• MammaHmor

    Hade jag ägglossning igår?

    Hej,

    Jag har tagit ägglossningstest från testlagret nu varje dag i en vecka typ.
    Mina flytningar har förändrats som de brukar vid ägglossning men testen har knappt visat någon ökning alls. Igår fick jag en liten ökning och trodde att det var på gång men idag tog jag ett test till och nu ser man nästan inget streck alls. Hade jag ägglossning igår ändå tro? 


    Idag testade jag även med CB test och det var negativt också men teststrecket var mycket starkare i förhållande till kontrollstrecket än på strecket på testlagrets test. Kanske hade CB visat positivt igår? Jag testade dock inte med CB igår.

    Igår kväll och hela dagen idag har jag känt huggande och molande känslor i livmodern, som det brukar göra.. jag fattar inget..

    Jag VET att kroppen kan försöka släppa ett ägg utan att lyckas, så det behöver ni inte skriva :P

    Vad tror ni?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-09-19 19:58
    Fel bild, rätt bild i kommentarerna
  • Svar på tråden Hade jag ägglossning igår?
  • Anonym (S)

    Såg att du skrev till mig i en annan tråd :) 

    Hm svårt att säga, det skulle kunna vara så att LH peakade på söndag. Samtidigt så har du fått ett ungefär lika starkt streck sen i onsdags. Ibland kan LH dippa 1-2 dagar innan den börjar peaka. Så jag skulle nog fortsätta testa om jag var du för att se om strecket kanske blir starkare de närmsta dagarna. Vilken cykeldag är du på?

    Är det första cykeln som du kör ÄL-test? Tänker om du har en annan cykel att jämföra med hur starka dina streck brukar bli. Vissa personer får aldrig ett starkt streck och vissa måste testa både morgon och kväll för att pricka in peaken. 

    Sen skulle jag nog inte jämföra två olika tillverkare av test eftersom det ger en missvisande bild. När det kommer till ÄL-test så är skillnaden mellan testen som är det viktiga och inte hur starkt strecket är :)

  • MammaHmor
    Anonym (S) skrev 2022-09-20 09:22:28 följande:

    Såg att du skrev till mig i en annan tråd :) 

    Hm svårt att säga, det skulle kunna vara så att LH peakade på söndag. Samtidigt så har du fått ett ungefär lika starkt streck sen i onsdags. Ibland kan LH dippa 1-2 dagar innan den börjar peaka. Så jag skulle nog fortsätta testa om jag var du för att se om strecket kanske blir starkare de närmsta dagarna. Vilken cykeldag är du på?

    Är det första cykeln som du kör ÄL-test? Tänker om du har en annan cykel att jämföra med hur starka dina streck brukar bli. Vissa personer får aldrig ett starkt streck och vissa måste testa både morgon och kväll för att pricka in peaken. 

    Sen skulle jag nog inte jämföra två olika tillverkare av test eftersom det ger en missvisande bild. När det kommer till ÄL-test så är skillnaden mellan testen som är det viktiga och inte hur starkt strecket är :)


    Hej! Tack för ditt svar! Fick jättepositivt test idag så det var precis som du sa :D 
    så nu blir det ligga i minst två dagar i rad haha! 
  • Anonym (S)
    MammaHmor skrev 2022-09-20 17:03:37 följande:
    Hej! Tack för ditt svar! Fick jättepositivt test idag så det var precis som du sa :D 
    så nu blir det ligga i minst två dagar i rad haha! 
    Haha perfekt! Lycka till :D
Svar på tråden Hade jag ägglossning igår?