• Sun 4 Dec 2022 19:28
    5806 visningar
    21 svar
    -3
    21
    5806

    Behöver hjälp

    Hej! 

    Jag stalkade mitt ex ett i några månader efter vårt uppbrott. Jag skrev till henne  på sms och via Facebook några gånger i veckan första veckorna för senare höra mer sporadisk. Var även till hennes föräldrar då jag ville be dem om ursäkt för mitt beteende. Jag har inte kontaktat mitt ex på fem år. Men tänker på henne varje dag. Är olycklig för att det blev som det blev. 

    Jag undrar om jag skulle kunna skicka ett brev till henne där jag ber henne om ursäkt? 

    Hon min livs kärlek. Min enda önskan är därför hon har det bra. Jag hoppas hon fått en fin kille.  

  • Svar på tråden Behöver hjälp
  • Anonym (Nej)
    Sun 4 Dec 2022 20:23
    #11
    zio86 skrev 2022-12-04 20:17:36 följande:
    Du har rätt. Jag har ingen rättighet att kräva ett svar. Hon gått vidare.  Jag får glädjas över det. 

    Jag kommer inte ha någon ny relation. Jag gjort fel. Jag får ta konsekvenser av mitt handlande. 
    Född -86 eller? Lite väl tidigt att kasta in handduken i din ålder.
  • Anonym (Andre­as)
    Sun 4 Dec 2022 20:48
    #12
    zio86 skrev 2022-12-04 20:17:36 följande:
    Du har rätt. Jag har ingen rättighet att kräva ett svar. Hon gått vidare.  Jag får glädjas över det. 

    Jag kommer inte ha någon ny relation. Jag gjort fel. Jag får ta konsekvenser av mitt handlande. 
    Äsch sluta var så dramatisk. Du är inget offer här eller hur? 

    Du behöver gå vidare i ditt liv och lägga det bakom dig så du kan börja må bättre. Det är du skyldig dig själv.

    Folk gör fel hela tiden och ändå startas nya förhållanden trots allt. Folk är otrogen, gör andra än sin partner gravid, ljuger, spelar bort pengar, missbrukar förtroende på olika sätt. Även folk som gör grova brott inom sitt förhållande (misshandel, våldtäkt etc) kommer vidare och startar om oavsett vad man nu än tycker om det rent personligen. Även mördare som suttit 25-30 år i fängelse får möjlighet att starta om och gifta sig och få barn etc

    Jag kan ju inte tro att det som hände då är så grovt? 
  • Sun 4 Dec 2022 20:52
    #13
    Anonym (Nej) skrev 2022-12-04 20:23:34 följande:
    Född -86 eller? Lite väl tidigt att kasta in handduken i din ålder.
    Jag har bara haft en relation i mitt liv. Det räcker så. 
  • Anonym (Ka)
    Sun 4 Dec 2022 20:52
    #14

    Det bästa du kan göra för henne är att hålla dig långt borta från henne. 

  • Sun 4 Dec 2022 21:09
    #15
    Anonym (Andreas) skrev 2022-12-04 20:48:32 följande:
    Äsch sluta var så dramatisk. Du är inget offer här eller hur? 

    Du behöver gå vidare i ditt liv och lägga det bakom dig så du kan börja må bättre. Det är du skyldig dig själv.

    Folk gör fel hela tiden och ändå startas nya förhållanden trots allt. Folk är otrogen, gör andra än sin partner gravid, ljuger, spelar bort pengar, missbrukar förtroende på olika sätt. Även folk som gör grova brott inom sitt förhållande (misshandel, våldtäkt etc) kommer vidare och startar om oavsett vad man nu än tycker om det rent personligen. Även mördare som suttit 25-30 år i fängelse får möjlighet att starta om och gifta sig och få barn etc

    Jag kan ju inte tro att det som hände då är så grovt? 
    Jag är inget offer. 

    Sant. Men jag vill inte ha en ny relation.

    Jag måste acceptera att livet blev som det blev. 
  • Anonym (Move on)
    Sun 4 Dec 2022 21:15
    #16
    zio86 skrev 2022-12-04 21:09:19 följande:
    Jag är inget offer. 

    Sant. Men jag vill inte ha en ny relation.

    Jag måste acceptera att livet blev som det blev. 
    Att livet blev som det blev? Du skrev några meddelanden för mycket för flera år sedan. Det är inget som en frisk person låter påverka hela livet.
  • Sun 4 Dec 2022 21:57
    #17
    Anonym (Move on) skrev 2022-12-04 21:15:28 följande:
    Att livet blev som det blev? Du skrev några meddelanden för mycket för flera år sedan. Det är inget som en frisk person låter påverka hela livet.
    Om jag frisk eller inte kan jag inte avgöra. 

    Jag vill dock inte ha någon nytt förhållande. Kan nämligen inte det.
  • Anonym (Move on)
    Sun 4 Dec 2022 22:04
    #18
    zio86 skrev 2022-12-04 21:57:03 följande:
    Om jag frisk eller inte kan jag inte avgöra. 

    Jag vill dock inte ha någon nytt förhållande. Kan nämligen inte det.
    Var ju inte det jag skrev, men men... ditt liv, ditt beslut. Om du vill älta något som hände för så länge sedan, kör på. Bara du själv som blir lidande.
  • Anonym (Andre­as)
    Mon 5 Dec 2022 08:45
    #19
    zio86 skrev 2022-12-04 21:57:03 följande:
    Om jag frisk eller inte kan jag inte avgöra. 

    Jag vill dock inte ha någon nytt förhållande. Kan nämligen inte det.
    Klart du kan. Vad hindrar dig?

    Skuldkänslor för saker som skiter sig kommer du ha genom hela livet oavsett vad det gäller. Alla gör misstag. Inte slutar vi leva bara för det? 
  • Wed 7 Dec 2022 15:57
    #20
    Anonym (Andreas) skrev 2022-12-05 08:45:09 följande:
    Klart du kan. Vad hindrar dig?

    Skuldkänslor för saker som skiter sig kommer du ha genom hela livet oavsett vad det gäller. Alla gör misstag. Inte slutar vi leva bara för det? 
    Jag vill inte kyssa någon jag inte älskar. Jag vill, innan första kyssen, vara säker att jag älskar personen och att mina känslor till denne inte slocknar över tid. Har till följd av detta inprincip enbart kysst en person i mitt liv, då jag bara mött en person jag varit säker jag kommer älska i nöd och lust. 
    Ska jag vara tillsammans med någon, vill jag att det vara den jag älskar. Tycker heller inte skulle varit schysst mot den jag i sådan fall varit tillsammans med, eftersom jag inte hade kunnat lova att jag skulle stanna hos denne. Jag skulle ju, utan att blinka, lämnat denne om den jag älskade ville ha mig tillbaka. 
    Ska jag vara tillsammans med någon vill att min partner ska kunna behandla mig hursomhelst. Om hon vill vara otrogen - så är hon otrogen och så vidare. Jag sätter inga regler. Och mina känslor eller uppfattning till och om henne kommer inte påverkas. Dels för att en människa består av negativa och positiva sidor och alla sidor är lika mycket personen som någon annan sida. I och med jag älskar personen så tycker jag om den precis som den är oavsett sida eller handlingar. Jag har fullt förståelse om den är otrogen eller vill göra slut för utforska vem den vill vara med.  Det kan vara svårt att veta och man kan behöva träffa flera innan man hittar rätt. Jag säkerställer om det är rätt eller inte innan första kyssen. 
  • Thu 15 Dec 2022 19:44
    #21

    Jag ångrar många gånger att jag och mitt ex träffades. Om vi inte träffas skulle hon inte behövt uppleva uppbrottet, och jag skulle ha varit okysst i sådan scenario.

Svar på tråden Behöver hjälp