativt test
  • elin1989

    Så sent plussar man inte om mensen faktiskt är sen. Det är troligare att du inte hade ägglossning den här månaden. Det kan hända ibland! 

  • Anonym (Nej)

    Nej, du är inte gravid. Din ägglossning kom senare och din mens kommer senare också då.

  • Jag är bara jag

    Det är extremt ovanligt att inte plussa så sent som gravid. Bara läst om det en enda gång här under alla mina år här. Så du hade antingen ingen äl alls eller betydligt senare äl än du trodde för gravid är du inte. Eller rättare sagt- du kan möjligen vara tidigt gravid, men du är definitivt inte så långt gången som 7 veckor.

  • Vickan31

    Hej! Jag var med om något liknande en gång och då var det på grund av av att ägglossningen hoppade över en månad. Pratade med barnmorska om det och hon sa att det kan tydligen vara rätt vanligt att man hoppar över en ägglossning om året eller så, utan att det är något fel alltså. Min kompis var med om samma sak och trodde att hon var gravid, men mensen kom efter några veckor och barnmorskan trodde att hennes ägglossning hade rubbats på grund av stress.  Har läst om dem som plussat sent för att de inte hade ägglossning när de trodde. Ägglossningstester säger ju egentligen bara att kroppen gör sig redo för att släppa ett ägg, inte att det faktiskt har skett, så det kan vara så att det inte blev någon ägglossning då och att kroppen försöker/försökte igen lite senare. Jag hoppades in i det sista att jag skulle vara gravid men mensen kom efter ett ganska långt tag, och om det är så att du vill bli gravid så håller jag tummarna för att din mens inte kommer utan att du istället får ett positivt test.

  • Nellygirl93

    Hej! 


    Jag är i samma sits!

    Slutade med preventivmedel i slutet på juli 2022 för vi vill försöka bli gravida. Men tror att jag var dum nog och avbröt precis i en cykel, för jag fuckade upp mensen då haha! Mensen kom typ 1,5 vecka senare trots att jag egentligen skulle ha den om typ 2-3 veckor? Jaja.. lät kroppen komma ikapp sen och hade en till ?riktig? mens. Nu när jag skulle få mens 31 augusti så har den fortfarande inte kommit. Har testat flera gånger sen dess men alla gravtest är negativa, trots symptom som illamående (tom spytt), molande värk i magen mm. 


    För några dagar sen tänkte jag att jag skulle ta ett ÄL test eftersom jag visste att det var då jag egentligen skulle ha ÄL, och fick då ett mellansvagt + , men dagen efter var det nästan helt Neg. Även Gravtest neg. 


    igår fick jag ännu konstigare, som en flytning med en blodad hinna i, men Mer brunfärgad än röd. Googlade och fick ju upp nidblödning, men det är ju såklart inte rimligt om jag ej är gravid. Förstår inte min kropp just nu så är bara väldigt förvirrad, har aldrig varit med om en missad/försenad mens under alla 18 år jag haft mens.. kan nån hjälpa mig förstå vad som händer? Tyst ska man vänta in nästa mens eller boka tid för blodprov kanske? 

  • Anonym (K)
    Nellygirl93 skrev 2022-09-13 09:12:22 följande:

    Hej! 


    Jag är i samma sits!

    Slutade med preventivmedel i slutet på juli 2022 för vi vill försöka bli gravida. Men tror att jag var dum nog och avbröt precis i en cykel, för jag fuckade upp mensen då haha! Mensen kom typ 1,5 vecka senare trots att jag egentligen skulle ha den om typ 2-3 veckor? Jaja.. lät kroppen komma ikapp sen och hade en till ?riktig? mens. Nu när jag skulle få mens 31 augusti så har den fortfarande inte kommit. Har testat flera gånger sen dess men alla gravtest är negativa, trots symptom som illamående (tom spytt), molande värk i magen mm. 


    För några dagar sen tänkte jag att jag skulle ta ett ÄL test eftersom jag visste att det var då jag egentligen skulle ha ÄL, och fick då ett mellansvagt + , men dagen efter var det nästan helt Neg. Även Gravtest neg. 


    igår fick jag ännu konstigare, som en flytning med en blodad hinna i, men Mer brunfärgad än röd. Googlade och fick ju upp nidblödning, men det är ju såklart inte rimligt om jag ej är gravid. Förstår inte min kropp just nu så är bara väldigt förvirrad, har aldrig varit med om en missad/försenad mens under alla 18 år jag haft mens.. kan nån hjälpa mig förstå vad som händer? Tyst ska man vänta in nästa mens eller boka tid för blodprov kanske? 


    Man kan inte sluta med med hormonella preventivmedel mitt i en cykel eftersom man inte har cykler när man har hormonellt preventivmedel. Det är det som är hela tanken med hormonella preventivmedel att stänga ner kroppens menscykler.
    Med det sagt så kan det ta ett tag för kroppen att hitta tillbaka till rätt nivå av alla hormoner och att få igång hela systemet igen. Så jag skulle tro att det är det som din kropp håller på med just nu. Därav så kan mensen vara oregelbunden och skapa massa olika konstiga symtom.
  • Nellygirl93

    Så kan det ju absolut vara! 


    Jag hade 100% tillförlitlig mens när jag hade preventivmedel, det var så jag menade, att den alltid kom var fjärde vecka på dagen 😊

    Får väl testa med ÄL test varje dag nu framöver för att se var i cykeln man befinner sig 😅

  • Anonym (K)
    Nellygirl93 skrev 2022-09-14 11:41:00 följande:

    Så kan det ju absolut vara! 


    Jag hade 100% tillförlitlig mens när jag hade preventivmedel, det var så jag menade, att den alltid kom var fjärde vecka på dagen 😊

    Får väl testa med ÄL test varje dag nu framöver för att se var i cykeln man befinner sig 😅


    Det är vad man kallar för bortfallsblödning och är inte en vanlig mens. Mens kan man bara få till följd av att man har haft ägglossning vilket inte sker vid hormonella preventivmedel. En sån blödning sker tex när man äter sockerpillren i en karta med p piller. Då rycks den hormonella mattan undan och en blödning blir resultatet vilket då kan ske regelbundet om man med jämna mellanrum äter sockerpillren och inte äter ihop kartor 😊
    Du får göra det så kanske du får lite mer info om vart du befinner dig.
Svar på tråden Utebliven mens negativt test