• Anonym (Sömnbrist)

Förälder

Är mamma till 3st barn. Den ena är 16 o sedan har va en mellis o en liten sladdis på 2år. Vår stora son har haft flickvän 1 år i de ses jämt. Hon är jättego men jag skäms!! Får panik av att alltid ha en innebeonde. Vår lilla vaknar tidigt o sonens flickvän ska springa runt i hela huset innan de ska sova på helger o även vardagar. Vi har ett för litet hus o letar efter nytt men jag är så trött på att aldrig få vara bara vi. Mannen sover som en gris o tycker jag är du. Likaså sonen o jag förstår men ändå inte. De är 16 år o det blir bara för intensivt. Hade jag inte lidit av sömnbrist o väckts av minsta lilla så hade jag nog inte brytt mig. Själviskt kanske? 

• Svar på tråden Förälder
  • Anonym (Qqzzwwxx)

Du får ju prata med din son om att det inte är rimligt att hon är där hela tiden. Det finns gränser. Kom överens om hur många dagar/veckan hon kan sova över och sen får det hållas.

• Cusoon

Säg ifrån! Du är förälder, du bestämmer. Det är inte din man som lika sover bra som skactycka att det är okej, det är du som lider som sätter ribban. Förklara för både din man och din son att du behöver lugn och ro, att du inte kan slappna av när sonens flickvän ständigt sover över. Be sonen sova hos sin flickvän några nätter? Kom överrens ett par veckor åt gången vilka dagar hon kan sova över och för det andra, säg åt din man att avlasta dig. Han fixar själv några dagar i veckan att ta läggningar, kliva upp om yngsta vill något om kvällen och natten. 

Svar på tråden Förälder