• Carleh

    Ensidigt halsont utan andra symtom

    I augusti började min son på förskolan för första gången och kort därefter började såklart sjukdomarna. Jag skulle vilja säga att vi blev sjuka för första gången i mitten på september, både min son , jag och min sambo blev sjuka. Feber , halsont, mycket hosta och förkylning. Vi blev friska , vi blev sjuka osv osv. Så jag har princip varit sjuk med olika virus från o till i 2- 2.5 månad nu.

    Men enligt vad jag kommer ihåg slutade alla min symtom för 3 veckor sen förutom mitt halsont. Jag gick till vårdcentralen för 3 veckor sen också men dem ansåg att det var ett virus. Men nu är det fortfarande såhär att jag har halsont. Och inte halsont hela tiden utan endast när jag sväljer (mest saliv), om jag ska gråta göra det också ont och i vissa lägen när jag pratar eller sjunger. Men det är från och till. Det gör också mer ont om jag tittar ner med ansiktet& sväljer. Det är ensidigt på min vänstra sida , strålar lite ut mot örat men inte överdrivet. 
    Jag ska ringa vårdcentralen imorgon igen och försöka få hjälp eller få remiss till ÖNH. Men jag är så fruktansvärt rädd nu för vad jag än söker på så har jag halscancer, finns inget annat som stämmer in. Jag skriver väl mest för kanske få något lugnande besked av någon som är mer insatt i just sånt här. 


    Tillägga att jag är en kvinna på 26 år , lever ganska hälsosamt, röker inte, dricker inte och har inte gjort det på de senaste 8-10 åren. 

  • Svar på tråden Ensidigt halsont utan andra symtom
  • AndreaBD

    Mandlarna? Om du har de kvar så kan de bli inflammerade vid förkylning och det kan göra väldigt ont. Även på en sida. Förr i tiden tog man ut dem om de orsakade problem. Barn har ju oftare problem med dem än vuxna. 

  • Carleh

    dem har jag opererat bort när jag var 13 år , glömde lägga in det. Så mandlarna är borta 

Svar på tråden Ensidigt halsont utan andra symtom