• Sommarochsyrener

    En fegis

    Hej!
    Jag är en tjej som är oerhört smal (166.5 cm vikt 47 kg). Jag skulle vilja väga 56-58kg.

    Jag har dessutom tunt skelett att det ser ännu fulare ut. Mina handleder är det smalaste som finns. Mina armar är så fula. Jag ser hemsk ut i alla kläder. 

    Jag har så snabb metabolism. Det hjälper inte hur mycket jag än äter. Mat i kombination med viktlyftning är det enda som kommer tvinga min kropp att gå upp i vikt. Men nu återstår det frågetecken och problematik. 

    1 Jag har lite underhudsfett/ liten fettprocentualitet vilket innebär att mina muskler kommer att synas. Jag tycker att det är fult när muskler syns på tjejer, iaf mycket. Hur ska jag göra kring det?

    2 Kommer det synas att man har tunt skelett om man är tränad?

    Sen så är det så här att jag vågar inte gymma. Dels fattar jag inte hur maskinerna funkar, dels är jag rädd från folket. Bor i en liten ort och finns fjortis tjejer som va elaka mot mot så vill inte möta de. Jag vågar inte heller gå till gymmet med min fula kropp. Jag har blivit fegis pga min fula kropp. Folk har underskattat mig och sagt kommentarer enligt de skömt men enligt mug tunga ord. 

    Hur ska man tänka kring kosten? Är kräsen och har ångest så matdelen är svår.

  • Svar på tråden En fegis
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle inte heller gå till gymmet och behöva bli granskad av andra. Människor är kritiska. Jag har också fått höra en del kommentarer om min kropp, från kvinnor. Jag har alltid varit normalviktig och har tränat regelbundet i över 30 år. Men det är aldrig bra nog.

    Jag är ingen expert men har läst att kvinnor inte behöver vara rädda för att ta i och lyfta på gymmet. Det krävs oerhört mycket träning för att lägga på sig den muskelmassan som de flesta kvinnor inte vill ha (så att dom börjar se ut som män), plus all mat som krävs.

    Du kan ju faktiskt träna hemma också, då slipper du gymmet och folk som glor.

  • Sommarochsyrener
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-26 11:30:37 följande:

    Jag skulle inte heller gå till gymmet och behöva bli granskad av andra. Människor är kritiska. Jag har också fått höra en del kommentarer om min kropp, från kvinnor. Jag har alltid varit normalviktig och har tränat regelbundet i över 30 år. Men det är aldrig bra nog.

    Jag är ingen expert men har läst att kvinnor inte behöver vara rädda för att ta i och lyfta på gymmet. Det krävs oerhört mycket träning för att lägga på sig den muskelmassan som de flesta kvinnor inte vill ha (så att dom börjar se ut som män), plus all mat som krävs.

    Du kan ju faktiskt träna hemma också, då slipper du gymmet och folk som glor.


    Måste man inte lyfta vikter så att muskler ska byggas? Kroppsvikt hjälper väl inte, bara till en början. 

    Visst kan jag köpa hantlar men det är ju inte bara armar som är smalt. De är värst dock.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Sommarochsyrener skrev 2022-10-26 11:38:27 följande:
    Måste man inte lyfta vikter så att muskler ska byggas? Kroppsvikt hjälper väl inte, bara till en början. 

    Visst kan jag köpa hantlar men det är ju inte bara armar som är smalt. De är värst dock.
    Man kan få bra resultat med t ex armhävningar. Men då gärna att man gör dom långsamt. Dom flesta gör mesiga varianten, där det ska gå så fort som möjligt.
    Du kan köpa utrsutning om du vill träna tyngre. Skivstång, bänk t ex.
  • Sommarochsyrener
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-10-26 11:41:59 följande:
    Man kan få bra resultat med t ex armhävningar. Men då gärna att man gör dom långsamt. Dom flesta gör mesiga varianten, där det ska gå så fort som möjligt.
    Du kan köpa utrsutning om du vill träna tyngre. Skivstång, bänk t ex.
    Ok, det visste jag inte. Men ahh de är jobbiga haha

    har nog ingen plats för en bänk i mitt stökiga och fulla rum haha
  • Anonym (Kaffedraken)
    Sommarochsyrener skrev 2022-10-26 11:53:04 följande:
    Ok, det visste jag inte. Men ahh de är jobbiga haha

    har nog ingen plats för en bänk i mitt stökiga och fulla rum haha
    Ja, det är skittufft med såna armhävningar. Men du blir stark.
    Hmm, då vet jag inte. Städa kanske Skrattande
Svar på tråden En fegis