• Anonym (Förvirrad tjej)

Vet inte hur jag ska känna...

Hej därute. 

Har ett litet dilemma, kanske kan någon av er hjälpa mig. 
    Det är så att jag har träffat en kille, vi har vart tillsammans nu i snart ett år. 
    Han har sen nåt år tillbaka ett klädmärke, och då ett tillhörande Instagramkonto där han marknadsför sina kläder. 
    Han gör ibland så att han skickar olika klädesplagg till olika sk "Instagrammodeller" för att de ska ha på sig en T-shirt eller liknande i deras flöde. 
    Inget konstigt med det. 
    Det är bara det att många är väldigt snygga tjejer i väldigt utmanande poser och kläder. Han följer då såklart alla dessa tjejer, gillar deras bilder osv. Det är där det skaver. Jag vet inte vad jag ska tycka om det.
    Jag har tagit upp att jag ibland kan må dåligt av det i svagare stunder, men han menar på att jag inte har något att oroa mig för och att det är för märkets skull. 
    Att tillägga så beter han sig inte hemlighetsfullt, försöker inte dölja något och jag får använda hans mobil hur jag vill om jag hade velat. Så jag känner mig inte särskilt orolig över att han håller på med några dumheter. 

Så överdriver jag bara? Eller vad tycker ni?
  • Svar på tråden Vet inte hur jag ska känna...
  • Anonym (T)
    Anonym (Realist) skrev 2022-11-03 13:41:07 följande:

Men snälla. Det förstår ju minsta barn att får han möjlighet att sätta på någon av de där supsersexiga modellerna så är väl klart som korvspad att han gör det.

Tro inget annat. Och tro inte heller att han kommer berätta det för dig. Jag vet, jag har varit tillsammans med en man som hörde till den där "världen".

Jag har jobbat i nöjesbranchen och fått "erbjudanden" av tjejer så snygga så att folk knappt vågar drömma om det. Men jag tackade alltid nej. Alla är inte som din fd.

• Anonym (Realist)
    Anonym (T) skrev 2022-11-03 13:47:53 följande:
    Jag har jobbat i nöjesbranchen och fått "erbjudanden" av tjejer så snygga så att folk knappt vågar drömma om det. Men jag tackade alltid nej. Alla är inte som din fd.
    Då är du väl undantaget som bekräftar regeln. Eller så är du inte helt sanningsenlig. Dina formuleringar tyder på det.
  • Anonym (A)
    KimLinnefeldt skrev 2022-11-01 15:07:55 följande:
    Du har rätt till dina känslor. Berätta för honom hur du känner det. 
    Håller med
  • Anonym (Örebro)

Inte alla killar som ger ens tjej tillgång till en mobil. Tvär har ju mobilen skapat relationsproblem med tillit och allt vad det innebär. Men han ge dig tillgång till sin mobil som är hans privata jobb mobil och han har inget att dölja då får du lita på det. Men frågan är om du har något att dölja på din mobil.

• Anonym (jag)
    Anonym (xxx) skrev 2022-11-01 15:37:41 följande:
    Det har TS redan gjort. Det står i trådstarten. 

Att dra upp en sådan sak flera gånger är ganska oattraktivt, för det visar att TS inte litar på honom. Ingen vill bli misstänkliggjord. 
    Och ingen vill heller gå runt med misstankar och må dåligt.

Problem i relationer löser man genom att prata med varandra inte genom att gräva ner dem av rädsla för att uppfattas som dum eller oattraktiv.

Misstänkliggjort kan alla bli i alla slags relationer, förtroende är inte något man får gratis eller någon slags mänsklig rättighet som man kan förvänta sig av alla. Det är något man gör sig förtjänt av och misslyckas man med det kommer man inte få andras förtroende.

Så när andras förtroende för dig av någon anledning börjar vackla så är det kanske en bra idé att du lyssnar på dem istället för att dra på dig offerkoftan, känna dig "misstänkliggjord" och kräva ovillkorlig och blint förtroende. För det kan ju faktiskt vara så att det är du som misslyckats med att göra dig förtjänt av deras förtroende.
  • Anonym (Förvirrad tjej)

Får man inte helt enkelt lita på sin partner tills den dagen personen bryter det förtroendet?

Lättare sagt än gjort, men är han otrogen på något vis så hade det hänt oavsett vad jag hade sagt eller gjort.
    Och då ligger problemet hos honom och inte mig. 

• Anonym (Behöver nog inte oroa dig)
    Anonym (Förvirrad tjej) skrev 2022-11-01 20:02:35 följande:

Har inte tagit upp det flera gånger. Endast en gång, just av den anledningen att jag inte vill verka ängslig. 

Jag litar på honom, men kan ändå inte hjälpa att jag har svagare stunder då självkänslan sviker lite och man jämför sig med alla dessa tjejer och undrar varför i hela friden han ville bli tillsammans med mig.
    Men det håller jag för mig själv och agerar inte på det och låter de känslorna gå över. 

Han är någorlunda framgångsrik och eftersom flertalet såna modeller är mlm golddiggers hade han säkerligen kunnat vara med en sådan om han ville istället för dig. Eftersom du verkar svartsjuk och jobbig kan jag nog därför nästan lova att han anser att du ser mycket bättre ut än dem.

Så vad gäller ditt utseende och att han skulle byta ut dig av den anledningen har du antagligen inget alls att oroa dig över.  
  • Anonym (ååå)

I den branschen måste man väl nästan göra så, för att kunna sprida sitt klädmärke?

Det är en bransch där allt hänger på utseende så om det här är tufft kanske du ska byta till en partner som jobba med något helt annat?  

• Anonym (jag)
    Anonym (ååå) skrev 2022-11-06 13:49:57 följande:

I den branschen måste man väl nästan göra så, för att kunna sprida sitt klädmärke?

Det är en bransch där allt hänger på utseende så om det här är tufft kanske du ska byta till en partner som jobba med något helt annat?  

Ja och i den branschen är det ganska vanligt att man knullar modellerna. Vistas man länge i en ytlig miljö så blir man snart ytlig själv , alternativt är det från början och trivs i en sån miljö.... så det ena utesluter inte det andra.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Behöver nog inte oroa dig) skrev 2022-11-06 13:42:54 följande:
    Han är någorlunda framgångsrik och eftersom flertalet såna modeller är mlm golddiggers hade han säkerligen kunnat vara med en sådan om han ville istället för dig. Eftersom du verkar svartsjuk och jobbig kan jag nog därför nästan lova att han anser att du ser mycket bättre ut än dem.

Så vad gäller ditt utseende och att han skulle byta ut dig av den anledningen har du antagligen inget alls att oroa dig över.  
    Han behöver inte lämna sin partner för att knulla modeller, faktum är att otrohet oftast går ut på att knulla andra OCH behålla sin partner. Så att han vill ha en relation med TS är ingen garanti för att han inte knullar andra.
Svar på tråden Vet inte hur jag ska känna...