• Anonym (Olycklig kär)

    Olycklig kär i en ”Missbrukare”

    Jag håller nu på dejta en kille och är väldigt förälskad i honom men problemet är att han erkänt att han ibland tar droger när han är med killkompisar och tar bla. lsd, MDMA.

    Idag kom han till mig och berättade att han fick ångest över att han igår tagit droger med sina killkompisar det var spontant och sen fick han väldigt ångest när han tänkte mig och han funderade om han skulle hålla tyst eller berätta för mig och till slut berättade han och han sa han var rädd att jag skulle dissa honom och det kunde jag inte heller. Jag sa jag var glad att han berättade men samtidigt ledsen och frågade honom om han skulle välja mig eller droger han sa han skulle välja mig men ändå svårt undvika droger eftersom han påstår de vänner han har är bra vänner förutom att de använder droger och han vill Inte söka hjälp. Sen viljan inte lägga av med de helt. 


    saken är att vi känner så starkt för varandra och hur och vad kan jag göra utan bara låta honom göra som han vill för han pallar ej av om jag förjuder honom.

    😢jag kan inte släppa honom men jag mår inte bra av det heller.

  • Svar på tråden Olycklig kär i en ”Missbrukare”
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Olycklig kär) skrev 2022-10-05 00:11:47 följande:
    Olycklig kär i en ?Missbrukare?

    Jag håller nu på dejta en kille och är väldigt förälskad i honom men problemet är att han erkänt att han ibland tar droger när han är med killkompisar och tar bla. lsd, MDMA.

    Idag kom han till mig och berättade att han fick ångest över att han igår tagit droger med sina killkompisar det var spontant och sen fick han väldigt ångest när han tänkte mig och han funderade om han skulle hålla tyst eller berätta för mig och till slut berättade han och han sa han var rädd att jag skulle dissa honom och det kunde jag inte heller. Jag sa jag var glad att han berättade men samtidigt ledsen och frågade honom om han skulle välja mig eller droger han sa han skulle välja mig men ändå svårt undvika droger eftersom han påstår de vänner han har är bra vänner förutom att de använder droger och han vill Inte söka hjälp. Sen viljan inte lägga av med de helt. 


    saken är att vi känner så starkt för varandra och hur och vad kan jag göra utan bara låta honom göra som han vill för han pallar ej av om jag förjuder honom.

    😢jag kan inte släppa honom men jag mår inte bra av det heller.


    Exakt hur har detta drabbat dig på något sätt? Har han varit våldsam mot dig? (Ljug inte ihop något nu, var ärlig). 

    Fast när du heter "olyckligt kär" när ni båda vill ha varandra visar ju att detta endast är en tråd skapad för att manipulera godtrogna. 

    Klarar han inte ta hand om sig själv? Jobbar överhuvudtaget någon av er 2 ? Dig inkluderat alltså? 

    Aahhh nu kommer det ju komma världens snyft historia.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-10-05 01:19:46 följande:

    Lär dig skillnaden mellan bruk o missbruk så kanske man kan tro att du inte är ett troll nästa gång. 


    Vilken ton!

    Allt knarkande är missbruk eftersom det är olagligt. Man kan till och med hävda att köra för fort med bilen är ett missbruk.

    Till ts: Visst kan du ha en relation med personen men skaffa för Guds skull inga barn Eller flytta ihop.
  • Anonym ("Missbrukare")

    Han är missbrukare och inte "missbrukare"och har redan förklarat att han kommer välja drogen och de "bra vännerna" istället för dig. Han sa till och med att han inte vill sluta. 
    Vad är det du inte förstår? 
    Om du börjar droga med honom så är du iaf lika viktig som drogen och vännerna. 


  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Abc) skrev 2022-10-05 02:53:10 följande:
    Vilken ton!

    Allt knarkande är missbruk eftersom det är olagligt. Man kan till och med hävda att köra för fort med bilen är ett missbruk.

    Till ts: Visst kan du ha en relation med personen men skaffa för Guds skull inga barn Eller flytta ihop.
    Går jättebra att sätta missbruks stämpel på allt som passar ens agenda ja. Sen att det är ett missbruk på riktigt är tydligen en helt annan sak för er som använder det som det passar er. 

    Knark = drog. Alkohol = drog. Alkohol är inte olagligt, därav är "knark" inte alltid olagligt. 

    Missbruk = komplicerat bruk som gör livet problematiskt för en på ett djupare plan. Dvs kroppen har tagit seriös skada. Man klarar inte sköta ett arbete. Man klarar inte av att kontrollera sina impulsiva känslor. 

    Dessa 3 olika exempel i kombination med varandra är ett missbruk. 

    Att någon festar loss med sina polare någon enstaka gång kanske 2 ggr i månad ( ett ett exempel bara) kan aldrig kallas för ett missbruk. Däremot för BRUK. 

    O nej, att ts har svårt för att partnern vill ha vissa saker inom sitt liv och vill förändra hen till att göra som ts själv vill o önskar, kan inte inkluderas eller beskylls på ts partner för att komplicera till saker. 

    För isåfall kan man ju börja påstå att så länge snubben inte vill att tjejen går klädd på ett visst sätt utomhus, isåfall är tjejens fel som inte lyder sin partner. 

    Oavsett vad så är båda beteende fel i de två sista styckena. 

    Man får lära sig att acceptera andra som de är och vill göra eller gå sin egna väg. Menar otrohet anses ju vara okej. Men att bruka något emellan åt, ja då är det ju ren ONDSKEFULLT så länge det är en man då. 

    Kom igen vilka manipulerade fårskallar ni är. 

    Visste du att även ditt kaffe, JA DU LÄSTE RÄTT, KAFFE, räknas också som en drog, då man blir mer speedad på det men även beroende. Så då är ni kriterier isåfall drogmissbrukare på daglig basis. 

    Drog = inte olagligt. 

    Illigal drog är är. 

    Men för det betyder det inte att personen är dålig bara för att just du aldrig skulle klara av att leva utanför din trygghets bubbla. 

    Jag har för övrigt hur många vänner som helst bland kvinnor som brukar droger. O det är helt okej tydligen. Bara 1 av ca 15 stycken har någonsin åkt dit. O då fick hon kissa i mugg med stängd dörr hos polisen! Medans för en man skulle det vara helt otänkbart! 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym ("Missbrukare") skrev 2022-10-05 04:14:50 följande:

    Han är missbrukare och inte "missbrukare"och har redan förklarat att han kommer välja drogen och de "bra vännerna" istället för dig. Han sa till och med att han inte vill sluta. 
    Vad är det du inte förstår? 
    Om du börjar droga med honom så är du iaf lika viktig som drogen och vännerna. 


    Nej. Han har förklarat sanningen för han att han vill ha båda i sitt liv. O han var ÄRLIG dessutom, vilket är väldigt vanligt att man försöker beskylla brukare för att inte vara. 

    Sen om det inte passar ts agenda får hon väl gå. Men det är en helt annan sak än det du skriver om. 
  • Anonym (Mg)

    Alla som är aktiv i missbruk ljuger och manipulera. 

  • Anonym (Snälla)
    Anonym (Abc) skrev 2022-10-05 02:53:10 följande:
    Vilken ton!

    Allt knarkande är missbruk eftersom det är olagligt. Man kan till och med hävda att köra för fort med bilen är ett missbruk.

    Till ts: Visst kan du ha en relation med personen men skaffa för Guds skull inga barn Eller flytta ihop.
    hur du resonerar här kan man verkligen ifrågasätta tänk ingen och kom sen tillbaka.
  • Anonym (Abc)
    Anonym (Snälla) skrev 2022-11-13 12:02:58 följande:
    hur du resonerar här kan man verkligen ifrågasätta tänk ingen och kom sen tillbaka.
    Vad är det du undrar över rent konkret?
Svar på tråden Olycklig kär i en ”Missbrukare”