• User88

    Tjejens bästa vän

    Hej!

    har en flickvän som jag har varit tillsammans med intre månader och allting har varit perfekt från att vi träffades. Träffade henne genom att min pappa är tillsammans och förlovad med hennes mor. så det är min styvsyster.

    fick reda på tidigt i relationen att hennes bästa kompis är en kille i hennes ålder runt 22. De har känt varandra i sju år och är extremt tighta. Frågade henne om vi kan kolla igenom  deras chatt som de haft och bilder. Där hittar jag att hon sitter gränsle pver honom och dricker alkohol, lapdance. Håller om varandra på runt 200-300 bilder totalt. Han slår henne på rumpan och pussar varandra på kinderna. De skickar mer videomeddelande till varandra än vad jag och tjejen gör. Hon hänger på honom (likt sexposition). De dansar tillsammans extremt tight på hennes systers bröllop. De skriver även att de ordagrant älskar varandra och skickar hjärtan dagligen och pussgubbar.

    Hon säger att de är väldigt bra vänner bara och gör detta. Men att hon säger jag borde vara OK med allt detta då hon gjorde allt innan mig men vill fortsätta relationen med honom som kompis. De har aldrig försökt få med mig i samtalet eller videosamtal. killen koller från hennes land (Ukraina).

    Vad tänker ni om detta?

  • Svar på tråden Tjejens bästa vän
  • Anonym (Enkelt)
    User88 skrev 2022-09-20 14:09:38 följande:
    Ja, kan få kärlek men oavsett handlar det om att hon är intresserad av att ha flera män ?intimt? nära henne. Även om hon enligt sig själv endast gränslade och hängde på sin killkompis när hon var singel.
    Om du låter henne ha flera män så är ju "problemet" löst. Gör det inte till en så stor grej bara.
  • Tecum
    User88 skrev 2022-09-20 12:45:18 följande:
    Hon har haft två relationer under tiden hon även hade den där killen som hon har som kompis. De två relationerna hon hade under tiden vet jag även att en relation bröts efter två år då min flickväns ex störde sig för mycket på hennes relation hon har med sin kompis.

    Varför tolkar du mig som en reserv? Spenderar knappt pengar på henne och hon hjälper till mycket i hemmet. Med sedan har hon en sådan tight relation med hennes killkompis i Ukraina. De skrev dagligen. Skickade pussgubbar och hjärtan och även så gränslade hon över honom samt extremt intima kramar Som de har på bilder. Min flickvän la även upp en del bilder på de tillsammans när de skolade i vin och kramades på Instagram. Hol sa att de aldrig haft sex eller kysst eller smekt varandra.

    För en vecka sedan bad jag henne att välja mig eller honom och det slutade med att hon raderade alla bilder och chatter de haft och sa att hon aldrig ska prata med honom mer.

    Varför ser du mig som en reserv och vad tänker du mer djupgående om detta? Uppskattar andras perspektiv på detta.
    Om hon har brutit med honom har hon valt dig. Du har gått från reserv till ordinarie. Men varför skrev du inte det i startinlägget?
  • Anonym (jury)

    Är det inte bara helt enkelt hennes pojkvän från Ukraina som numera är krigsmobiliserad och inte kan lämna landet på samma sätt som alla andra män?

  • Anonym (man)
    User88 skrev 2022-09-19 18:06:45 följande:
    Tjejens bästa vän

    Hej!

    har en flickvän som jag har varit tillsammans med intre månader och allting har varit perfekt från att vi träffades. Träffade henne genom att min pappa är tillsammans och förlovad med hennes mor. så det är min styvsyster.

    fick reda på tidigt i relationen att hennes bästa kompis är en kille i hennes ålder runt 22. De har känt varandra i sju år och är extremt tighta. Frågade henne om vi kan kolla igenom  deras chatt som de haft och bilder. Där hittar jag att hon sitter gränsle pver honom och dricker alkohol, lapdance. Håller om varandra på runt 200-300 bilder totalt. Han slår henne på rumpan och pussar varandra på kinderna. De skickar mer videomeddelande till varandra än vad jag och tjejen gör. Hon hänger på honom (likt sexposition). De dansar tillsammans extremt tight på hennes systers bröllop. De skriver även att de ordagrant älskar varandra och skickar hjärtan dagligen och pussgubbar.

    Hon säger att de är väldigt bra vänner bara och gör detta. Men att hon säger jag borde vara OK med allt detta då hon gjorde allt innan mig men vill fortsätta relationen med honom som kompis. De har aldrig försökt få med mig i samtalet eller videosamtal. killen koller från hennes land (Ukraina).

    Vad tänker ni om detta?


    Jag tänker att det inte spelar någon större roll om de varit vänner, ett par eller kk så länge hon fattar att hon inte längre kan ha den sortens relation med andra män så länge hon är ihop med dig utan får hålla det lite mer neutral nivå. Dvs inga lapdances och pussar.

    Jag menar, om man bortser ifrån oskulder har vi väl alla haft förtroliga och sexuella relationer till andra INNAN vi träffade vår nuvarande partner? Jag vet att min nuvarande sambo knullade som en kanin med sin förra kille för det gjorde jag med min förra tjej med. MEN med det sagt så är vi oxå båda väldigt överens med att ett ex är ett ex och är man med en ny partner så håller man tidigare bekantskaper på en neutral nivå av respekt för sin partner och det behöver du göra väldigt klart för henne så hon vet vad som gäller och kan välja om hon vill acceptera eller ej.
  • User88
    Tecum skrev 2022-09-20 19:34:40 följande:
    Om hon har brutit med honom har hon valt dig. Du har gått från reserv till ordinarie. Men varför skrev du inte det i startinlägget?
    Ja. Det stämmer. Hon har blockerat killen från Ukraina och tagit bort honom överallt. Sedan att han fortfarande är nära vän med min tjejs syster gör inte saken lättare.

    Trots det så har hon dock redan valt att ha kontakt med honom på detta sättet i en relation med mig som gör att jag tappar förtroende för henne. Bad hade du gjort i denna situation?
  • User88
    Anonym (jury) skrev 2022-09-20 20:46:33 följande:

    Är det inte bara helt enkelt hennes pojkvän från Ukraina som numera är krigsmobiliserad och inte kan lämna landet på samma sätt som alla andra män?


    Nej. Han jobbar och är ej inkallad. Enligt henne ej pojkvän utan snarare väldigt nära vän.
  • User88
    Anonym (man) skrev 2022-09-20 21:00:52 följande:
    Jag tänker att det inte spelar någon större roll om de varit vänner, ett par eller kk så länge hon fattar att hon inte längre kan ha den sortens relation med andra män så länge hon är ihop med dig utan får hålla det lite mer neutral nivå. Dvs inga lapdances och pussar.

    Jag menar, om man bortser ifrån oskulder har vi väl alla haft förtroliga och sexuella relationer till andra INNAN vi träffade vår nuvarande partner? Jag vet att min nuvarande sambo knullade som en kanin med sin förra kille för det gjorde jag med min förra tjej med. MEN med det sagt så är vi oxå båda väldigt överens med att ett ex är ett ex och är man med en ny partner så håller man tidigare bekantskaper på en neutral nivå av respekt för sin partner och det behöver du göra väldigt klart för henne så hon vet vad som gäller och kan välja om hon vill acceptera eller ej.
    Håller med om att det viktigaste är hur hon gör av situationen efter man har diskuterat med henne. Men saken är den att hon systematiskt har pratat med honom i drygt två månader på detta sätt. Därefter när jag tar upp min oro så försöker hon att bli defensiv med att "de endast är vänner och inte har några känslor för varandra". 
  • Tecum
    User88 skrev 2022-09-23 18:27:38 följande:
    Ja. Det stämmer. Hon har blockerat killen från Ukraina och tagit bort honom överallt. Sedan att han fortfarande är nära vän med min tjejs syster gör inte saken lättare.

    Trots det så har hon dock redan valt att ha kontakt med honom på detta sättet i en relation med mig som gör att jag tappar förtroende för henne. Bad hade du gjort i denna situation?
    Jag hade avvaktat och sett om hon menar allvar med att släppa honom. Det allvarliga är inte vad de gjort innan ni träffades utan att hon inte förstår att det är olämpligt med så intim kontakt med någon av motsatt kön när hon är i en relation. Nu har hon gjort som du krävt, men förstår hon varför? Är det bara en läpparnas bekännelse och när det krisar mellan er går hon tillbaka till att ha den typen av kontakt? 
  • User88
    Tecum skrev 2022-09-23 18:46:21 följande:
    Jag hade avvaktat och sett om hon menar allvar med att släppa honom. Det allvarliga är inte vad de gjort innan ni träffades utan att hon inte förstår att det är olämpligt med så intim kontakt med någon av motsatt kön när hon är i en relation. Nu har hon gjort som du krävt, men förstår hon varför? Är det bara en läpparnas bekännelse och när det krisar mellan er går hon tillbaka till att ha den typen av kontakt? 

    Ja, håller med om att det är det viktiga också. Däremot så kände jag att jag var tvungen att verkligen sitta och förklara för henne varför det va fel i fyra timmar och hon princip försvarade deras relation. Sa tydligt att jag kommer inte be dig att lämna honom utan jag kommer lämna relationen självmant och samma dag så "bröt hon kontakten med honom".

    Har även påpekat att det kan bli problem om min tjejs syster är nära kompis med honom också eftersom de tenderar till att spendera tid i deras lägenhet vilket även kommer göra att min tjejs killkompis kommer finnas kvar i "omgivningen".  Efter diskussionen så säger hon bara att "jag förstår att jag gjorde fel men vi kan ingenting annat än att gå vidare eller avbryta detta".

  • Anonym (jury)
    User88 skrev 2022-09-23 18:28:33 följande:
    Nej. Han jobbar och är ej inkallad. Enligt henne ej pojkvän utan snarare väldigt nära vän.
    Även om han inte är inkallad, så kan han inte lämna landet. Se honom som en pojkvän där relationen tillsvidare är pausad pga yttre omständigheter.
  • User88
    Anonym (jury) skrev 2022-09-24 10:01:39 följande:
    Även om han inte är inkallad, så kan han inte lämna landet. Se honom som en pojkvän där relationen tillsvidare är pausad pga yttre omständigheter.
    Ja. Det har jag till och med sagt till henne att jag ser honom som ditt ex och inte som hennes nära vän. Vad är det som gör att du tänker likadant / hur resonerar du? Har du läst hela tråden?
Svar på tråden Tjejens bästa vän