• Hohohiheedk3

Ångest över jobbet.

Hej alla. 

Jag har jobbat inom industri nu i 2 år på ett företag. Trivts jättebra i min grupp och vad jag jobbar med som aldrig förr.
    Blev fastanställd där 1 september. Innan var jag bemanning. 

Men helt plötsligt går de dåligt för just min grupp. Så jag och min närmaste kollega har blivit utlånade i några veckor i en annan grupp. Där tempot är Volvostyle och man är sönderstressad. Dvs värsta stationen i hela företaget. 
    Medan ens egna grupp har slappat och gjort knappt något. 

Nu fick jag besked i fredags av min chef att jag ska gå över till deras grupp helt. Alltså permanent. Medan min närmsta kollega ska gå gå tillbaka snart.

Jag känner ångest. Stress. Mår dåligt.
    Delvis för lämna ens grupp. Men även stationerna och allt. Jag vetinte om jag borde söka annat jobb eller bita ihop. Vad kan man göra? 

• Svar på tråden Ångest över jobbet.
  • Hohohiheedk3

Jag har gråtit. Drömt mardrömmar sen jag var utlånad dit för är så stressad.
    Har en klump och känner mig deprimerad.
    Vill prata med min chef men vetinte vad jag ska säga.

Känner mig en aning utanför tack vore detta. 
    Sen är det en till som är permanent till en annan grupp. Men samtidigt har de kvar 2 bemanning som jobbat där i några månader men ändå skickar iväg folk som jobbat där längre.. Förtvivlad.

• Anonya

Usch, inte kul. Har du sagt till chefen att du starkt föredrar din egentliga arbetsplats? Och att det är på grund av stress och press på den andra, att du inte mår bra där. Om du inte får gehör kanske du kan fråga varför fastanställda inte prioriteras. 

Hoppas det ordnar sig!

• Anonya

Också peka på det positiva med din egentliga plats, hur bra den funkar, hur bra du mår där och att du är så glad över att du fått fastanställning eftersom du känt att det är en arbetsplats du gärna stannar länge på. Att du där gör ett mycket gott jobb och att du inte känner att du funkar lika bra på den andra. På så sätt visar du på fördelar för företaget att låta dig behålla din egentliga arbetsplats. 

• Hohohiheedk3
    Anonya skrev 2022-10-09 12:47:24 följande:

Usch, inte kul. Har du sagt till chefen att du starkt föredrar din egentliga arbetsplats? Och att det är på grund av stress och press på den andra, att du inte mår bra där. Om du inte får gehör kanske du kan fråga varför fastanställda inte prioriteras. 

Hoppas det ordnar sig!

Tack snälla för dina svar och tips!
    Det du skriver stämmer helt och är bra sagt. 
    Ska nämna allting och hoppas på att hon tänker om. Men är rätt det inte går i min väg. Men man får bara hoppas. För vet jag kommer inte klara av i längden på den jobbig stationen.
    Man får hoppas! 
  • Hohohiheedk3
    Anonya skrev 2022-10-09 12:47:24 följande:

Hoppas det ordnar sig!

Jag har pratat med henne. Hen påstodd jag har varit utlånad längst i andra gruppen. Men min närmaste kollega har varit där betydligt längre och kan mer. Men ändå vill hen ha just mig där och chefen i utlånade gruppen har frågat om få över henne också. Men "gamla" chef vägrar.
    Säger verkligen nej till byta min kollega dit permanent. Så ja man märker att denna chef favoritserar folk. Då jag ändå jobbat längre än min kollega också. Och jobbar bra osv.
    Menmen. Får la bara bita ihop. Eller söka annat. Vill ju verkligen ej komma tillbaka till min gamla grupp nu när ens gamla chef visar sitt rätta sida. 
Svar på tråden Ångest över jobbet.