• Anonym (R)

    Partner reser bort under graviditet

    Vet inte om det är gravid hormoner som gör mig irriterad, men just nu är jag irriterad. Jag är gravid i v 11. Det är kanske skillnad på mamma o pappa men jag har suttit o läst på, vilka vitaminer man ska ta, vad man får o inte Fåe göra. Ja kort o gott har jag läst på massa o lärt mig så mycket.  Min sambo se mycket fram emot det men Kånns inte alls lika involverad. 
    det som gör mig mest sur nu är att han åkt iväg till annat land en vecka nu. Där är han på stora matcher med massa folk, går ut, åker kollektivt Där det är så trångt att de knappt får plats. Är man gravid räknas man som risögrupp. vad anser ni om denna situationen?

  • Svar på tråden Partner reser bort under graviditet
  • Anonym (Alexandra)

    Varför ska han inte få resa för att du är tidigt gravid? Det är ju inte som att du inte kan göra saker själv eller behöver hans hjälp 24/7. Det är ju bra att han åker nu än senare i graviditeten eller när barnet precis kommit.

  • Core
    Gullvivor skrev 2022-11-13 09:38:31 följande:

    Hade definitivt blivit mer än bara irriterad, oavsett graviditet eller inte, då det känns konstigt att resa utomlands och lämna fru/sambo hemma. 

    När det gäller graviditeten så är man väl i riskgrupp först efter vecka 20? Om det fortfarande ens gäller.. tycker inte du behöver vara orolig över det. 


     


     Varför tycker vissa att man ska sluta ha ett eget liv på grund en relation? Ett perfekt recept till något som inte håller i längden.

    f.ö har frun varit utomlands med sin syster flera gånger, jag har som mest varit på seminarium i Danmark några dagar, så det är inte så att jag missunnar min fru till ett eget liv, tvärt om, kvinnor som inte lever egna liv blir jag äcklad av

  • Gullvivor
    Fiona M skrev 2022-11-13 09:50:06 följande:

    Vad menar du?
    Jag är mer intresserad av att resa än Maken, så de flesta resor sker uan honom.


    Då är det väl jättebra att ni båda är okej med det. 
  • Anonym (Ronja)
    Gullvivor skrev 2022-11-13 09:38:31 följande:

    Hade definitivt blivit mer än bara irriterad, oavsett graviditet eller inte, då det känns konstigt att resa utomlands och lämna fru/sambo hemma. 

    När det gäller graviditeten så är man väl i riskgrupp först efter vecka 20? Om det fortfarande ens gäller.. tycker inte du behöver vara orolig över det. 


    Sitter du och din partner ihop? Låter väldigt tärande att inte kunna umgås och tex resa med andra än sin respektive. Men har sett ditt användarnamn i andra trådar och du verkar en aning annorlunda i ditt tänkande. 
  • Anonym (E)
    Anonym (R) skrev 2022-11-12 19:37:41 följande:

    För Corona . Har fått råd från min barnmorska att intre utsätta mig då man kan bli allvarligt sjuk 


    Vaccinera dig då till att börja med.
  • Gullvivor
    Anonym (Ronja) skrev 2022-11-13 11:13:48 följande:
    Sitter du och din partner ihop? Låter väldigt tärande att inte kunna umgås och tex resa med andra än sin respektive. Men har sett ditt användarnamn i andra trådar och du verkar en aning annorlunda i ditt tänkande. 
    Skrev dock ingenting om att umgås, frågan handlade om att resa utomlands.
  • Anonym (Mimmi)
    Gullvivor skrev 2022-11-13 11:28:21 följande:
    Skrev dock ingenting om att umgås, frågan handlade om att resa utomlands.
    Jag har aldrig haft min partner med på mina utlandsresor.
    Jag reser för att få vara ifred och bara vara.
  • Fiona M
    Gullvivor skrev 2022-11-13 10:12:42 följande:
    Då är det väl jättebra att ni båda är okej med det. 
    Varför skulle man inte vara okej med det? (Du skriver ju själv att TS covid-oro är obefogad.)
  • Yllop
    Anonym (R) skrev 2022-11-12 19:37:41 följande:

    För Corona . Har fått råd från min barnmorska att intre utsätta mig då man kan bli allvarligt sjuk 


    Är du vaccinerad?
  • Anonym (Swrr)

    Herregud du är ju i vecka 11, inte 37.. låt karln åka bort och sluta vara så bitter. Han kommer behöva ta hand om dig och ställa upp när du verkligen behöver det senare i graviditeten och för att inte tala om att ni ska bli förälder och kommer vara tvungna att ändra hela era liv. Då resor är lååångt borta för ett bra tag. Så låt han njuta nu när han kan. 

    Du är inte i risk för att din sambo reser och du är gravid..

    Du är i mer risk pga din negativa inställning och oro för helt onödiga saker.

    Prata med din barnmorska om att du behöver någon att prata med om dina problem så att du inte blir värre ju längre denna graviditeten går. 

    Lycka till 

  • Anonym (Bortaman)

    Jag är i vecka 25 och min man har rest till ett annat land en hel månad för att jobba
    Han åker alltid bort varannan månad utomlands och jobbar 
    Så jag förstår inte riktigt ditt problem? 

  • Anonym (MR klister)
    Anonym (Bortaman) skrev 2022-11-25 22:12:57 följande:

    Jag är i vecka 25 och min man har rest till ett annat land en hel månad för att jobba
    Han åker alltid bort varannan månad utomlands och jobbar 
    Så jag förstår inte riktigt ditt problem? 


    Det är inget problem
Svar på tråden Partner reser bort under graviditet