• Härjedarling

    Hur slutar man ta åt sig?

    Hur gör man för att sluta bli så sårad över elaka kommentarer? Jag är så less på att gå omkring och vara sårad och arg! (Är högkänslig personlighet.) Säg inte att det bara är att inte bry sig, det funkar inte så för mig! 

  • Svar på tråden Hur slutar man ta åt sig?
  • Anonym (Ivory)
    KyligSynaps skrev 2022-11-15 09:44:12 följande:

    Jag tror att överkänsliga ofta har en egenbyggd och förutfattad mening om hur saker ska vara, o hur andra ska bete sig runt en..

    Och sen när det inte stämmer överens med verkligheten, så blir det så att den enkelt tar åt sig.

    Då är lösningen att inte gå runt och tro att världen är som du vill att den ska vara. Inte lägga så mycket hopp och tro på alla andra. Utan istället se världen för vad den är och skulle vilja säga "rätta sig efter det" men det är helt fel ordval.. Men åtminstone utgå ifrån det när du drar dina egna drag i en värld som den här.

    Att du blir sårad så mycket och tar åt dig, det tyder på att du inte har något bra uppbyggt självförsvar.
    Kanske även att du mår dåligt med det du själv är. 

    Ett självförsvar, kan tex vara att inse att den där personen beter sig taskigt mot dig, enbart av den anledningen att den försöker passa in hos andra o vara lite ball. Någonting som förmodligen bottnar i denas egna osäkerhet. 
    Då kan du klappa till han över bakhuvudet och säga nice try. Han försökte göra en fåne av dig, men det gick inte alls, och istället så var det du som gjorde en fåne utav han. 
    Det är en form av självförsvar. Dessutom kanske det gör hans liv bättre o efter det så lär han ju inte fortsätta att jävlas.

    Sen försök att inte ta så hårt och bli ledsen av förluster. Det är faktiskt så att människan lär sig mer läxor av förluster än vad dom skulle gjort om dom skulle gått runt och bara vunnit hela dagarna. Så istället för att ta åt dig av att du förlorar. Pröva att gå ut oftare för att förlora allt du har. 


    Jag förstår dig bättre nu, var du kommer ifrån i dina inlägg. 
  • KyligSynaps
    Anonym (Ivory) skrev 2022-11-15 09:51:00 följande:
    Jag förstår dig bättre nu, var du kommer ifrån i dina inlägg. 
    Härligt.

    Och vet du vad jag är mest förundrad över? Varför så jävla många anonyma konton jämnt, överallt där jag är jämnt ska försöka kommentera mig. 

    Det är som att man ska gå runt o göra livet lätt för folk som inte ens vågar visa vilka dom är hela dagarna. 
  • Anonym (Ivory)
    KyligSynaps skrev 2022-11-15 10:00:16 följande:
    Härligt.

    Och vet du vad jag är mest förundrad över? Varför så jävla många anonyma konton jämnt, överallt där jag är jämnt ska försöka kommentera mig. 

    Det är som att man ska gå runt o göra livet lätt för folk som inte ens vågar visa vilka dom är hela dagarna. 
    Jag tror inte att jag kommenterat dig tidigare. Jag menar, ditt nick säger ju vem du är. Jag som vill tro mig om att vara varm snarare än kylig dras inte till dig. Men sedan den här tråden startades så har mycket vatten runnit under broarna. Få lever nog för att kommentera ett enskilt konto hela dagarna. 
  • Härjedarling

    KD: 
    Du är Kaffedraken va? Inte behöver du känna dig dålig på något sätt, jag förstår bättre nu när du öppnat upp dig mer! Du är nog bara en sårad själ och det är inte ditt fel! 
    Ja man ska vara snäll mot sig själv! Inte misshandla sig själv liksom, men det är lättare sagt än gjort när andra misshandlat en psykiskt hela ens liv! 

  • Härjedarling

    KyligSynaps: jag håller med dig om att vi högkänsliga förväntar oss att världen ska vara som vi önskar, att alla ska vara empatiska mot varandra och respektera varann även om man inte gillar alla. Allt annat gör ju sjukt ont i oss! Vi förväntar oss inte att bli kränkta, attackerade, förlöjligade, utsatta för maktmissbruk, för vi själva är inte såna och har det inte i oss, därför är det så ofattbart för oss hur andra utan samvete och betänklighet kan göra oss så illa genom dessa beteenden fastän vi inte ens gjort dem något eller kanske aldrig ens pratat med dem! 

    Blir nog svårt för mig att komma ihåg och vänja mig vid tanken att ta världen för vad den är, man glömmer så lätt bort sig och reagerar på det sätt man lärt sig tidigt i barndomen för att skydda sin integritet och stolthet. Hur skulle jag kunna gå omkring och vara accepterande mot att det helt plötsligt kan komma någon bakom närmsta hörn som jag aldrig sett förut och spy ut sin egen skit mot mig? För det har hänt! Jag känner mig aldrig trygg! Hur ska man kunna acceptera att folk är elaka utan anledning?? 

    Vad gäller förluster: jag är inte intresserad av att lära mig, jag vill bara vinna och må bra för det förtjänar jag. För vems skull ska jag lära mig? 

  • KyligSynaps
    Anonym (Ivory) skrev 2022-11-15 10:20:24 följande:
    Jag tror inte att jag kommenterat dig tidigare. Jag menar, ditt nick säger ju vem du är. Jag som vill tro mig om att vara varm snarare än kylig dras inte till dig. Men sedan den här tråden startades så har mycket vatten runnit under broarna. Få lever nog för att kommentera ett enskilt konto hela dagarna. 
    Okej. Ja, ditt svar kunde antingen tas som vänligt menat. Eller som att du är en utav alla dom anonyma konton som sitter o kommenterar mig, enbart för o kunna rapportera mina svar, o försöka få nån avstängd hela dagarna. 

    Så för mig är det konstigt, när någon "anonym (Ivory)" kommer ifrån ingenstans och säger att hon vet vem jag är. 

    Vem jag är? Ja hmm.. Den där killen som när en polare skaffar flickvän blir glad som fan, o låter båda vara tillsammans..
    Och som när han själv skaffar flickvän.. Har varenda polare i umgängeskretsen som försöker snacka skit om han, ut"dominera" han. Och försöker snarare tiohundra sätt på hur man ska kunna sno hans flickvän ifrån han.

    Konstigt att han är en sån kylig synaps sen tänker alla andra. 
  • Anonym (Ivory)
    KyligSynaps skrev 2022-11-15 11:06:22 följande:
    Okej. Ja, ditt svar kunde antingen tas som vänligt menat. Eller som att du är en utav alla dom anonyma konton som sitter o kommenterar mig, enbart för o kunna rapportera mina svar, o försöka få nån avstängd hela dagarna. 

    Så för mig är det konstigt, när någon "anonym (Ivory)" kommer ifrån ingenstans och säger att hon vet vem jag är. 

    Vem jag är? Ja hmm.. Den där killen som när en polare skaffar flickvän blir glad som fan, o låter båda vara tillsammans..
    Och som när han själv skaffar flickvän.. Har varenda polare i umgängeskretsen som försöker snacka skit om han, ut"dominera" han. Och försöker snarare tiohundra sätt på hur man ska kunna sno hans flickvän ifrån han.

    Konstigt att han är en sån kylig synaps sen tänker alla andra. 
    Eftersom du skriver i många trådar så vet jag vem du är, liksom jag vet vilka Mrs Moneybags, Flygrl, Molly50, Core, AndreaBD, (Anonym Kimchi) (Anonym Tvillingmorsan) osv är. Jag vet inte om det existerar människor som enbart vill få någon avstängd, men det gör det säkert. Dina vänner som har gjort så mot dig skulle jag personligen känna mig rätt besviken på. 
  • KyligSynaps
    Härjedarling skrev 2022-11-15 10:42:42 följande:

    KyligSynaps: jag håller med dig om att vi högkänsliga förväntar oss att världen ska vara som vi önskar, att alla ska vara empatiska mot varandra och respektera varann även om man inte gillar alla. Allt annat gör ju sjukt ont i oss! Vi förväntar oss inte att bli kränkta, attackerade, förlöjligade, utsatta för maktmissbruk, för vi själva är inte såna och har det inte i oss, därför är det så ofattbart för oss hur andra utan samvete och betänklighet kan göra oss så illa genom dessa beteenden fastän vi inte ens gjort dem något eller kanske aldrig ens pratat med dem! 

    Blir nog svårt för mig att komma ihåg och vänja mig vid tanken att ta världen för vad den är, man glömmer så lätt bort sig och reagerar på det sätt man lärt sig tidigt i barndomen för att skydda sin integritet och stolthet. Hur skulle jag kunna gå omkring och vara accepterande mot att det helt plötsligt kan komma någon bakom närmsta hörn som jag aldrig sett förut och spy ut sin egen skit mot mig? För det har hänt! Jag känner mig aldrig trygg! Hur ska man kunna acceptera att folk är elaka utan anledning?? 

    Vad gäller förluster: jag är inte intresserad av att lära mig, jag vill bara vinna och må bra för det förtjänar jag. För vems skull ska jag lära mig? 


    Exakt.. Instämmer i allt det du skrev här. För det är så att jag håller med om att det är så det borde funka. 

    Fint skrivet i allt förutom det absolut sista du skriver där. 

    Hela världen är fylld utav förluster. När du var liten och lärde dig gå så mötte du på förluster hela jäkla dagarna. Men hela anledningen till att du lärde dig gå, det var för att du lärde dig lite mer efter alla dom där förlusterna. 

    Jag vet att slå i huvudet ibland det kan göra lite ont.. Men du lär dig så jävla mycket på att våga satsa Faktiskt så vinner du 10 gånger mer på att slå dig ibland, än att aldrig någonsin försöka för att du inte vill att du ska slå dig alls.

    Dom som vinner i sporter o sådär, är de som har förlorat och slagit sig 10 gånger mer än alla andra. 
  • KyligSynaps
    Anonym (Ivory) skrev 2022-11-15 11:16:40 följande:
    Eftersom du skriver i många trådar så vet jag vem du är, liksom jag vet vilka Mrs Moneybags, Flygrl, Molly50, Core, AndreaBD, (Anonym Kimchi) (Anonym Tvillingmorsan) osv är. Jag vet inte om det existerar människor som enbart vill få någon avstängd, men det gör det säkert. Dina vänner som har gjort så mot dig skulle jag personligen känna mig rätt besviken på. 
    Yessir, eller yes m'am.

    Kan tala om för dig att dom existerar garanterat. Och enda lösningen för min del är att också börja skriva anonymt eller sluta vara den jag är. Och det är ingenting jag tänker offra bara för någon annan. 
  • Anonym (Osynlig samarit)
    Härjedarling skrev 2022-09-21 12:49:52 följande:

    Kaffedraken:  Då måste du ha dragit till dig elaka kvinnor, som inte förtjänar dig! Inse att du är värd en RIKTIG kvinna, som behandlar dig som en kung (och du behandlar henne som en drottning) och börja leva efter det! Då kommer du snart att attrahera de bra kvinnorna! Det FINNS bra och vettiga kvinnor därute, fast jag förstår att det är svårt att tro för många män då det finns så många galna psykopat-kvinnor som gaslightar er män och drar sina snyfthistorier som folk går på bara för att de är just kvinnor och ni är män! Håller med dig om att väldigt många kvinnor är vidriga, jag har aldrig påstått nåt annat! 😉🙏💗


    Du ger mig ett litet litet hopp mitt i allt som jag ser är elände. Du sätter orden på de jag saknar allra mest! Tillit och ovillkorlig ömsesidig kärlek i både med och motgång.

    Min tillit till andra människor och då framförallt kvinnor har skadat mig så till den milda grad att jag har gjort mig osynlig för att inte såra mig med fler svek , besvikelser eller grusade förhoppningar.
    Att göra allt för andra utan att ägna någon tanke åt mig själv fängslar mig samtidigt som de ger mig den enda trygghet jag kan lita på för att den kommer från mig själv.
  • Anonym (Nej)

    Kylig Synaps: 
    Åh nej, jag mötte inga förluster när jag skulle lära mig gå, har mina föräldrar berättat. Tydligen så kröp jag aldrig ens, utan reste mig plötsligt från liggande till gående direkt. Vet inte om jag förlorade och ramlade, det sa de iallafall inget om. Är kanske därför jag inte kan acceptera förluster för de kommer inte naturligt från början för mig? 

  • KyligSynaps
    Anonym (Nej) skrev 2022-11-15 13:05:40 följande:

    Kylig Synaps: 
    Åh nej, jag mötte inga förluster när jag skulle lära mig gå, har mina föräldrar berättat. Tydligen så kröp jag aldrig ens, utan reste mig plötsligt från liggande till gående direkt. Vet inte om jag förlorade och ramlade, det sa de iallafall inget om. Är kanske därför jag inte kan acceptera förluster för de kommer inte naturligt från början för mig? 


    Nice try guy! Men att du är en loser det hör man ju direkt. Jag tycker du ska säga till dina föräldrar att det inte är schysst att hålla på o ljuga för dig!
Svar på tråden Hur slutar man ta åt sig?