• Anonym (Sanna)

Svenska killar, ni blir omsprungna

Vill bara få er svenska killar att förstå att om ni betedde er mer som utländska killar så skulle ni få fler tjejer. Var självsäkra, bjud ut på dejt, visa Intresse, våga jaga. Jag chattar med både svenska och utländska och det är alltid utländska som frågar efter dejt först och visar mest intresse, sen beter sig som gentlemän och bjuder ut och får en att känna sig som en kvinna. svenska killar än så fega och långsamma och vill alltid att jag ska planera dejten och det är så osexigt. Ni förlorar stort mot dom maskulina utländska männen. Dom är dessutom fräschare, alltid nygroomade och luktar gott.

• Svar på tråden Svenska killar, ni blir omsprungna
  • Anonym (Crille)
    Påskliljaa23 skrev 2022-12-04 18:40:29 följande:

Något jag dock stör mig på. Sverige är ett otroligt jämställt och välutvecklad välfärdsstat i jämförelse med många resterande länder. Varför då inkludera och förstärka patriarkatet, när det ständigt predikas om att kvinnan skall kunna vara självständig och bidra med minst lika mycket på bordet. Varför är det så hemskt att ta initiativet som kvinna? det är väll minst lika sexigt att visa framfötterna som kvinna? Att bestämma och vara delaktig, eller?

Ts kommer med ett påstående och försöker få det att låta som att det är en åsikt som svenska kvinnor ställer sig bakom.

i själva verket är ts ett troll som syftar till att polarisera mellan män, kvinnor och invandrare. ingen relevans med andra ord. (Även om en och annan kvinna vill ha det konservativt, det ligger ju i tiden)
  • Kirenaj68
    Anonym (Invandraren) skrev 2022-12-03 20:21:31 följande:

Du är surrealistisk. Jag har inte ens hunnit bli kränkt än. O hur ? När jag är invandrare? Förklara gärna? 

Jag tycker bara inte att man beter sig så. Svenska tjejer fick mig att känna avsmak för tjejer faktiskt. När jag var snäll så blev man bara deras kompisar. När jag sedan testade på att vara dryg o kaxig.. ja min k*k var fan inte torr en enda dag i princip. 

Jag tappade respekten för er svenska tjejer ärligt talat.

Och ändå låg du med dem. Du är tydligen inte så kräsen som du tror.
  • Kirenaj68
    Anonym (sure) skrev 2022-12-03 19:58:02 följande:

Jag tror Sanna är en utländsk pojke 

Jag tror att "Sanna" och "Invandraren" är en och samma person.
  • Anonym (Fördomar)
    Anonym (Crille) skrev 2022-12-04 18:47:20 följande:
    Ts kommer med ett påstående och försöker få det att låta som att det är en åsikt som svenska kvinnor ställer sig bakom.

i själva verket är ts ett troll som syftar till att polarisera mellan män, kvinnor och invandrare. ingen relevans med andra ord. (Även om en och annan kvinna vill ha det konservativt, det ligger ju i tiden)
    En del kanske gör det?
  • Pixxel

Fast detta gäller väl främst i ung ålder? När tjejer blir 20+ så verkar dom inte så intresserade av utländska killar längre. Men under fjortistiden gör dom det.

• Anonym (Invandraren)
    Kirenaj68 skrev 2022-12-04 19:42:29 följande:
    Och ändå låg du med dem. Du är tydligen inte så kräsen som du tror.
    JO, för det var under en tid som ajg mådde riktigt dåligt. Därefter levde jag i celibat under 7-8 år.
  • Anonym (Invandraren)
    Pixxel skrev 2022-12-04 19:55:33 följande:

Fast detta gäller väl främst i ung ålder? När tjejer blir 20+ så verkar dom inte så intresserade av utländska killar längre. Men under fjortistiden gör dom det.

Nja, 28år ungefär.
  • Anonym (Upplever tvärtom)

Jag upplever tvärtom på senare år. Är helsvensk.  Senaste 3 kanske verkar nåt ha hänt? Inte så pk-feministiskt längre? Jag ser väl ganska bra ut men inget speciellt, hyfsat introvert av mig inte särskilt socialt skicklig. Säger ofta pantade grejer utan att tänka efter. Så långt från nån alfahane.

Blir själv kontaktad av kvinnor främst kollegor av invandrarbakgrund men även en svensk. Har dejtat, sexat osv. mycket mer än tidigare utan att ens behöva anstränga sig. Kvinnor säger rakt ut att de tycker jag är så väldigt gullig och att jag är sötare än en hundvalp. Så betedde sig inte kvinnor tidigare, åtminstone inte mot mig.

Har blivit så mycket dejtande och sexande att det skapat drama på jobbet. Två damer jag dejtat var så arga på varandra att de skrek på sitt hemspråk och de fick säras på. Chefen har varnat mig och sagt att jag inte får skapa sådan drama men jag ser det inte som mitt fel.

• Anonym (R)

Passa dig ts så att du inte hamnar i relation med en kille med föräldrar från annan kultur. Det kan bli riktigt obehagliga krockar.
    Om snubbens föräldrar är rätt kulturella av sig så är deras ord lag och snubben kommer alltid vara deras lilla gullegris och alltid göra som dom säger. Speciellt när det är dags för ett seriöst giftermål och du ska dumpas.

OM du öht får gifta dig och skaffa barn med honom så är det du som ska anpassa dig efter hans föräldrars nycker. Föräldrarna ser dessutom ofta sina barn som ägodelar som ska ta hand om sina föräldrar (i hemmet med krävande vårduppgifter), så när den dagen kommer då de inte kan klara sig själva längre är det du som ska ta hand om dom, oavlönat. Om det inte finns någon syster som drar hela lasset förstås. Men du förväntas hjälpa till och sluta lönearbeta för att bli en hemmaslav, i värsta fall.

Män som inte vågar fatta egna beslut och dansar efter äldre bröder, äldre släktingar och föräldrars pipa är det mest avtändande och löjliga som finns! Finns tom vuxna män här som lever som marionetter till sin släkt flera hundra mil bort. Jävlar vad sexigt va?

Kvinnoföraktet sitter ofta inbyggt i kulturen och du kommer att få smaka på det mer och mer ju mer seriösa ni blir.

Tänk på det.

Men invandrare är ju ett brett begrepp och det finns även män från Mellanöstern som inte är toxiskt släktinvolverade. Men de är få.

• Anonym (Kaffedraken)

Jag läste om en utländsk tjej som  berättade att hennes egna landsmän varnade för svenska killar. "Dom vill bara en sak".
    Hon tyckte det var roande, för det var precis vad hennes "egna" ville med svenska tjejer.
    Hon hade träffat svenska killar och dom var gulliga och respektfulla. Hon varnade dock killar för att träffa utländska tjejer, då många av dom kan vara krävande och vilja att han ska lägga mycket pengar på henne.

• Anonym (R)

Om det bara finns kvinnor i hans släkt, som är äldre. Alltså att äldre bröder inte finns och farsan har kolavippat. Om inga farbröder eller morbröder finns. Då kan det vara en riktigt trevlig familj att bli involverad i.

Äldre män upprätthåller hedersförtrycket.

• Anonym (R)
    Anonym (Manboy) skrev 2022-12-03 13:45:35 följande:

#Metoo kastrerade säkert jättemånga svenska killar! Att riskera åtal för att man ger en komplimang har den effekten kan jag tänka. 

När har en kille åtalats för att han gett en tjej en komplimang? Källa tack.

Eller uttryckte du dig bara helt felaktigt och drog upp överdrifterna helt vansinnigt?
  • Anonym ((R)ealist)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-12-03 12:17:34 följande:

Vill bara få er svenska killar att förstå att om ni betedde er mer som utländska killar så skulle ni få fler tjejer. Var självsäkra, bjud ut på dejt, visa Intresse, våga jaga. Jag chattar med både svenska och utländska och det är alltid utländska som frågar efter dejt först och visar mest intresse, sen beter sig som gentlemän och bjuder ut och får en att känna sig som en kvinna. svenska killar än så fega och långsamma och vill alltid att jag ska planera dejten och det är så osexigt. Ni förlorar stort mot dom maskulina utländska männen. Dom är dessutom fräschare, alltid nygroomade och luktar gott.

Charmad idag och kökspiga sedan.
  • Kirenaj68
    Anonym (Invandraren) skrev 2022-12-04 21:56:57 följande:
    JO, för det var under en tid som ajg mådde riktigt dåligt. Därefter levde jag i celibat under 7-8 år.
    Jaja... Dra den om jultomten också.
  • Rövsmöret

Och vad ska jag säga till frun när jag är ute och rånar i adidasbrallor då? Att jag inte vill bli omsprungen? Känns jobbigt i onödan. Jag är mycket nöjd med min fru.

• fornminne
    Anonym (R) skrev 2022-12-05 10:21:35 följande:

Passa dig ts så att du inte hamnar i relation med en kille med föräldrar från annan kultur. Det kan bli riktigt obehagliga krockar.
    Om snubbens föräldrar är rätt kulturella av sig så är deras ord lag och snubben kommer alltid vara deras lilla gullegris och alltid göra som dom säger. Speciellt när det är dags för ett seriöst giftermål och du ska dumpas.

OM du öht får gifta dig och skaffa barn med honom så är det du som ska anpassa dig efter hans föräldrars nycker. Föräldrarna ser dessutom ofta sina barn som ägodelar som ska ta hand om sina föräldrar (i hemmet med krävande vårduppgifter), så när den dagen kommer då de inte kan klara sig själva längre är det du som ska ta hand om dom, oavlönat. Om det inte finns någon syster som drar hela lasset förstås. Men du förväntas hjälpa till och sluta lönearbeta för att bli en hemmaslav, i värsta fall.

Män som inte vågar fatta egna beslut och dansar efter äldre bröder, äldre släktingar och föräldrars pipa är det mest avtändande och löjliga som finns! Finns tom vuxna män här som lever som marionetter till sin släkt flera hundra mil bort. Jävlar vad sexigt va?

Kvinnoföraktet sitter ofta inbyggt i kulturen och du kommer att få smaka på det mer och mer ju mer seriösa ni blir.

Tänk på det.

Men invandrare är ju ett brett begrepp och det finns även män från Mellanöstern som inte är toxiskt släktinvolverade. Men de är få.

Man "hamnar" inte i en relation med en sådan kille. Man väljer det.

Det handlar inte om ursprung i sig, men märker man av allvarliga kulturkrockar måste man ju fråga sig om det är värt det.
  • Anonym (Upplever tvärtom)
    fornminne skrev 2022-12-05 17:21:02 följande:
    Man "hamnar" inte i en relation med en sådan kille. Man väljer det.

Det handlar inte om ursprung i sig, men märker man av allvarliga kulturkrockar måste man ju fråga sig om det är värt det.
    Om det är för kvinnor som för oss så tycker jag att man faktiskt "hamnar" i relationer. 

Det kan vara så att man bara vill ligga lite grann och vips tre månader senare blir man utskälld av en arg och högljudd kvinna för att man inte verkar ta relationen på allvar och bara verkar vara en sån som vill ligga och hur vågar man slösa med hennes tid? Arg är hon så det fräser om det, man är nervös och faktiskt lite rädd.

Man undrar vad fan som hände igår var ju allt skitbra vi sexade ju tre gånger. Hur hamnade jag här? Så jo man kan faktiskt bara hamna på ställen i livet, i relationer och andra slags situationer helt utan att det är ens eget fel. Man har trevligt och tiden flyter iväg. Sedan: Shit vad fan har hänt?
  • Tom Araya
    fornminne skrev 2022-12-03 14:25:43 följande:
    Vad har du för yrke?

De flesta svenska kvinnor är tillsammans med svenska män. Men visst, det du skriver förekommer. Det vanligaste är dock att kvinnor som råkar illa ut i relationer, har en man med samma ursprung som hon själv. Detta oavsett om förövaren är svensk eller utländsk.
    Det stämmer säkert, men sådan statistik säger ju ingenting.
  • Anonym (Nicki)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-12-03 12:17:34 följande:

Men ta de killarna du och lämna de svenska åt oss andra. Svenska killar får så mycket shit när de faktiskt är de absolut bästa <3  

• Anonym (Bastu)
    Anonym (Svenska män any day) skrev 2022-12-03 20:58:16 följande:

Jag är utlandskvinna, j svenska killar/män any day. Flesta svenska killar/män är respektfulla, har bra kvinnosyn. jag är gift en underbar svenska man och är inte attraherad till utländska killar/män, de respekterar inte ?nej?. 

Är du Finländska?
Svar på tråden Svenska killar, ni blir omsprungna