• Anonym (Slakman)

    Soc-arbetare: hur vanliga är meningslösa orosanmälningar?

    Om man jobbar på soc så måste det rimligtvis ramla in en del orosanmälningar som är helt grundlösa. Antingen folk som vill jävlas med nån man kommit på kant med, föräldrar i vårdnadstvist eller barn som anmäler föräldrarna för att de inte får som de vill. Helt enkelt okynnes-anmälningar.

    Är detta vanligt? Antar att det tar onödiga resurser från verkligt allvarliga och seriösa anmälningar? Eller är det kanske inte så vanligt som man kan tro?

  • Svar på tråden Soc-arbetare: hur vanliga är meningslösa orosanmälningar?
  • fornminne
    Anonym (OllllO) skrev 2022-11-12 19:26:40 följande:
    Det finns polis, det är bättre att de tar hand om kriminella element.

    Min bekant, inte min vän.
    * Den våldsamma mannen hade flyttat, inte bara ut utan till sidan delen av landet.
    * Kvinnan i fråga tog själv initiativ att provta för att bevisa att hon inte hade missbruksproblem.
    * Av de idag vuxna barnen är två av fyra inskrivna hos psyk pga det trauma soc åsamkade dem."misslyckats". En dag kommer hen att få sin vilja igenom. Tack vare soc som totalt havererade hens barn- och ugdom.

    Du får tycka precis vad du vill om mig, det har jag inga problem med. Varsågod att spy igen.
    Jag skiter fullständigt i vad du är övertygad om eller inte ska du veta.

    Men krama vidare du, tills du själv blir drabbad. Det är nästan så jag önskar att det som drabbade min bekanta även ska drabba dig. Men bara nästan, för dina barns skull.
    Men hur vet du allt detta om det bara var en bekant? Du har väl bara hennes version? Den kan mycket väl stämma, men det behöver inte vara så.

    Personer som uttrycker sig så svartvitt som du, kallar Soc för skit och bla bla, har sällan hela bilden.
  • Anonym (W)
    Anonym (OllllO) skrev 2022-11-12 19:26:40 följande:
    Det finns polis, det är bättre att de tar hand om kriminella element.

    Min bekant, inte min vän.
    * Den våldsamma mannen hade flyttat, inte bara ut utan till sidan delen av landet.
    * Kvinnan i fråga tog själv initiativ att provta för att bevisa att hon inte hade missbruksproblem.
    * Av de idag vuxna barnen är två av fyra inskrivna hos psyk pga det trauma soc åsamkade dem."misslyckats". En dag kommer hen att få sin vilja igenom. Tack vare soc som totalt havererade hens barn- och ugdom.

    Du får tycka precis vad du vill om mig, det har jag inga problem med. Varsågod att spy igen.
    Jag skiter fullständigt i vad du är övertygad om eller inte ska du veta.

    Men krama vidare du, tills du själv blir drabbad. Det är nästan så jag önskar att det som drabbade min bekanta även ska drabba dig. Men bara nästan, för dina barns skull.

    Hade det varit bättre om din bekant blivit fängslad av polisen då? För det är ju det som hade hänt om inte soc funnits. 


    Skaffar man fyra barn med en våldsam man så är man inte en ansvarsfull mamma. 

  • Anonym (qwerty)

    Svårt att säga, men i min egen erfarenhet så har iaf över 80% av de anmälningarna jag fått faktiskt haft n grund. Sedan är det inte alltid man kan åtgärda problemen med den lagstiftning och de resurser vi har men de flesta orosanmäler inte för att det är kul.

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (OllllO) skrev 2022-11-12 17:06:17 följande:
    Min bekanta blev bestulen på sina FYRA barn, hennes barn blev bestulna på sin barndom. Två av dem utvecklade psykiska besvär under "interneringen".

    Och du tycker att jag ska stödja den skitmyndigheten?

    Det kommer jag ALDRIG någonsin att göra.

    Har man sett vad deras, vad du kallar, misstag resulterar i så vill man bara skrota hela skiten.

    Social"tjänsten" stod fan inte på någon svags sida utan de krossade en familj och fick två unga vuxna att behöva klippkort på psyket.
    Din bekanta ljuger för dig. Vet du hur svårt det är att tvångsomhänderta barn i Sverige, att skilja dem från sina föräldrar? Jag haft ärenden där ena barnet utsattes för incest och syskonet kunde inte skiljas från pappan för att lagen inte tillät det.
    Om din bekant har fått alla fyra barnen fråntagna och familjehemsplacerade då var det något riktigt illa som pågick i det hushållet, och det är nog snarare därför barnen går till psykiatrin idag. Din bekant har inte gett dig hela historien eller så ljuger hon om den. 
  • Anonym (OllllO)
    Anonym (W) skrev 2022-11-13 00:23:45 följande:

    Hade det varit bättre om din bekant blivit fängslad av polisen då? För det är ju det som hade hänt om inte soc funnits. 


    Skaffar man fyra barn med en våldsam man så är man inte en ansvarsfull mamma. 


    Min bekanta var offret, det var hennes ex som polisen hade tagit.
    Mannen var inte barnens pappa, denna kvinna är änka lika med att barnens pappa är avliden.


  • Anonym (OllllO)
    Anonym (qwerty) skrev 2022-11-13 01:41:36 följande:
    Din bekanta ljuger för dig. Vet du hur svårt det är att tvångsomhänderta barn i Sverige, att skilja dem från sina föräldrar? Jag haft ärenden där ena barnet utsattes för incest och syskonet kunde inte skiljas från pappan för att lagen inte tillät det.
    Om din bekant har fått alla fyra barnen fråntagna och familjehemsplacerade då var det något riktigt illa som pågick i det hushållet, och det är nog snarare därför barnen går till psykiatrin idag. Din bekant har inte gett dig hela historien eller så ljuger hon om den. 
    Jag har hela historia, jag har läst utredningen också.

    Tänker inte diskutera med en okänd bokstavskokmbination om något som jag har 100 koll på.

    Tro vad du vill, mig kvittar det.
  • Anonym
    Anonym (OllllO) skrev 2022-11-13 12:37:33 följande:
    Jag har hela historia, jag har läst utredningen också.

    Tänker inte diskutera med en okänd bokstavskokmbination om något som jag har 100 koll på.

    Tro vad du vill, mig kvittar det.
    Ge dig inte i kast med socvurmarna, de ger sig aldrig i sitt försvar för sin älskade skitmyndighet.
  • Anonym (OllllO)
    Anonym skrev 2022-11-13 12:48:09 följande:
    Ge dig inte i kast med socvurmarna, de ger sig aldrig i sitt försvar för sin älskade skitmyndighet.
    Nej, jag vet.
    Blir bara så irriterad över att bli ifrågasatt när det kommer till något jag har full koll på.
    Då sitter helt okända människor och tror sig veta mer än jag, jag som dessutom har läst utredningen och varit bekant med familjen länge.

    Idag är alla barn vuxna men ingen av de har skaffat egna barn, två av dem säger att de aldrig kommer våga skaffa egna barn efter det de själva tvingades uppleva pga inkompetenta sochäxor med total makt.
  • Aliona
    Anonym (OllllO) skrev 2022-11-13 12:37:33 följande:
    Jag har hela historia, jag har läst utredningen också.

    Tänker inte diskutera med en okänd bokstavskokmbination om något som jag har 100 koll på.

    Tro vad du vill, mig kvittar det.
    Vad stod det i utredningen då? 
  • Anonym (OllllO)
    Aliona skrev 2022-11-13 13:36:40 följande:
    Vad stod det i utredningen då? 
    Jag kan inte citerad den ord för ord direkt.

    Det räcker med att jag säger att jag läst och vet vad som står.

    Kanske skulle ringa upp människan det handlar om så hon kan berätta själv, om hon vill alltså.
    Det är ingen hemlighet så att säga.
    Ett rejält rättshaveri.
  • Anonym (N)
    Anonym (OllllO) skrev 2022-11-12 17:06:17 följande:
    Min bekanta blev bestulen på sina FYRA barn, hennes barn blev bestulna på sin barndom. Två av dem utvecklade psykiska besvär under "interneringen".

    Och du tycker att jag ska stödja den skitmyndigheten?

    Det kommer jag ALDRIG någonsin att göra.

    Har man sett vad deras, vad du kallar, misstag resulterar i så vill man bara skrota hela skiten.

    Social"tjänsten" stod fan inte på någon svags sida utan de krossade en familj och fick två unga vuxna att behöva klippkort på psyket.

    Samma här, tror att det var det som gjorde att sonen utvecklat psykisk ohälsa. 


    helvetesläraren anmälde mig och flera barn och beskyllde oss för att ha slagit barnen. Min son som har en autismdiagnos och tolkar mkt bokstavligt fick frågan om jag gett honom en örfil. Han tror då att det är att fula med tops i öronen och säger ja. 


    idiotläraren hittar även på fler saker som ska ha hänt på skolan utan min vetskap, soc får veta allt detta och gör ändå en utredning. Han mådde skit för att det verkade som att hela skolan kände till detta. 


    det lustiga var också dagen jag hämtade honom på skolan, jag såg allas blickar. Gick hem och fick samtalet från soc?helt sjukt. 


    utredningen som pågick i flera månader visade ingenting, men sonen fick ett onödigt lidande på köpet. Släkten intervjuades, skolan, dom kom hit och vi fick gå på massa möten. 


    i år fyller sonen 18! Jag firar att vi inte behöver oroa oss för soc mer. 

  • Anonym
    Anonym (N) skrev 2022-11-13 15:22:17 följande:

    Samma här, tror att det var det som gjorde att sonen utvecklat psykisk ohälsa. 


    helvetesläraren anmälde mig och flera barn och beskyllde oss för att ha slagit barnen. Min son som har en autismdiagnos och tolkar mkt bokstavligt fick frågan om jag gett honom en örfil. Han tror då att det är att fula med tops i öronen och säger ja. 


    idiotläraren hittar även på fler saker som ska ha hänt på skolan utan min vetskap, soc får veta allt detta och gör ändå en utredning. Han mådde skit för att det verkade som att hela skolan kände till detta. 


    det lustiga var också dagen jag hämtade honom på skolan, jag såg allas blickar. Gick hem och fick samtalet från soc?helt sjukt. 


    utredningen som pågick i flera månader visade ingenting, men sonen fick ett onödigt lidande på köpet. Släkten intervjuades, skolan, dom kom hit och vi fick gå på massa möten. 


    i år fyller sonen 18! Jag firar att vi inte behöver oroa oss för soc mer. 


    Det värsta är att man kan bli omhändertaget ända tills man är 21 enligt lagen om LVU. Fast det krävs uppenbart allvarligare oro då ungdomen räknas som vuxen.
    Nackdelen för föräldrarna är att de inte längre är vårdnashavare och inte får samma insyn om ungdomen inte vill det.

    soctanter.malmo.se/fraga/262
Svar på tråden Soc-arbetare: hur vanliga är meningslösa orosanmälningar?