Anonym (Hur?) skrev 2022-11-28 18:22:26 följande:
Tack för tips. Det är väl ungefär så som hon tipsar om som jag gör. Har en lista med olika köer och går in regelbundet. Men har säkert missat flertalet.
men jag ifrågasätter sanningshalten lite i hennes inlägg. Hur skaffar man bostad åt någon annan. Nästan Alltid efterfråga de personliga dokument som man ska ladda upp i portalen.
låter snarare som hon köpt svartkontrakt men försöker täcka över det genom en legitim bloggartikel. Vissa privata värdar hon länkar till är ju inte ens i Stockholm
Det är bra fråga om det är sant eller inte, men jag väljer tro på att det ligger en sanning i det.
En gammal kollega satt i ett jävligt skitigt läge med sitt ex där de hade barn ihop. Relationen var över och det var hennes lya. Desperat så sökte han runt främst för sin dotters skull. Han mådde fan inte bra. Hursom han mailade och ringde hyresvärdar och förklarade sin situation.
Han fick svar av 2, varav en var whålins fastigheter. Han fick en fin 2a i huvudsta och ett erbjudande på en 3a i blackeberg av någon privat hyresvärd. Han tog 2an.
Däremot så tipsade han sin kompis om 3an i vällingby. Hyresvärden ville ha en snabb inflyttning och kompisen var redo att flytta redan dagen efter. Så han fick den.
PS, detta var dock 6 år sen. Spelreglerna är kanske annorlunda idag.