• Anonym (Arg)

    Kan han sluta betala underhåll?

    En man har betalat underhåll för barnen i flera år. Får sedan veta att barnen inte är hans. Kan han sluta betala, trots att han står som pappa? Kan han krävas på det?

  • Svar på tråden Kan han sluta betala underhåll?
  • Anonym (X)
    EpicF skrev 2022-12-05 15:56:50 följande:
    Är du kvinna? Då har du svaret själv. 
    Jag är kvinna och det hat jag inte.
    Förklara ditt påstående, samt det att du undrade hur man kunde känna kuken om man inte kände kondomen, som att kondomen var det större av de två.
  • EpicF
    Anonym (X) skrev 2022-12-05 16:03:52 följande:
    Jag är kvinna och det hat jag inte.
    Förklara ditt påstående, samt det att du undrade hur man kunde känna kuken om man inte kände kondomen, som att kondomen var det större av de två.
    Om du är kvinna så borde vi inte ens ha denna diskussion. 
  • Anonym (!!!)
    EpicF skrev 2022-12-05 16:07:44 följande:
    Om du är kvinna så borde vi inte ens ha denna diskussion. 
    Jag är kvinna och jag har varit med om att kondomen åkt av utan att jag eller han märkt det. Jag är inte stor ?därnere? tvärtom har jag fått höra att jag är väldigt liten. Kondomer är skapade för att kännas så lite som möjligt.

    Kan du sluta spamma ner den här tråden med skitsnack också?!
  • Fiona M
    EpicF skrev 2022-12-05 15:56:50 följande:
    Är du kvinna? Då har du svaret själv. 
    Jag är kvinna och förstår inte heller hur du så tvärsäkert påstår? ja, vad påstår du egentligen?
  • Fiona M
    Anonym (Märta) skrev 2022-12-05 11:21:48 följande:
    Nej, han kan inte sluta betala om han fortfarande är noterad som pappa. Det är först när det finns en annan pappa som han kan sluta betala.

    Det är inte mamman som krävs på underhåll om det har blivit fel, utan den biologiska pappan. 
    Första delen stämmer, han kan inte sluta betala innan han tagit ett test och avskrivits som pappa.
    Eventuell annan kandidat är dock ovidkommande för hans betalningsansvar.
  • Anonym (Google is your friend)
    Anonym (Arg) skrev 2022-12-05 14:21:10 följande:
    Precis som jag sa i inlägg 10 så erkände han ja.
    Du sa inte det särskilt tydligt i inlägg 10. Precis som jag sa kan det vara önsketänkande att man antar att han lurats. Oavsett så kvittar det. Han får ta dna-test och se om han är pappan eller inte och jag skulle rekommendera "din syster" att kräva det faktiskt, om inte annat för att få tyst på karln.
  • Anonym (Ö)

    Hur långt efter våldtäkten föddes barnen?? Hon kan ju dessutom ha varit gravid innan. 

  • Anonym (Glasklart)
    Anonym (Lia) skrev 2022-12-05 15:25:21 följande:
    Hans skyldighet att betala underhåll måste väl rimligen upphöra när det är bevisat att han inte är pappan, inte när de har hittat karln som faktiskt är pappan?
    Så måste det vara.

    Finns det på pränt att han inte är fader till barnet ska han naturligtvis inte betala underhåll från det att detta är klarlagt.

    Leta reda på den som är fader så får han betala "ballskatt".
  • EpicF
    Anonym (Google is your friend) skrev 2022-12-05 22:45:07 följande:
    Verkar inte som att ts, oj jag menar "systern", vill ha med våldtäktsmannen att göra.
    Det behöver hon inte heller. 
  • Anonym (Google is your friend)
    EpicF skrev 2022-12-05 22:55:31 följande:
    Det behöver hon inte heller. 
    Så det vet du....? Kan du garantera att den mannen inte kommer att vilja ha ett dugg med barnet och mamman att göra? Nej. Han har ganska många år på sig att få idén att han vill lära känna sitt barn, med allt det innebär.
  • Anonym (X)
    Anonym (Google is your friend) skrev 2022-12-06 00:03:03 följande:
    Så det vet du....? Kan du garantera att den mannen inte kommer att vilja ha ett dugg med barnet och mamman att göra? Nej. Han har ganska många år på sig att få idén att han vill lära känna sitt barn, med allt det innebär.
    Hur skulle han få reda på det?
    Bara att hon säger att våldtäktsmannen var okänd.
  • EpicF

    Barnen har rätt till sin biologiska pappa. Mamman behöver dock inte ha fysisk kontakt med pappan. 

  • Anonym (Google is your friend)
    Anonym (X) skrev 2022-12-06 00:08:48 följande:
    Hur skulle han få reda på det?
    Bara att hon säger att våldtäktsmannen var okänd.
    Premissen var att mamman skulle kräva underhåll av den rätta pappan och naturligtvis kommer han att fråga då att fråga Fk vilket barn de menar att han skulle vara pappa till, och då kommer all information fram.
  • Anonym (X)
    Anonym (Google is your friend) skrev 2022-12-06 18:40:37 följande:
    Premissen var att mamman skulle kräva underhåll av den rätta pappan och naturligtvis kommer han att fråga då att fråga Fk vilket barn de menar att han skulle vara pappa till, och då kommer all information fram.
    Hur var det premissen?
    TS har ju varit tydlig med att mamman aldrig vill kännas vid honom.
  • Anonym (Google is your friend)
    Anonym (X) skrev 2022-12-06 23:01:22 följande:
    Hur var det premissen?
    TS har ju varit tydlig med att mamman aldrig vill kännas vid honom.
    Jag pratar inte om ts syster, jag svarade på en annan användares inlägg.
Svar på tråden Kan han sluta betala underhåll?