• sandra85ws

    Äter ni både lunch och middag?

    Hej! 


    Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 


    Mina ser ut såhär: 

    -  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 


    Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

  • Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 21:03:22 följande:
    Uppenbarligen hade inte ts svaret. Allt är inte som du tycker.
    Ok, så TS visste inte varför vuxna äter lunch och middag, och visste inte om det behövdes, utan hade väntat sig en uppsjö av olika svar såsom, jag behöver det, jag behöver det inte men jag vill bli tjock, jag tycker det är roligt, jag gillar att laga mat, alltid retar det någon osv. 
  • Anonym (Teddy)
    Tobben skrev 2022-11-15 21:22:10 följande:
    Funkar inte riktigt så Teddy. Anmäl mig om du känner dig kränkt.
    Det går inte starta tråd efter tråd och tro att man bara ska få medhåll. Särskilt när man själv säger emot.
    Om man bara vill ha klappiryggendiskussioner bör man önska om det i trådstarten och förklara att man blir kränkt av åsikter som inte stämmer med ens egna och att man därför undanber sig sådana.
    Risken är dock stor att många blir sporrade av en sådan uppmaning och stora sågen tas fram och sågningarna kommer att hagla tätt.
    Jag är inte kränkt Tobben, jag har inget behov av att anmäla nånting. Det är du som har problem med det som ts väljer att skriva i sin egna tråd och jag informerade dig om att det inte funkar att tysta nån på ett forum bara för att man inte gillar tråden.
    Ts vill inte ha medhåll hon vill bara slippa påhopp.
    Du vill få det till hur dåligt det är att ts blir så kränkt när du uppenbarligen blir väldigt kränkt själv, Tobben.
  • Anonym (Teddy)
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 21:31:51 följande:
    Ok, så TS visste inte varför vuxna äter lunch och middag, och visste inte om det behövdes, utan hade väntat sig en uppsjö av olika svar såsom, jag behöver det, jag behöver det inte men jag vill bli tjock, jag tycker det är roligt, jag gillar att laga mat, alltid retar det någon osv. 
    Jag har ingen aning om vad ts hade förväntat sig för svar. Kanske hon inte hade förväntat sig någonting utom att bli överraskad. Varför provocerar ts fråga dig så mycket?
  • sandra85ws

    Men oj skriver ni här fortfarande? Va trevligt!! 


    Det enda jag ville med tråden va att se av nyfikenhet hur andra äter. 


    Nu vill jag inte hänga här mer känner jag. Ingen trevlig tråd längre. 


    Men allt gott till er alla. 

  • sandra85ws

    Och jag vill även passa på att be om
    ursäkt om det är någon som tagit illa vid sig på grund av mitt inlägg. Det va inte alla meningen!! 

  • Tobben
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 21:45:32 följande:
    Jag är inte kränkt Tobben, jag har inget behov av att anmäla nånting. Det är du som har problem med det som ts väljer att skriva i sin egna tråd och jag informerade dig om att det inte funkar att tysta nån på ett forum bara för att man inte gillar tråden.
    Ts vill inte ha medhåll hon vill bara slippa påhopp.
    Du vill få det till hur dåligt det är att ts blir så kränkt när du uppenbarligen blir väldigt kränkt själv, Tobben.
    Du har i allra högsta grad fel och du missar helt min poäng.
  • Anonym (Teddy)
    Tobben skrev 2022-11-15 22:23:51 följande:
    Du har i allra högsta grad fel och du missar helt min poäng.
    Och du har missat ts poäng med sin tråd.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 21:47:38 följande:
    Jag har ingen aning om vad ts hade förväntat sig för svar. Kanske hon inte hade förväntat sig någonting utom att bli överraskad. Varför provocerar ts fråga dig så mycket?
    Har inte det framgått än? TS fråga provocerar eftersom TS undrar varför vuxna äter mat två ggr om dagen, när TS själv gör det. Det provocerar eftersom det är helt ologiskt. 
  • Anonym (Teddy)
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 23:23:49 följande:
    Har inte det framgått än? TS fråga provocerar eftersom TS undrar varför vuxna äter mat två ggr om dagen, när TS själv gör det. Det provocerar eftersom det är helt ologiskt. 
    Helt otroligt att vuxna människor väljer att missförstå så till den grad. Det du skriver stämmer inte, vilket både jag och ts förklarat många gånger. Men nu orkar jag faktiskt inte förklara mera, vill ni trolla vidare så gör det för all del.
  • sandra85ws
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-15 23:45:21 följande:
    Helt otroligt att vuxna människor väljer att missförstå så till den grad. Det du skriver stämmer inte, vilket både jag och ts förklarat många gånger. Men nu orkar jag faktiskt inte förklara mera, vill ni trolla vidare så gör det för all del.
    Jag håller med. Orkar inte heller förklara mera. Tack för allt du skrivit. 
  • Anonym
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-11-15 23:23:49 följande:
    Har inte det framgått än? TS fråga provocerar eftersom TS undrar varför vuxna äter mat två ggr om dagen, när TS själv gör det. Det provocerar eftersom det är helt ologiskt. 
    Det mest uppenbara i den här tråden är att Sandra även skriver som "Anonym (Teddy)".
  • sandra85ws
    Anonym skrev 2022-11-16 11:23:26 följande:
    Det mest uppenbara i den här tråden är att Sandra även skriver som "Anonym (Teddy)".

    Det ser jag som falska anklagelser. 


    Vad säger du om det Teddy? 


     

  • Anonym (Teddy)
    sandra85ws skrev 2022-11-16 22:03:16 följande:

    Det ser jag som falska anklagelser. 


    Vad säger du om det Teddy? 


     


    So what! Det är inte sant men om det vore det; so what? Det förändrar inte ämnet och har ingen relevans för diskussionen. Det säger 'anonym' bara därför att argumenten tryter och hen vill fösa intresset ifrån hens egna tillkortakommanden i tråden.
    För mig är det totalt ointressant.
  • Anonym (Yupp)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-16 22:15:59 följande:
    So what! Det är inte sant men om det vore det; so what? Det förändrar inte ämnet och har ingen relevans för diskussionen. Det säger 'anonym' bara därför att argumenten tryter och hen vill fösa intresset ifrån hens egna tillkortakommanden i tråden.
    För mig är det totalt ointressant.
    Ibland äter jag lunch och middag samtidigt.
  • Anonym
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-16 22:15:59 följande:
    So what! Det är inte sant men om det vore det; so what? Det förändrar inte ämnet och har ingen relevans för diskussionen. Det säger 'anonym' bara därför att argumenten tryter och hen vill fösa intresset ifrån hens egna tillkortakommanden i tråden.
    För mig är det totalt ointressant.
    Nej då, jag saknar inte argument.
    Det behövs inga argument heller då ts säger en sak och gör en annan.
  • No Logo

    Ja, äter frukost (oftast), samt både lunch och middag på vardagar, fast varken mellanmål eller kvällsmat. På helgerna kan det istället bli brunch, fika eller ost & vin på em följt av sen middag.

    Själv förstår jag inte hur man kan välja att äta då mycket mackor, kex och rån istället för lagad mat!  Eller, jo det gör jag ju förstås; det är snabbt, billigt och enkelt, men skulle inte passa mig.

  • Anonym (Inte så djurvänliga :/)

    Mina matrutiner är inte så djurvänliga

    Till frukost äter jag ägg och bacon om jag inte har bråttom då äter jag ett par skivor rostbiff

    Till lunch äter jag något i stil med rostbiff, kalkonpastrami, rökt lax, kall grillad kyckling och en sallad.

    Till middag äter jag en biff av något slag och ris eller potatis med sås

    Till kvällsmat äter jag något som påminner om lunch fast med frukt och bär istället för sallad.

    Vaknar ofta hungrig på natten och äter rostbiff. Med händerna direkt ur kylen i trosor och bh.

    Den här fixeringen vid kött fick jag när jag var gravid, tänkte att den skulle släppa men det var nästan 20 år sedan. Blir lite som stenålderskost men det är mer vad jag gillar än nån diet.

Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?