• Anonym (Ts)

Babysim som gravid?

Är det ok att bada babysim som nygravid? Tänker att bassängen är lite varmare.

• Svar på tråden Babysim som gravid?
  • Anonym (A)

Säger så här, när jag var gravid med ungen så badade jag nästan jag varje dag och jag har hett vatten i karet (hett så maken skulle skålla sig om han klev i). Aldrig hört att det skulle vara ett problem.

• Anonym (Ts)
    Anonym (A) skrev 2022-10-27 09:40:15 följande:

Säger så här, när jag var gravid med ungen så badade jag nästan jag varje dag och jag har hett vatten i karet (hett så maken skulle skålla sig om han klev i). Aldrig hört att det skulle vara ett problem.

Ja jag tänker att det borde vara okej, de har ju stenkoll på reningen i babysimbassängen och det är ju under kroppsvarmt liksom, mer ljummet...
  • LFF
    Anonym (Ts) skrev 2022-10-27 09:24:26 följande:
    Babysim som gravid?

Är det ok att bada babysim som nygravid? Tänker att bassängen är lite varmare.

Vad skulle problemet vara? Ser gravida som simmar i vanliga bassängen när jag är och simmar. Sannolikt finns det många nygravida också. 
  • Citronella
    Anonym (Ts) skrev 2022-10-27 09:42:22 följande:
    Ja jag tänker att det borde vara okej, de har ju stenkoll på reningen i babysimbassängen och det är ju under kroppsvarmt liksom, mer ljummet...
    Varför är reningen viktig? Gravida badar i både sjöar och hav dessa är inte sterila. Hur tvättar du dig? Jag tänker att om du är rädd för vattnet i bassängen så kan du inte duscha eller bada i badkar heller. 
  • Anonym (Ts)
    Citronella skrev 2022-10-27 10:03:28 följande:
    Varför är reningen viktig? Gravida badar i både sjöar och hav dessa är inte sterila. Hur tvättar du dig? Jag tänker att om du är rädd för vattnet i bassängen så kan du inte duscha eller bada i badkar heller. 
    Mest att jag hört att det skulle vara en grej med bakterier och sen värme.

Men det känns lugnt med babysim - det är ju inte mer värme än att det är ljumt.
  • Jemp

Jag gick på vattengympa i varmbassäng som gravid så... 

Om du inte av nån anledning är extra infektionskänslig (tex senare i graviditeten om vattnet läcker) ser jag inga problem.

• LFF
    Anonym (Ts) skrev 2022-10-27 10:40:46 följande:

Fast ljummet är ju party för bakterier. I babysim löser man det med bland annat klor på de allra flesta ställen.
  • Anonym (Ts)
    Jemp skrev 2022-10-27 10:45:20 följande:

Jag gick på vattengympa i varmbassäng som gravid så... 

Om du inte av nån anledning är extra infektionskänslig (tex senare i graviditeten om vattnet läcker) ser jag inga problem.

Ja, det är ju vanligt såklart med vattengympa som gravid!
    LFF skrev 2022-10-27 10:45:36 följande:
    Fast ljummet är ju party för bakterier. I babysim löser man det med bland annat klor på de allra flesta ställen.
    Absolut. så är det. Jag tänkte också på värmen i sig där, en del verkar ju avråda från riktigt varma bad och det är det ju inte på babysim. Kloret gissar jag tar kol på bakterierna annars.
  • Citronella
    Anonym (Ts) skrev 2022-10-27 10:40:46 följande:

Det är okej att bada bastu som gravid så varför är eventuell värme i poolen ett problem? Som sagt hur tvättar du dig som gravid? Kan du tvätta händerna eller tror du att det är farligt också? 
Svar på tråden Babysim som gravid?