• KillBill

    Allt du behöver veta inför kvällens valvaka

    Syftet med den här tråden är att samla information om valet 2022. Bidra gärna med relevant information!

    Jag börjar. Nedan har jag samlat resultat från de opinionsundersökningar som skedde före valet och på valdagen 2018. Som ni ser så var det även då mycket jämt och det borgar för att vi kan förbereda oss på en riktig valrysare i kväll.


  • Svar på tråden Allt du behöver veta inför kvällens valvaka
  • Magical

    Allt sånt kan man väl ändå se online ändå? Varför gå omvägen i en tråd här? No offense men så ser jag det. 

  • KillBill
    Magical skrev 2022-09-11 17:19:22 följande:

    Allt sånt kan man väl ändå se online ändå? Varför gå omvägen i en tråd här? No offense men så ser jag det. 


    Jag startade tråden eftersom jag saknat samlad information om opinionsundersökningar från 2018 som innefattar VALU och som visar samlade resultat för de två regeringsunderlagen (Magdalena/Ulf) med avvikelse mot valresultatet.
  • HSOF
    KillBill skrev 2022-09-11 17:17:25 följande:
    Allt du behöver veta inför kvällens valvaka

    Syftet med den här tråden är att samla information om valet 2022. Bidra gärna med relevant information!

    Jag börjar. Nedan har jag samlat resultat från de opinionsundersökningar som skedde före valet och på valdagen 2018. Som ni ser så var det även då mycket jämt och det borgar för att vi kan förbereda oss på en riktig valrysare i kväll.


    Ja det kommer nog bli ett jämt val och resultat blir nog precis som förra valet är jag rädd för. S och vänstersidan har fått väldigt mycket hjälp och draghjälp i media den senaste veckan och de kommer ge dem de där extra 2-3% som gör att de blir störst.
  • KillBill
    HSOF skrev 2022-09-11 17:34:17 följande:
    Ja det kommer nog bli ett jämt val och resultat blir nog precis som förra valet är jag rädd för. S och vänstersidan har fått väldigt mycket hjälp och draghjälp i media den senaste veckan och de kommer ge dem de där extra 2-3% som gör att de blir störst.
    Jag tror att det blir tvärtom och en en seger för de brunblå laget

    Jag förvånades över att det är ganska stor differens mellan VALU och det slutliga resultatet 2018. I förra valet ökade de rödgröna partierna med nästan 1 procent medan de brunblå backade med 0,7 procent. Det innebär att det är osäkert om det kommer gå att utse en valvinnare redan när Valun presenteras (vilket man har kunnat i många val)
  • Fossil
    KillBill skrev 2022-09-11 17:41:49 följande:
    Jag tror att det blir tvärtom och en en seger för de brunblå laget

    Jag förvånades över att det är ganska stor differens mellan VALU och det slutliga resultatet 2018. I förra valet ökade de rödgröna partierna med nästan 1 procent medan de brunblå backade med 0,7 procent. Det innebär att det är osäkert om det kommer gå att utse en valvinnare redan när Valun presenteras (vilket man har kunnat i många val)
    Brunblå?
    Och du vill verka seriös?
  • HSOF
    KillBill skrev 2022-09-11 17:41:49 följande:
    Jag tror att det blir tvärtom och en en seger för de brunblå laget

    Jag förvånades över att det är ganska stor differens mellan VALU och det slutliga resultatet 2018. I förra valet ökade de rödgröna partierna med nästan 1 procent medan de brunblå backade med 0,7 procent. Det innebär att det är osäkert om det kommer gå att utse en valvinnare redan när Valun presenteras (vilket man har kunnat i många val)
    Nä det blir nog tyvärr en fortsatt kaosregering  och en dyster framtid att se fram emot.

    Men det kommer nog bli jämt och inte klart i natt.
  • HSOF
    Fossil skrev 2022-09-11 17:43:57 följande:
    Brunblå?
    Och du vill verka seriös?
    Han menar såklart gulblå, jan slant nog bara på tangenterna ;)
  • Fossil
    HSOF skrev 2022-09-11 17:49:11 följande:
    Han menar såklart gulblå, jan slant nog bara på tangenterna ;)
    Säkert. Eller inte.
Svar på tråden Allt du behöver veta inför kvällens valvaka