• Lurifixen

    Ändras BF vid RUL?

    Kan de ändra BF vid RUL fast man fått ett nytt datum vid KUB? 


     


    Jag har gjort flera ultraljud redan. Fått nya datum varenda gång. Nu funderar jag på om det är KUB som är slutgiltiga, eller om det blir ändrat vid RUL igen? 


     


    De andra datumena har stämt med min uträkning. Bara skiljt någon dag. Vid KUB ändrades det över en vecka, vilket inte alls stämmer med mina uträkningar. 

  • Svar på tråden Ändras BF vid RUL?
  • Jag är bara jag

    Om det inte alls stämmer med din egen uträkning får du säga det. En kompis till mig tyckte inte det stämde med hennes 4:e barn. Och mycket riktigt, när han föddes syntes det att han var klart överburen så hon hade haft rätt. Du får väl se hur bra RUL stämmer.

  • Gasellen87

    Är nog olik i olika landsting. Här är det kub som sätter bf, det ändras inte efter rul. Vart samma på alla mina fyra barn äldsta snart 10 år och yngsta 8 månader. 

    Jag har oxå gjort en del ultraljud under mina graviditeter och innan kub har de hoppat hit och dit men de har aldrig satt något bf på de ultraljuden och tiden För kub har vart räknat utifrån sista mens. 

  • sötmummy

    Här blir det rul som blir sista svar på datum. I v7 på vul sa dem 3 dgr bakåt. O kub kunde de ej mäta
     Rörlig bebis. Så blir rul som får komma med datum för oss

Svar på tråden Ändras BF vid RUL?