• Anonym (Tim)

    Får aldrig jobba

    Hej är timanställd i äldreomsorgen och blir aldrig bokad längre. har inte jobbat På två veckor nu trots jag fick jobb flera gånger i veckan innan. Senaste veckorna har jag jobbat en gång i veckan. Lägger mig även tillgänglig mycket utom när jag läser extra på komvux. Har detta hänt flera och vad berodde det på?

    är även utbildad usk

  • Svar på tråden Får aldrig jobba
  • Anonym (E)

    Du hade väl en tråd om exakt samma sak för bara en eller två veckor sedan? Få se....

    Du kanske har tackat nej förut och då ringer de personer som är mer pålitliga.
    Du kanske inte gör ett riktigt bra jobb och då ringer de personer som gör det bättre.
    Det kanske finns andra som varit där längre och känns mer inarbetade.

    Vem vet.

  • Dexter dot com

    När jag jobbade inom äldreomsorgen var det vissa vikarier vi slutade ringa in pga att dom inte dök upp/kom försent, inte utförde jobbet korrekt, inte klickade med personalgruppen, inte var omtyckt av dom boende. Fråga din chef vad orsaken är till att du inte bokas in längre.

  • Anonym (Tim)
    Anonym (E) skrev 2022-10-24 18:12:02 följande:

    Du hade väl en tråd om exakt samma sak för bara en eller två veckor sedan? Få se....

    Du kanske har tackat nej förut och då ringer de personer som är mer pålitliga.
    Du kanske inte gör ett riktigt bra jobb och då ringer de personer som gör det bättre.
    Det kanske finns andra som varit där längre och känns mer inarbetade.

    Vem vet.


    Det stämmer. kände att jag ville göra en ny då det var mycket text i den förra. har lite nu att uppdatera om denna situationen.

    ringde bemanningen förra veckan för att utöka mig till fler ställen och där upptäckte de att dem bara plockat bort mig helt från stället utan att meddela. Inte undra på att jag aldrig blir bokad
  • EpicF
    Anonym (Tim) skrev 2022-10-24 20:09:35 följande:
    Det stämmer. kände att jag ville göra en ny då det var mycket text i den förra. har lite nu att uppdatera om denna situationen.

    ringde bemanningen förra veckan för att utöka mig till fler ställen och där upptäckte de att dem bara plockat bort mig helt från stället utan att meddela. Inte undra på att jag aldrig blir bokad
    Ja, där har du svaret. Du har dåligt jobb och de vill inte ha dig som timvikarie längre. 
  • Anonym (E)
    Anonym (Tim) skrev 2022-10-24 20:09:35 följande:
    Det stämmer. kände att jag ville göra en ny då det var mycket text i den förra. har lite nu att uppdatera om denna situationen.

    ringde bemanningen förra veckan för att utöka mig till fler ställen och där upptäckte de att dem bara plockat bort mig helt från stället utan att meddela. Inte undra på att jag aldrig blir bokad
    Nej inte konstigt då. Orsaken kan vara lite vad som helst men de var tydligen inte nöjda av någon anledning.
  • Anonym (Tim)
    EpicF skrev 2022-10-24 20:15:21 följande:
    Ja, där har du svaret. Du har dåligt jobb och de vill inte ha dig som timvikarie längre. 
    Menade du att jag har ett dåligt jobb?
  • Anonym (Tim)
    Anonym (E) skrev 2022-10-24 20:24:59 följande:
    Nej inte konstigt då. Orsaken kan vara lite vad som helst men de var tydligen inte nöjda av någon anledning.
    Men kan de bara göra så utan att meddela alls? jobbade senast för snart två v sen och känns lite drygt att upptäcka en sådan sak själv så långt efter. De skulle iallafall prata med stället imorgon och sedan återkomma
  • Anonym (Ja)

    Ja klart de kan göra så. Vill du verkligen vara på ett ställe där de inte vill ha dig ? 
    Du gjorde inget bra intryck där av någon anledning.

  • Anonym (avtal)
    Anonym (Tim) skrev 2022-10-24 20:43:03 följande:
    Men kan de bara göra så utan att meddela alls? jobbade senast för snart två v sen och känns lite drygt att upptäcka en sådan sak själv så långt efter. De skulle iallafall prata med stället imorgon och sedan återkomma
    Var står det i ditt avtal? Har du rätt till ett visst antal timmar eller plockar de bara in dig om du behövs? För om de gör det senare står det ju dem fritt att välja någon annan.
  • Anonym (A)
    Anonym (Ja) skrev 2022-10-24 20:55:07 följande:
    Ja klart de kan göra så. Vill du verkligen vara på ett ställe där de inte vill ha dig ? 
    Du gjorde inget bra intryck där av någon anledning.
    +1
  • Anonym (Tim)
    Anonym (Ja) skrev 2022-10-24 20:55:07 följande:

    Ja klart de kan göra så. Vill du verkligen vara på ett ställe där de inte vill ha dig ? 
    Du gjorde inget bra intryck där av någon anledning.


    Trivdes på det stället. tyckte både de flesta kollegor och kunder var trevliga och det var smidigt att ta sig dit. Men sant om de låter mig jobba där igen om de inte gillar mig kanske man inte känner sig så välkommen.
  • Anonym (Tim)
    Anonym (avtal) skrev 2022-10-24 20:56:31 följande:
    Var står det i ditt avtal? Har du rätt till ett visst antal timmar eller plockar de bara in dig om du behövs? För om de gör det senare står det ju dem fritt att välja någon annan.
    Det var en timanställning. jag bokas in när de behöver folk och de kan inte garantera jobb utan det är behovet som styr.
  • Anonym (avtal)
    Anonym (Tim) skrev 2022-10-24 21:10:01 följande:
    Det var en timanställning. jag bokas in när de behöver folk och de kan inte garantera jobb utan det är behovet som styr.
    Då behöver de såklart inte meddela. Tråkigt att det blev så.
  • Anonym (E)
    Anonym (Tim) skrev 2022-10-24 20:43:03 följande:
    Men kan de bara göra så utan att meddela alls? jobbade senast för snart två v sen och känns lite drygt att upptäcka en sådan sak själv så långt efter. De skulle iallafall prata med stället imorgon och sedan återkomma
    Självklart kan de det. Du är timmis vid behov, de har inga skyldigheter gentemot dig.
  • Anonym (Tim)

    De ringde och sa att stället ville prata med mig om detta innan

  • Mantrasina

    Har du fått prata med dem? När du gör det, fråga om det är något du kan förändra för att de ska vilja ha dig som timmis. Då kan du bara bli bättre. =)

  • Anonym (Kim)

    Bra att du får återkoppling. Klarar du av att det ev är negativ kritik du kommer att få. Att de ev vill ta bort dig helt som timmis. Det försvinner inga områden, eller lägga till för den delen utan det gör medvetet. Kan ju vara att någon bara plockat bort men fegat ur att ta snacket med dig. AG har inga skyldigheter mot en timmis. Tycker däremot att det är mest reko att ta upp en dialog med den det berör. 


    Håller timme att det är ett missförstånd och att du jobbar snart igen. 

Svar på tråden Får aldrig jobba