-
Någon som känt som jag? Vad kan det bero på? Jag känner lite att jag tappat glöden och tappat bort mig själv lite. Varje dag är mitt fokus på att jobba och barnen. Jobb, det ska fixas middag, städa, plocka, kvällsrutinen med barnen och så är jag helt slut på kvällen och somnar till något avsnitt av en serie. Och så repeat varje dag.Jag köper fina kläder som jag ska ta på mig ?när jag går ut? men det händer aldrig. Inget kul händer. Höjdpunkten av dagen är typ.. ja.. det är inte så mycket att se fram emot. Jag tycker inte det händer något spännande och har inte mycket att se fram emot. Mitt liv känns väldigt tråkigt.. Sen får jag skuldkänslor. För det är ju såhär en vardag ser ut när man har barn. Vad kan jag göra åt att jag känner såhär?hela mitt liv kretsar kring barnen, jag saknar att känna mig levande. Jag säger till min man hela tiden att jag inte vill vara den enda som är drivande i att göra något. Hitta på saker. Det händer nästan enbart på mitt initiativ. Men jag kan heller inte skylla på min man varför jag mår som jag gör. Såhär ser ju en vardag ut..
-
Svar på tråden Livet känns pisstråkigt
-
Eller kan kan man väl, men det är många varor de har brist på, gasol till spisarna etc. De har även elransonering så strömmen är av 13 h per dygn.Kockobello skrev 2022-10-10 11:00:40 följande:Ha inga stora krav på att man måste göra en massa när man väl är framme. Jag åkte som ensam vuxen med barn till Sri lanka, bland annat. Det var hur najs som helst. Idag kan man nog tyvärr inte åka dit på grund av landets ekonomiska kris.
-
Kockobello skrev 2022-10-10 11:00:40 följande:Ha inga stora krav på att man måste göra en massa när man väl är framme. Jag åkte som ensam vuxen med barn till Sri lanka, bland annat. Det var hur najs som helst. Idag kan man nog tyvärr inte åka dit på grund av landets ekonomiska kris.
Ja, då förstår jag. Ska man inte göra något så är det väl så att barnen kan följa med och man har möjlighet att styra aktiviteterna efter dem.
Personligen ser jag inte riktigt poängen med att åka någonstans för att inte göra nått, eller göra "barngrejer", det fixar jag alldeles utmärkt hemma. När jag reser så är det ju för att göra något speciellt, tex delta i en tävling, eller klättra upp på ett berg, träffa någon speciell person, delta i en speciell festlighet osv osv.
-
Ja, det beror ju på hur stora barnen är. Min var i lågstadieåldern så han kunde ju ta sig fram på egna ben. Vi hann göra en dagstur med vandring i regnskogen, bada i en kall fräsch flod uppe i bergen, besöka ett stort buddhisttempel i grottor uppe på ett berg, åka på safari ut i en nationalpark (leoparder, krokodiler, elefanter, påfåglar etc), flanera omkring i närmsta stad, åka massa tuk tuk kors och tvärs, åka katamaran ut i en lagun, äta massor med färsk fisk och skaldjur, bada en massa i havet, plocka snäckor etc. Tyckte det var en lyckad tur. Inga incidenter heller. Hade jag rest själv hade jag ju klämt in fler aktiviteter på dessa tre veckor, men han vill/orkade ibland inte, utan var nöjd med att skrota runt i närmiljön och då fick det bli så vissa dagar.Anonym (Love) skrev 2022-10-10 11:13:00 följande:
Ja, då förstår jag. Ska man inte göra något så är det väl så att barnen kan följa med och man har möjlighet att styra aktiviteterna efter dem.
Personligen ser jag inte riktigt poängen med att åka någonstans för att inte göra nått, eller göra "barngrejer", det fixar jag alldeles utmärkt hemma. När jag reser så är det ju för att göra något speciellt, tex delta i en tävling, eller klättra upp på ett berg, träffa någon speciell person, delta i en speciell festlighet osv osv.
-
Är man två vuxna går det ju att dela upp sig.
-
Då är ju inget ett problem egentligen.Kockobello skrev 2022-10-10 11:47:15 följande:
Är man två vuxna går det ju att dela upp sig.
-
Kockobello skrev 2022-10-10 11:47:42 följande:Då är ju inget ett problem egentligen.
Givetvis inte.
Rent tekniskt så behöver man ju varken resa eller göra saker alls. Det är bara så mycket roligare att göra saker tillsammans, och göra saker som inte passar för barn.
-
Om ni skiljer er och flyttar isär kan ni ha barnen varannan vecka och båda får tid för sej själva:)
-
Det gäller att våga kliva ur sin "comfort zone" och testa nya saker. Det är lätt hänt att man fastnar i gamla invanda mönster.
-
Vad menar du för saker? Typ långvandringar i fjällen och sådant?Anonym (Love) skrev 2022-10-10 11:55:41 följande:
Givetvis inte.
Rent tekniskt så behöver man ju varken resa eller göra saker alls. Det är bara så mycket roligare att göra saker tillsammans, och göra saker som inte passar för barn.
-
Försök skaffa barnvakt då så ni kan dra några dagar själva?Kockobello skrev 2022-10-10 12:56:10 följande:Vad menar du för saker? Typ långvandringar i fjällen och sådant?
-
Kockobello skrev 2022-10-10 12:56:10 följande:Vad menar du för saker? Typ långvandringar i fjällen och sådant?
Som jag sa tidigare.
Tex åka och kika på den sport vi tycker om, konserter, bröllop, skidresor, dykresor osv osv. Dom flesta aktiviteter är ju sådana som man inte kan göra fullt ut med barn, utan det ska alltid anpassas, och bli en mycket sämre version av aktiviteten, vilket är naturligt, men tråkigt.
-
Kockobello skrev 2022-10-10 12:59:22 följande:Försök skaffa barnvakt då så ni kan dra några dagar själva?
Vi har inga problem med barnvakt, så det gör vi absolut.
Starten på diskussionen var ju att du sa att barn typ alltid kunde följa med, och det är verkligen inte min verklighet. Men sen konstaterade vi ju oxå att du menade resa, men att man kunde låta bli att göra saker, och då är det ju heller inga problem att ha med barn
-
Fast nu gjorde vi en hel del saker. Men ska du dyka lär du ha barnvakt.Anonym (Love) skrev 2022-10-10 13:06:44 följande:
Vi har inga problem med barnvakt, så det gör vi absolut.
Starten på diskussionen var ju att du sa att barn typ alltid kunde följa med, och det är verkligen inte min verklighet. Men sen konstaterade vi ju oxå att du menade resa, men att man kunde låta bli att göra saker, och då är det ju heller inga problem att ha med barn
-
Vi har helt enkelt olika syn på vad man vill göraKockobello skrev 2022-10-10 14:27:03 följande:Fast nu gjorde vi en hel del saker. Men ska du dyka lär du ha barnvakt.