Anonym (TS) skrev 2022-09-27 21:46:19 följande:
Han är 7år
Jag hade ocksa ett lager av presenter liggande hemma nar det var som varst. Fran ca 3 ar och upp till 2:a klass sa var det en himla massa kalas. Varenda en bjod hela gruppen, och med 30 barn i gruppen (och tva barn i olika aldrar) sa blev det ca 60 kalas om aret. Hade aldrig orkat springa i affarer for att specialkopa till varje kalas. Det blev ju ocksa hiskeligt dyrt med alla dessa kalas, sa det var skont nar de runt 2:a eller 3:e klass slutade med dessa massbjudningar.
Numera, nar barnen ar aldre och det bara galler 6-7 kalas per barn, koper jag per kalas, da intressena skiftar och man garna vill ge nagot som barnet verkligen onskar sig, eller som man vet ar populart just da. Det ar ju barnens bastisar och narmaste kompisar det galler och inte nagot random barn i en 30-grupp, som de inte ens leker med.
Har du sjalv haft kalas for din 7-aring? Ibland spelar sant in. Tycker mig ha last att vissa bjuder de barn vars kalas de sjalva varit pa, sa om det ar sa i ditt omrade sa kan ju det vara en forklaring. Sen har ju pandemin forstort de senaste 2 1/2 aren, sa att manga kalas inte blivit av. Det spelar ju ocksa in.
Hoppas att han snart far ga pa kalas sa att du far anvandning for presenterna!