Fördelar/nackdelar med att vara lång/kort
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
En fördel med att vara längre än kvinnan är att hon tänder på att han är större än henne.
Man 168 cm kort, snickare
Som yngre var det viss nackdel vid dejting. Men för att hitta riktig kärlek har det spelat noll roll
I jobbet är det ibland en nackdel att inte nå, men lika ofta en fördel att vara lätt och smidig. När vi jobbar i äldre hus med låg takhöjd kan det bli outhärdligt för mina längsta kollegor.
Som yngre påverkade det självförtroendet något. Idag inte alls och ingen påpekar någonsin att jag är kort.
Då jag inte är överviktig är vikten låg vilket är en fördel i flera sporter.
Behöver inte en massa extra plats för att frakta runt kroppen, på vare sig flyg, bil eller annat.
177 lång, kvinna.
Fördelar - jag får vara ifred. Lång, stark och med iskall blick (när jag känner för det) så om jag inte vill att någon ska ragga eller antasta så vågar de inte heller det.
Jag tycker om känslan min längd ger mig. Och jag drar mig inte för att dra på klackar. Med klackar på är jag och min man lika långa.
Nackdelar - Det var trist när jag inte kunde fortsätta rida ponny som tonåring då jag blev för lång på tok för tidigt.
177 lång, kvinna.
Fördelar - jag får vara ifred. Lång, stark och med iskall blick (när jag känner för det) så om jag inte vill att någon ska ragga eller antasta så vågar de inte heller det.
Jag tycker om känslan min längd ger mig. Och jag drar mig inte för att dra på klackar. Med klackar på är jag och min man lika långa.
Nackdelar - Det var trist när jag inte kunde fortsätta rida ponny som tonåring då jag blev för lång på tok för tidigt.
173 cm , man
Fördelar: medellängd om man ser till båda könen, så allt är anpassat för ens storlek. Lite lättare att lägga på muskler än för långa.
Nackdelar: Dejting. Man hamnar i underläge mot män som är över 180 cm då allt annat lika så väljer kvinnor den längre mannen.
Jag är 172 och har alltid trivts med det. Men nu när barnen rider och jag börjat om igen önskar jag ibland att jag var 155-ish och vi kunde dela på en liten B-ponny. Att som vuxen vara kort och nätt när man håller på med hästar kan absolut vara en fördel, många som önskar äldre medryttare till ponnyer.
Man 168 cm kort, snickare
Som yngre var det viss nackdel vid dejting. Men för att hitta riktig kärlek har det spelat noll roll
I jobbet är det ibland en nackdel att inte nå, men lika ofta en fördel att vara lätt och smidig. När vi jobbar i äldre hus med låg takhöjd kan det bli outhärdligt för mina längsta kollegor.
Som yngre påverkade det självförtroendet något. Idag inte alls och ingen påpekar någonsin att jag är kort.
Då jag inte är överviktig är vikten låg vilket är en fördel i flera sporter.
Behöver inte en massa extra plats för att frakta runt kroppen, på vare sig flyg, bil eller annat.
ok kanske det