• Saltkråkan21

    Fertilitetsutredning Stockholm

    Hej! Jag och min sambo har försökt bli gravid i 13 månader. Jag har drömt om barn ända sedan jag varit liten och vi har ?väntat? ut min utbildning i 4 års tid för att senare kunna ha en stabilare ekonomi. Snabbspola 5 år framåt så har vi båda stabila jobb, hus, bilar och känner en så enorm barnlängtan. Jag vet liksom inte vart jag ska ta vägen då längtan är så stor.  I fredags skulle vi inlett en fertilitetsutredning men väl där fick vi hör att jag är för ung. Jag är 24 (fyllde i september) och min sambo 29 (fyller 30 i december). Kändes så fruktansvärt tungt att få beskedet att hi måste ?kämpa på? och försöka själva i ytterligare 1 år innan vi kan få hjälp. Jag kunde i alla fall bli undersökt och där konstaterade doktorn att allt såg bra ut. Jag undrar nu, kan man kringgå denna regel om man t.ex. vänder sig till privata mottagningar? Vad kostar det då isåfall? Och vad har ni för erfarenheter av utredningar osv. Alla tips och tricks mottages tacksamt. 

  • Svar på tråden Fertilitetsutredning Stockholm
  • Saltkråkan21

    Tack för tips! Ska absolut kontakta de! Min sambo gjort sånt där hemmatest för att kolla spermaantalet och det såg ut att vara extremt lila dvs väldigt dåligt. Håller tummarna att det är att han har få spermier och inte inga? Någon annan som har erfarenheter av dessa test? 

  • Melsson

    Gå privat, är lite dyrare men värt det. Ett besök med ultraljud osv kostar cirka 1000-1500 beroende på klinik :) Går även att göra spermaprov privat. 

Svar på tråden Fertilitetsutredning Stockholm