• Svw

    Planera bebis 2024

    Hej! 
    Hittade ingen tråd om det här så tänkte att jag startar en om någon annan vill skriva av sig också. Första bebis som syskon! 


    Vi har en bebis hemma nu som är född i januari och vi planerar att börja med syskonförsök så att eventuell bebis kommer 2024. Och guuud vad jag längtar! Hade velat börja snart egentligen men har inte fått tillbaka min mens ännu eftersom vi ammar en del. Dagdrömmer om namn, flicka eller pojke, vilken månad som skulle vara ?bäst? etc. Vi ska börja försöka i april/maj beroende på hur ägglossning är (bebis kom 14 dagar för tidigt och känns ju ändå lite snöpligt med en nyårsbebis 2023 haha). Är vi fler? 

  • Svar på tråden Planera bebis 2024
  • Anonym (Pirrig)

    Hej! 


    Jag har jagat min äl sedan utplock av spiral 10/8. 


    Mensen har kommit punktligt sedan dess och nu senast trodde vi att vi lyckats men icke. Vi är i full fart med ett försök till syskon till våra tidigare två♥️

    Nu verkar det som vi kan ha lyckats tajma!

    rfs-äggloss test togs i går em och tog även ett cl som visade negativt. Sexade på senare kvällen och idag fick vi äntligen fast gubbe!😍

  • MrsXy

    Jag hoppar gärna in här också !
    Nu är det sista försöket med sambon efter en tuff resa.. Funkar det inte kanske det blir barn på egen hand.. Hur ser eran resa ut ? :) 

  • Anonym (Pirrig)

    Hoppar in här! God fortsättning och lycka till till alla!♥️

    Är på bim-2 idag, tog två test som båda visar svagt positivt! Vi har försökt i 5månader. tog ut mirena i augusti efter tre års användning och vi har aktivt försökt sedan dess. Äntligen verkar det  som att bi lyckats🥰 

    hur går det för er? 


    Översta babyplan early och understa rsfus testa tidigt.

  • Lollo5863

    Hej på er,
    hoppar in här jag med.
    vi har försökt i 10 månader. Blivit gravid 2 ggr under de första fyra försöken, men båda gångerna blev det väldigt tidiga missfall. nu har vi försökt utan någon lycka sedan i juli. Följer min ÄL via clearblue och har i stort sett alltid ägglossning dag 12-14 och mensen ca dag 24. Denna cykel var helt plötsligt ÄL dag 18 och är nu inne på cykeldag 29. Negativt gravtest idag. 

    Man känner sig lite smått galen som sitter och har stenkoll på sin cykel och allt som hör till. Just nu hoppas jag såklart på att det blir ett positivt test, men annars att jag får mens imorgon så att jag slipper gå runt och undra och hoppas.

  • Lollo5863
    Anonym (Pirrig) skrev 2024-01-17 18:43:56 följande:

    Hoppar in här! God fortsättning och lycka till till alla!♥️

    Är på bim-2 idag, tog två test som båda visar svagt positivt! Vi har försökt i 5månader. tog ut mirena i augusti efter tre års användning och vi har aktivt försökt sedan dess. Äntligen verkar det  som att bi lyckats🥰 

    hur går det för er? 


    Översta babyplan early och understa rsfus testa tidigt.


    Åh vad skönt att det är ett tecken så pass tidigt. Jag håller tummarna för dig. Uppdatera gärna hur det utvecklas:)
    BIM+1 här och negativt test idag.
  • Anonym (Pirrig)

    Lollo5863: Åh, det där jagandet blir man nästan knäpp av och att känna efter hela tiden blir till slut mer regel än något annat😔  så tråkigt att höra om tidiga missfall♥️♥️ använder du äl-test? Någon app? 


    ja det känns extra spännande, har mått annorlunda denna cykel. Ingen pms eller massa konstiga symptom som alla gånger innan. Denna cykel har varit näst intill symptomfri. Bara ömma bröst dom senaste fyra dagarna och lite molande i mensmagen. Ska ta ett digitalt i morgon eller i helgen så får vi se hur det står till till 100%. är lite lätt uppblåst och det drar i livmodern idag Och satans ont i brösten😂.  Känner igen känslan från mina två tidigare graviditeter som resulterade i dottern och sonen🥰

  • Anonym (Pirrig)

    Fått en mensliknande blödning idag, bim+1. Återstår att se.. fortsättning följer.. 

  • Lollo5863
    Anonym (Pirrig) skrev 2024-01-21 11:12:34 följande:

    Fått en mensliknande blödning idag, bim+1. Återstår att se.. fortsättning följer.. 


    Hur har det gått?
    jag fick min mens bim+2.
  • Anonym (Bebisnr2)
    Jag är på Äl + 12 idag och BIM - 3 tog ett gravtest imorse som visade neg.
    Vid ca 12 började jag känna mensvärk och då kom det en rosa flytning på papper. Tänkte okej nu är det kört, det är mens.

    Nu ca 5h senare har det inte ens en droppe av blod. Vanligtvis när min mens börjar så börjar det blöda rikligt. 
    Kan detta var en nidblödning? och kan nidblödning ske så sent som ÄL + 12? 

    Vill inte hoppas på för mycket men är helt torr där nere nu och ingen mensvärk öhvt. 
  • 19977
    Anonym (Bebisnr2) skrev 2024-01-23 17:09:52 följande:
    Jag är på Äl + 12 idag och BIM - 3 tog ett gravtest imorse som visade neg.
    Vid ca 12 började jag känna mensvärk och då kom det en rosa flytning på papper. Tänkte okej nu är det kört, det är mens.

    Nu ca 5h senare har det inte ens en droppe av blod. Vanligtvis när min mens börjar så börjar det blöda rikligt. 
    Kan detta var en nidblödning? och kan nidblödning ske så sent som ÄL + 12? 

    Vill inte hoppas på för mycket men är helt torr där nere nu och ingen mensvärk öhvt. 
    Det kan absolut vara nidblödning!
    Jag har bara varit gravid en gång, vilket resulterade i en dotter som nu är 1 år gammal. Jag visste direkt att jag var gravid när jag fick en liten liten mörkbrun blödning på ÄL+11 som höll i sig i fem dagar, min mens börjar alltid klarrött och med stort flöde och denna blödning var något helt annat. Trodde inte man kunde få en nidblödning så sent men någon slags graviditets-blödning var det iaf.

    Så jag gissar på att du fått en nidblödning eller eventuellt en kemisk graviditet (ett väldigt tidigt missfall) kanske?
  • Preet90
    19977 skrev 2024-01-23 19:30:27 följande:
    Det kan absolut vara nidblödning!
    Jag har bara varit gravid en gång, vilket resulterade i en dotter som nu är 1 år gammal. Jag visste direkt att jag var gravid när jag fick en liten liten mörkbrun blödning på ÄL+11 som höll i sig i fem dagar, min mens börjar alltid klarrött och med stort flöde och denna blödning var något helt annat. Trodde inte man kunde få en nidblödning så sent men någon slags graviditets-blödning var det iaf.

    Så jag gissar på att du fått en nidblödning eller eventuellt en kemisk graviditet (ett väldigt tidigt missfall) kanske?
    Tack för ditt svar! Detta ger mig hopp, jag trodde inte man kunde få nidblödning så ?sent?. Jag har inte fått något mer än den rosa flytningen ännu, jag blev torrare där nere än vad jag var innan rosa blödningen. Jag känner väldigt svag molvärk just nu, kände du det när du fick nidblödning?

    När kan man testa om det nu är nid och inte mens? Min mens börjar också med rört blod & stort flöde direkt.
    En annan sak som var märklig idag var att jag fick diarre innan den rosa blödningen/flytningen. Vet inte om det hände något i magen men efter flytningen har jag mått som vanligt.
  • 19977
    Preet90 skrev 2024-01-23 20:32:57 följande:
    Tack för ditt svar! Detta ger mig hopp, jag trodde inte man kunde få nidblödning så ?sent?. Jag har inte fått något mer än den rosa flytningen ännu, jag blev torrare där nere än vad jag var innan rosa blödningen. Jag känner väldigt svag molvärk just nu, kände du det när du fick nidblödning?

    När kan man testa om det nu är nid och inte mens? Min mens börjar också med rört blod & stort flöde direkt.
    En annan sak som var märklig idag var att jag fick diarre innan den rosa blödningen/flytningen. Vet inte om det hände något i magen men efter flytningen har jag mått som vanligt.

    Hoppas inte jag ger dig för höga förhoppningar nu bara. Men håller verkligen tummarna för dig! 


    Jag har följt mina cykler/graviditeten i en app där jag noterat att jag hade ?känningar? i livmodern i samband med nidblödningen, och då menar jag ingen mensvärk direkt utan bara att jag typ ?känner av? livmodern typ, eller känner att den arbetar eller att nånting händer där inne om du förstår vad jag menar. Det kan liksom ?kurra? lite där inne haha. Det kan jag känna även när jag inte är gravid dock, så just den känslan övertygade mig inte.


    Jag fick blödningen en onsdag eftermiddag och tog graviditetstest först på fredag kväll, som visade svagt positivt! Fick alltså positivt utslag på ÄL+13. Vågade inte ta något test första dagen med nidblödningen för jag tänkte att det kaaanske ändå bara var mensen. 

  • Preet90
    19977 skrev 2024-01-24 14:31:57 följande:

    Hoppas inte jag ger dig för höga förhoppningar nu bara. Men håller verkligen tummarna för dig! 


    Jag har följt mina cykler/graviditeten i en app där jag noterat att jag hade ?känningar? i livmodern i samband med nidblödningen, och då menar jag ingen mensvärk direkt utan bara att jag typ ?känner av? livmodern typ, eller känner att den arbetar eller att nånting händer där inne om du förstår vad jag menar. Det kan liksom ?kurra? lite där inne haha. Det kan jag känna även när jag inte är gravid dock, så just den känslan övertygade mig inte.


    Jag fick blödningen en onsdag eftermiddag och tog graviditetstest först på fredag kväll, som visade svagt positivt! Fick alltså positivt utslag på ÄL+13. Vågade inte ta något test första dagen med nidblödningen för jag tänkte att det kaaanske ändå bara var mensen. 


    Vad roligt att du plussade! Grattis!
    Ja alltså något konstigt är det iaf, antingen att min hjärna & kroppen lurar mig eller ett plus på G.
    Har aldrig fått mensvärk utan att det är ÄL eller mens.. Jag kände mensvärk på jobbet igår och gick därför på toa och tänkte oj mensen kom väl lite tidigare än väntat. 

    Ingenting alls sedan igår, bara någon brun flytning som en liten prick. Hade i tampong för att se om det fanns något där inne haha.. Vart ingenting..

    Jag kopplar att jag var lös i magen igår (2 omgångar på toan) och sen rosa flytning, allt mellan 07-12 igår.

    Jag fick neg idag vilket kanske inte är konstigt om det var nidis igår. Har känt molvärk idag men inte lika ont som mensvärk. Jag beställde ett sådant testa tidigt test som mäter 10, visste borde den visa något imorgon kväll om det nu var en nidblödning igår? 
  • 19977
    Preet90 skrev 2024-01-24 15:29:59 följande:
    Vad roligt att du plussade! Grattis!
    Ja alltså något konstigt är det iaf, antingen att min hjärna & kroppen lurar mig eller ett plus på G.
    Har aldrig fått mensvärk utan att det är ÄL eller mens.. Jag kände mensvärk på jobbet igår och gick därför på toa och tänkte oj mensen kom väl lite tidigare än väntat. 

    Ingenting alls sedan igår, bara någon brun flytning som en liten prick. Hade i tampong för att se om det fanns något där inne haha.. Vart ingenting..

    Jag kopplar att jag var lös i magen igår (2 omgångar på toan) och sen rosa flytning, allt mellan 07-12 igår.

    Jag fick neg idag vilket kanske inte är konstigt om det var nidis igår. Har känt molvärk idag men inte lika ont som mensvärk. Jag beställde ett sådant testa tidigt test som mäter 10, visste borde den visa något imorgon kväll om det nu var en nidblödning igår? 
    Hm, låter ju som en nidblödning ändå. jag fick ju ganska svagt utslag på ÄL+13 så hormonet kanske är för svagt för att ge utslag även för dig nu. Hoppas du plussar i helgen iaf! När är mensen beräknad?

    Jag har kunnat bli lös i magen i samband med mens tidigare, tror det ska finns något logiskt samband har jag för mig haha!
  • Preet90
    19977 skrev 2024-01-24 18:20:16 följande:
    Hm, låter ju som en nidblödning ändå. jag fick ju ganska svagt utslag på ÄL+13 så hormonet kanske är för svagt för att ge utslag även för dig nu. Hoppas du plussar i helgen iaf! När är mensen beräknad?

    Jag har kunnat bli lös i magen i samband med mens tidigare, tror det ska finns något logiskt samband har jag för mig haha!
    Haha! Jag hoppas verkligen på ett plus nu, skulle bli så lyckling för min son vill verkligen bli storebror.
    Mensen är beräknad komma imorgon eller fredag.

    Jag har inte blivit lös i magen tidigare av mens men igår rann det bara ur mig (ursäkta den detaljen).. Fick du mensvärk vid din nidblödning? Fortsatte du ha mensvärk? Jag har mensvärk mu och känner mig trött. Jag minns att jag hade väldigt mycket mensvärk när jag var gravid med sonen (2016) men ingen nidblödning då utan plussade på ÄL + 9.. Kändes därför som att det är sent med nidblödning ÄL + 12
  • Anonym (Pirrig)

    Lollo5863: Hej! Jag blödde en hel dag ( i söndags 21/1) bim+1 eller bim 2 beroende på app (har två) , inga krämpor över huvud taget och mindre än om jag skulle haft mens. Hade dagarna efter blandade flytningar och pyttekramper. Igår torsdag, hade som lite ljusrosa flytning, som äl-kramper. Tog ett cl-ägglossnings test för en timme sedan när jag kom hem ( jobbade till 00.00), pga bekanta känningar som visade fast gubbe:s graviditetstest från rfsu är helt blanka. Fattar ingenting. Cykeldag 6, måste nog ringa bm om detta.

  • 19977
    Preet90 skrev 2024-01-24 18:25:16 följande:
    Haha! Jag hoppas verkligen på ett plus nu, skulle bli så lyckling för min son vill verkligen bli storebror.
    Mensen är beräknad komma imorgon eller fredag.

    Jag har inte blivit lös i magen tidigare av mens men igår rann det bara ur mig (ursäkta den detaljen).. Fick du mensvärk vid din nidblödning? Fortsatte du ha mensvärk? Jag har mensvärk mu och känner mig trött. Jag minns att jag hade väldigt mycket mensvärk när jag var gravid med sonen (2016) men ingen nidblödning då utan plussade på ÄL + 9.. Kändes därför som att det är sent med nidblödning ÄL + 12
    Jag förstår det! Så kul med ett syskon för storebror!

    Om du har beräknad mens idag borde testet absolut visa positivt idag. Testa både morgon och kväll? Mina graviditetstest har visat starkare på kvällen konstigt nog.

    Jag hade lite känningar i livmodern och det kurrade och hade sig, hela tiden jag hade nidblödning. Jag har typ aldrig mensvärk, och skulle inte kalla det mensvärk vid nidblödningen heller. Men kände absolut av nån slags oroskänsla i livmodern. Nidblödningen startade som sagt på ÄL+11 för mig.
  • Preet90
    19977 skrev 2024-01-26 07:13:21 följande:
    Jag förstår det! Så kul med ett syskon för storebror!

    Om du har beräknad mens idag borde testet absolut visa positivt idag. Testa både morgon och kväll? Mina graviditetstest har visat starkare på kvällen konstigt nog.

    Jag hade lite känningar i livmodern och det kurrade och hade sig, hela tiden jag hade nidblödning. Jag har typ aldrig mensvärk, och skulle inte kalla det mensvärk vid nidblödningen heller. Men kände absolut av nån slags oroskänsla i livmodern. Nidblödningen startade som sagt på ÄL+11 för mig.
    Jag vaknade med hemsk mensvärk idag och när jag ställde mig upp så rann det bara blod ur mig så ingen liten bebis här inte.
    Nya tag i feb :) Hoppas det går bättre för dig! :) 
  • 19977
    Preet90 skrev 2024-01-26 09:20:39 följande:
    Jag vaknade med hemsk mensvärk idag och när jag ställde mig upp så rann det bara blod ur mig så ingen liten bebis här inte.
    Nya tag i feb :) Hoppas det går bättre för dig! :) 
    Åh fy vad tråkigt? 😩
Svar på tråden Planera bebis 2024