• Kunniglingvist

    Hur får jag frun att vilja njuta?

    Jag har alltid varit väldigt mån om att det ska vara skönt för den jag är med. Vill upprätthålla spänningen även när man är ifrån varandra. Ta sig tid till långa förspel. Jag har alltid älskat att ge oralt, sätta kvinnan i fokus, se henne njuta. Inte bara ta, även om det också är härligt.

    Så länge jag känt min fru har hon haft låg sexlust. Jag accepterar att hon fungerar så. Det jag upplever som problem är att hon inte längre själv bryr sig om sexet är skönt för henne. Hon ställer upp och vill att jag ska vara nöjd, men är väldigt likgiltig till sin egen njutning. Varesig med mig eller på egen hand.

    Jag är villig att göra det mesta för att hon ska få njuta av sexet mer. Jag kan inte låta bli att bli besviken över att hon inte bryr sig mer, även om jag inte visar det. Jag behöver ju ändå spänningen och att hon bara ställer upp dödar den. Är det någon som känner igen sig i min fru som har några tips på vad som hjälpte dig att hitta lusten igen? (Oavsett kontext)

  • Svar på tråden Hur får jag frun att vilja njuta?
  • Kunniglingvist
    Anonym (xx) skrev 2022-10-15 10:23:43 följande:

    Jag tänker att vi ibland behöver landa i en acceptans inför varandras olikheter. Din fru tycker eventuellt hon gjort sitt efter barnafödande, börjar nu komma in i eller har passerat klimakteriet. Om hon inte varit så intresserad av sex tidigare eller inte gillade samspelet så mycket kan det hända hon idag vill avstå från östrogenbehandling. Kanske vill frun låta hormonerna vara och köra den naturliga vägen. Fast lokal östrogenbehandling av underlivet är relativt riskfri ställd mot tablettintag. En östrogenbehandling stärker vagina positivt och ett par veckors behandling kan ge resultat på både slemhinnor och sexkust.

    Men det är alls inte säkert hennes avståndstagande till ert samliv hänger ihop med det fysiska. Psykologin er emellan inverkar lika mycket. Hur har ni det i övrigt er emellan? Samma intressen någotsånär? Tycker ni om att resa till nya resmål tillsammans? Eller stannar den ena hemmavid. 
    Det är väsentligt att ni hittar tillbaka till er gemensamma upptäckarglädje och till nya äventyr. Allmänt och i sovrummet. 

    Vill återvända lite till acceptansen något. Par som älskar varandra fullt ut kan till och med övervinna om den ena av dem asexuell. Alltid varit. Deras fundament kan te sig annorlunda men kan mycket väl fungera utmärkt. Anser inte du ska pusha henne till något hon inte är så förtjust i. Tänk i nya banor och inspireras av trådens goda råd. 


    Hon kom in i klimakteriet samma år hon fyllde 30?
  • Anonym (kvinna)
    Kunniglingvist skrev 2022-10-15 10:41:05 följande:
    Hon kom in i klimakteriet samma år hon fyllde 30?
    Eftersom du inte skrivit ut hennes ålder är det inte så konstigt om man spekulerar i om det kan vara orsaken. Fast om hon nu inte är så gammal kan man nog utesluta klimakteriet, det stämmer.
  • Anonym (xx)
    Kunniglingvist skrev 2022-10-15 10:41:05 följande:
    Hon kom in i klimakteriet samma år hon fyllde 30?

    Jaha, var det alltså vid 30 som hennes sexlust började dala?
    Som du själv säger med en antydan till ironi vore det extremt unikt att hamna i klimakteriet så tidigt. Vid 38 års ålder har jag hört talas om men även i den åldern är det unikt. 


    Kan du komma på någon enskild variabel som kan ha inverkat då när lusten försvann?


     

  • Anonym (xx)
    Kunniglingvist skrev 2022-10-15 10:41:05 följande:
    Hon kom in i klimakteriet samma år hon fyllde 30?

    Jaha, var det alltså vid 30 som hennes sexlust började dala?
    Som du själv säger med en antydan till ironi vore det extremt unikt att hamna i klimakteriet så tidigt. Vid 38 års ålder har jag hört talas om men även i den åldern är det unikt. 


    Kan du komma på någon enskild variabel som kan ha inverkat då när lusten försvann?


     

  • Anonym (Lotty)
    Anonym (Ealla) skrev 2022-10-15 10:38:15 följande:

    Du kan inte tjata dig till att hon ska vilja njuta. Jag fattar inte den grejen att män ska tvinga kvinnor att vilja njuta. 


    det går heller inte med nån jäkla massage som ngn påstod. Snacka om press. 


    Skriver under på varje ord.
    Jag har varit SÅ innerligt trött på min "välvilliga" ex-sambo. Gissa varför han är ett ex?
    Annars kan jag tala om det, han lät mig inte vara den jag är. Han ville liksom limma fast känslor som jag inte har.
  • Anonym (xx)
    Anonym (Lotty) skrev 2022-10-15 13:23:40 följande:
    Skriver under på varje ord.
    Jag har varit SÅ innerligt trött på min "välvilliga" ex-sambo. Gissa varför han är ett ex?
    Annars kan jag tala om det, han lät mig inte vara den jag är. Han ville liksom limma fast känslor som jag inte har.
    Usch. Läskigt med manipulativ man.
  • Anonym (Lotty)
    Anonym (xx) skrev 2022-10-15 14:01:51 följande:
    Usch. Läskigt med manipulativ man.
    Manipulativ skulle jag inte kalla honom. Men han trodde verkligen att han skulle kunna trolla fram känslor som jag inte har.
    Lite som ts vill göra på sin fru.
  • Anonym (Öh)

    Men om hon alltid haft låg lust och inte är intresserad av njutning och du inte lyckat ändra på det  så kommer det aldrig och ske. Ni har olika syn på sex helt enkelt.

    Förstår att du tycker du är "givmild" som vill få henne och njuta, men i grunden vill hon ju inte och då är det en helt egoistisk sak att DU vill att hon ska vara annorlunda än den hon är För din njutning.

  • Anonym (xx)
    Anonym (Öh) skrev 2022-10-15 14:09:01 följande:

    Men om hon alltid haft låg lust och inte är intresserad av njutning och du inte lyckat ändra på det  så kommer det aldrig och ske. Ni har olika syn på sex helt enkelt.

    Förstår att du tycker du är "givmild" som vill få henne och njuta, men i grunden vill hon ju inte och då är det en helt egoistisk sak att DU vill att hon ska vara annorlunda än den hon är För din njutning.


    Ja, det verkar  som det blir fel trots mannens goda intentioner 

    Hur ska han få med frun på tåget är frågan. 


    Låter en hel del som Lotty s erfarenheter med sin man. Ja i tvånget att närmast tvinga fram njutning för egen pleasure kan finnas ett element av egoism. Endast om förslagen i tråden praktiseras utan sexuellt gehör hos kvinnan. 

  • KimLinnefeldt
    Anonym (--) skrev 2022-10-15 07:31:45 följande:

    Grundfrågan här är ju hur hennes sexliv ser ut och du har hela tiden vetat om att den är låg. Du beskriver dig själv som nästan att du inte bryr dig om dig själv utan bara den andres njutning men om det stämde, så skulle du ju inte bry dig om att "få upp" henne njutning? Du menar nog att du njuter av när din partner njuter. 

    Hur gamla är ni? Om hon närmar sig klimakterieålder så är det inte konstigt om lusten dalat, och var den låg redan innan så blir det nog väldigt svårt att få henne att vilja mer. 
    ...


    Klimakteriet behöver absolut inte innebära att sexlusten minskar. Det kan vara tvärt om, nu när risken för oönskad graviditet är borta, och barnen har flyttat ut. 

    Till TS: Du får prova dig fram, försiktigt och lyhört. Tjata inte. Testa. Sätt på dig en ögonbindel och låt henne styra. Finns mycket att testa.
  • Anonym (Surkärring)
    Anonym (Lotty) skrev 2022-10-15 14:06:18 följande:
    Manipulativ skulle jag inte kalla honom. Men han trodde verkligen att han skulle kunna trolla fram känslor som jag inte har.
    Lite som ts vill göra på sin fru.
    Ja, det låter väldigt manipulativt att försöka få sin partner kåt. Usch vilket beteende. Skulle jag aldrig acceptera.

    Lämna!!
  • Anonym (xx)

    När allt kommer omkring håller jag nog med Surkärring. Mannen verkar manipulativ. Visar liten hänsyn till om kvinnan är asexuell. Kvinnan har ev alltid varit så men bjöd till under förälskelse. 

  • Kunniglingvist

    Känner att det blir lite märklig debatt, många antaganden om hur min fru är, och att jag på något sätt tvingar mig på henne. Lite svårt att se vad det kommer ifrån. Men istället för att bemöta specifika kommentarer kan jag väl utveckla. 

    Hon är inte asexuell, bara häromkvällen hade hon tänt ljus och låg naken och väntade på att överraska mig efter att jag nattat barnen. Hon tyckte det var spännande och hade väldig inlevelse. Jag har försökt förklara att det syftar på om hennes sexlust främst handlar om hur ofta hon vill ha sex än något annat.

    Det är inte så att hon saknar sexlust. Hon vill ha närheten. Hon vill vara bra för mig även fast det inte blir så ofta. Och jag vill såklart vara bra för henne. Det är klart jag läser av vad hon svarar på. Det blir dock en tydlig kontrast när jag ser tillbaka och tänker på hur hon formligen kunde hoppa upp och rida mitt ansikte för att komma till om det inte redan skett före eller under sexet. Eller kunde be mig om saker bara för hennes skull. Jämför med nu då hon inte visar att hennes njutning är viktig alls. Ja, jag kan tycka den utvecklingen är tråkig. Ja, jag vill ändra den. Och jag ser faktiskt inte varför det skulle spela roll för vilkens skull. Jag är den förste som erkänner att jag inte är någon skenhelig samarit som bara agerar för andra. Men det är helt klart mer nyanserat än att jag bara måste tillfredsställa mitt ego och få bekräftelse att jag är en bra älskare (något som självklart inte skulle vara fel ibland)

    Jag kan också identifiera ett tydlig variabel som efterfrågats, det har varit så framför allt efter andra barnet som nu är 3 år. Jag har inga svar på varför det blev så, hennes första graviditet och förlossning var bedrövlig, den andra var så lättsam som man kan tänka sig, hemma vid tvsoffan. Jag är inte helt bekväm med att gå in på detaljer dock av förklarliga skäl. Det är också därför jag frågar om egna erfarenheter av liknande situationer snarare än något annat. Det finns såklart massvis med variabler. Hur har ni som haft en period lyckats återfinna lusten, med stress och vardagsliv till trots?

  • Anonym (xx)

    Tyvärr ändrar du förutsättningarna i din beskrivning som fan läser bibeln. Därför blir det svårt för oss som läser dina inlägg att lämna en god rådgivning. Har sett dig göra samma sak i andra trådar som handlar om din kvinnas bristande lust. Bara små ändringar i version. Grundproblemet är detsamma. Hoppas du får några bra svar som du kan till dig i din nyöppnade tråd. Om inte besök en auktoriserad sexualrådgivare tillsammans med din kvinna och rodda där. Vill din fru inte hänga med får du ta dig en funderare på djupet. Är hon trött pga småbarnslivet? Kan du bistå mer i det praktiska? Eller är hon trots allt inte tillräckligt attraherad? Bäddar hon upp med sovrumsscenen mest för att behaga? Tidigare tog hon för sig mer aktivt i er samliv men inte nu. Ja, det blir ett detektivarbete att finna svaren. Mitt bästa råd blir gemensamma samtal. Forumet dräller av besvikna män i trådar Min fru vill inte.

  • Anonym (kvinna)
    Kunniglingvist skrev 2022-10-17 23:34:44 följande:

    Känner att det blir lite märklig debatt, många antaganden om hur min fru är, och att jag på något sätt tvingar mig på henne. Lite svårt att se vad det kommer ifrån. Men istället för att bemöta specifika kommentarer kan jag väl utveckla. 

    Hon är inte asexuell, bara häromkvällen hade hon tänt ljus och låg naken och väntade på att överraska mig efter att jag nattat barnen. Hon tyckte det var spännande och hade väldig inlevelse. Jag har försökt förklara att det syftar på om hennes sexlust främst handlar om hur ofta hon vill ha sex än något annat.

    Det är inte så att hon saknar sexlust. Hon vill ha närheten. Hon vill vara bra för mig även fast det inte blir så ofta. Och jag vill såklart vara bra för henne. Det är klart jag läser av vad hon svarar på. Det blir dock en tydlig kontrast när jag ser tillbaka och tänker på hur hon formligen kunde hoppa upp och rida mitt ansikte för att komma till om det inte redan skett före eller under sexet. Eller kunde be mig om saker bara för hennes skull. Jämför med nu då hon inte visar att hennes njutning är viktig alls. Ja, jag kan tycka den utvecklingen är tråkig. Ja, jag vill ändra den. Och jag ser faktiskt inte varför det skulle spela roll för vilkens skull. Jag är den förste som erkänner att jag inte är någon skenhelig samarit som bara agerar för andra. Men det är helt klart mer nyanserat än att jag bara måste tillfredsställa mitt ego och få bekräftelse att jag är en bra älskare (något som självklart inte skulle vara fel ibland)

    Jag kan också identifiera ett tydlig variabel som efterfrågats, det har varit så framför allt efter andra barnet som nu är 3 år. Jag har inga svar på varför det blev så, hennes första graviditet och förlossning var bedrövlig, den andra var så lättsam som man kan tänka sig, hemma vid tvsoffan. Jag är inte helt bekväm med att gå in på detaljer dock av förklarliga skäl. Det är också därför jag frågar om egna erfarenheter av liknande situationer snarare än något annat. Det finns såklart massvis med variabler. Hur har ni som haft en period lyckats återfinna lusten, med stress och vardagsliv till trots?


    Om ni har småbarn så kan det vara så att hon känner sig stressad på grund av det och därför inte orkar engagera sig i sexet så mycket som tidigare. Jag tycker som sagt att du bör prata med henne och fråga om hon eventuellt har några idéer om hur ni skulle kunna förbättra sexlivet.
  • Anonym (Transflickan)

    Klart intressant fråga av TS som flesta lider av.
    Jag är udda Ni i 2 roller.
    Dels som macho hetro man med din erfarenhet.
    Men sen även som hoppar in i äventyr som kvinna uppklädd sexobjekt.
    Som kvinnlig transflicka har jag lärt mej och förstår kvinnors smak, tankar mycket bättre nu då fysisk sex inte är allt, utan njuter mer av helheten från första chatt meddelande, ragg, prat, smicker, förfördelade, långsamt stigande smek, förspel, omhändertagande, där råsex blir lättare o skönare när även hjärnan blir knullad.
    Brukar ibland beskriva könsrollfördelningen med James Bond om vi bortser från hans "våldtäkter" ,som ifs kan vara het fantasi. Men i rollen som kvinna är det även härligt få vara passiv intiativlös och uppleva min mans kåthet efter mej och låta han djuriskt sukta efter mej och tillfredställa sig. Dvs han njuter fysiskt och jag mentalt av att få vara jagad, önskad och få se hur han tar för sig.
    Men mannen kan misstolka min passivitet som om jag inte är intresserad och inte hade det skönt på det mentala sättet. Däremot vill jag fortsätta mer och även få rå fysisk stimulans och orgasmer också.

    Som man gjorde jag många tankefel med mitt ex när jag fysiskt mer pangpå fick henne att njuta, men efter hennes 3 orgasmer var jag så slut att jag inte orkade spruta. Hon fick typ dåligt samvete o var bekymrad och uppmanade mej tänka mindre på henne och tillfredställa mej själv istället. Nu förstår jag bättre hennes glädje och tillfredsställelse av att låta mej ha det skönt av henne och minns hennes leende när jag sprutade.

    Rent fysiskt njutning och finna vägen till rena vaginala orgasmer kräver finna tekniken vilket är olika för tjejer. 
    Har haft flera sambos som gett upp dessa orgasmer men jag har letat hemligheten och lyckats. Häftigt när hon första gånger får orgasm och förvåningen i blicken.
    Därefter när det funkar blir det bara lättare. Men våra kukar är ofta lite för små med dåligt riv. 
    En stor höjdare var när jag efter lite motstånd fick ta hand om henne med dildo som var något längre o hårdare än min Snorre. Hon gick från att tycka det var pinsamt till att njuta helt galet. Hon vred sig som en orm av den högre stimuleringen och efter ett tag fick mitt pekfinger nudda analen för att sen enkelt halka in medan jag knullade dildon. Hon kom fort med så våldsam kraft att hon bara sprattlade, sparkade likt epelepsi så att saker rasade. 

    Kan du introducera en bättre upplevelse och skönare sex kan hon plötsligt bli mer intresserad igen?

  • Ascendere

    Min kompis verkar ha tröttnat på att spela golf tillsammans, varje gång vi är ute går han bara omkring och suckar. Han säger att han tröttnat på golf, men spelar ändå för min skull. För mig är det viktigt att den jag spelar med har kul och trivs i mitt golfsällskap.
    Hur ska jag få honom att börja tycka det är roligt att golfa med mig igen? 

  • Ukklavek
    New Dawn skrev 2022-10-15 09:08:42 följande:

    Visa henne att du vill ge henne njutning genom att ge henne det utan att det ska leda till sex.
    Massage kan vara bra, eftersom det är en "legitim" grej att göra utan att det leder till sex. Men då menar jag inte att knåda på nacken. Jag menar att använda någon olja eller kaka  på naken kropp. 
    Annars är ju långsamma lätta smekningar på kroppen väldigt skönt, då du kan säga att det inte ska leda till sex. Det kan bli grunden till att hon tillåter sug att njuta. Om ni kommer så långt kan ni gå vidare till att kravlöst också smeka erigena zoner och könet även det helt utan krav på sex. Då kanske hon öppnar upp sig mer för njutning och kanske blir hon så småningom också sugen på att njutning. SKA bli sexuell. 


    Bra svar, vi ligger ibland bara och kysser och pillar lite och sedan somnar vi tätt intill varandra. Väldigt mysigt och bygger upp lusten till nästa tillfälle.

    Frågan är väl också om TS fru tänder på honom eller ens vill ha närhe?
  • KimLinnefeldt
    Ascendere skrev 2022-10-24 11:46:44 följande:

    Min kompis verkar ha tröttnat på att spela golf tillsammans, varje gång vi är ute går han bara omkring och suckar. Han säger att han tröttnat på golf, men spelar ändå för min skull. För mig är det viktigt att den jag spelar med har kul och trivs i mitt golfsällskap.
    Hur ska jag få honom att börja tycka det är roligt att golfa med mig igen? 


    Testa att spela om pengar. Eller använd bollar med olika färger. Ladda upp med roliga historier innan, såna där pappaskämt. Eller ni kan fantisera om hur ni knullar varandras fruar. 

    Lycka till!
Svar på tråden Hur får jag frun att vilja njuta?