• Anonym (Vad hände ?)

Vad var det för fel på henne?

Var o handlade idag. O i butiken så kom en liten invandrar tjej på kanske ca 8-10 år. Hon verkade ara ensam och bara gick omkring som tidsfördriv där inne. 

Iallafall när hon såg mig så började hon gå efter mig. Hon förföljde mig runt i hela butiken och gick och stirrade på mig. Hon var inte rädd för att ha ögon kontakt utan vid 1 tillfälle kom hon och ställde sig rakt precis framför mig och bara ställde sig där och tittade på mig ca 2,5 meter ifrån. 

Fattade ingenting ärligt talat?

Det ar riktigt konstigt beteende. Är även ny i staden så är ingen hon kan "känna igen" o är dessutom mellan 30-40 år. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-12-04 22:28
    Jag är en man.
  • Svar på tråden Vad var det för fel på henne?
  • Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (?) skrev 2022-12-04 23:11:49 följande:
    Nää, inte alls. Aldrig sett svenne-barn uppföra sig på det sättet. Hade jag varit handlare så hade de åkt ut på arslet. Svenne eller inte - så uppför man sig inte .
    Blev så markant. , ett jävla gapande över hela butiken och har tydligen varit problem tidigare. 
    Har fan ingen lust att handla bland en massa gapande fjortisar.
    Kör ut dem och kontakta deras oförstående föräldrar. 
    Samma med svenne-ungar som inte fattar hur man sköter sig bland folk.
    Vill du bete dig som ett svin - gör det hemma! Det är väl i alla fall där du lärt dig.

Fast lite humor kan man väl ha? När jag var ung så var vi ett gäng svenskar i en matbutik. O när vi tappade bort varandra så lät vi som apor över hela butiken hahah Det var jätteroligt faktiskt !

Alla andra kändes som tråkiga robotar måste jag ändå säga. 

• Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (k) skrev 2022-12-04 23:20:58 följande:

Försöker du få poäng eller vad... din tråd låter mest som något "inte rasist men"

Förstår du inte skillnaden mellan att ta hem en kvinnlig eu-migrant som du knappt kan prata med för städning och en svensk hemlös är blir jag nästan oroad

Blir mest oroad över att man hela tiden ska anklagas för att ha onda avsikter. Alla har inte det.
  • Anonym (?)
    Anonym (k) skrev 2022-12-04 23:20:58 följande:

Försöker du få poäng eller vad... din tråd låter mest som något "inte rasist men"

Förstår du inte skillnaden mellan att ta hem en kvinnlig eu-migrant som du knappt kan prata med för städning och en svensk hemlös är blir jag nästan oroad

Finns ju alltid någon som vänder ut och in på sig.
    Är detta verkligen på riktigt så må det ju vara fantastiskt.
  • Anonym (k)
    Anonym (Vad hände ?) skrev 2022-12-04 23:23:59 följande:
    Blir mest oroad över att man hela tiden ska anklagas för att ha onda avsikter. Alla har inte det.
    Tja kan man inte bemöta vad som skrivs i otydliga trådar är det snarare annat som är närmare till hands
  • Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (k) skrev 2022-12-04 23:36:52 följande:
    Tja kan man inte bemöta vad som skrivs i otydliga trådar är det snarare annat som är närmare till hands

Fast du verkar ha det med ? Du reagerar negativt för att jag inte vill ta kontakt med en lite flicka. Du spyr galla över att jag försökte ta kontakt med en kvinna för städ jobb o försöker bagatielisera samt hånar mig för att jag nämnde att jag hjälpt en man. Du dömer rakt av. Du anser att man ska göra si eller så o sen menar på att jag visst skulle ha gjort tvärtom . väldigt konstigt. 

Måste sova nu har jobb imorgon.

• Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (k) skrev 2022-12-04 23:36:52 följande:
    O förresten... jag skrev att jag ville ha hjälp med städningen. Men det var du som inte bemötte det jag faktiskt skrev utan kom med något helt annat.
  • Anonym (R)
    Anonym (k) skrev 2022-12-04 22:57:26 följande:
    Som varje ungdomsgäng menar du........jaha
    Ungdomar i grupp kan bli väldigt toxiskt och de kan vara extremt högljudda och irriterande för alla andra i samhället, ja. Man står ut och försöker att inte se för irriterad ut, för man var antagligen liknande själv som ung..
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Vad hände ?) skrev 2022-12-04 23:16:30 följande:

Fast den gången jag tog hem en gubbe som var uteliggare o svensk, lät han ta en dusch, tvätta sina kläder o gav han mat o en mobiltelefon då han inte hade någon så han kunde nå sina vänner, då var det ingen som sa något. 

Nu får ju hemlösa duscha, tvätta kläder, mat och mobiltelefon. Så vad ditt egentliga syfte var kan man fråga sig?
  • Anonym (R)
    Anonym (Vad hände ?) skrev 2022-12-04 23:04:00 följande:

Nej, känns inte bra o ta kontakt med en flicka när jag är 30+. Då är det väl någon som skriker P. 

Nej, sånt får andra kvinnor ta hand om. Minns en gång jag erbjöd en tiggar kvinna att städa hos mig mot betalning. Alla svenska kvinnor bara frös till is runtomkring o trodde att jag försökte köpa sex. Det var helt sjukt det med.

Så sjukt att samhället ska vara så. 

Det är en överdriven pedofilstämpling som pågår överallt.

Tiggarkvinnan hade nog blivit jätteglad för ett städjobb hos en schysst man. Kanske få låna duschen efteråt och värma sig och få ta hand om sig själv en stund. Få låna tvättmaskinen under tiden och tvätta sina kläder. Synd att de är så svåra att kommunicera med bara.
  • Anonym (R)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-12-05 11:03:39 följande:
    Nu får ju hemlösa duscha, tvätta kläder, mat och mobiltelefon. Så vad ditt egentliga syfte var kan man fråga sig?
    Sluta! Tror du att ställen för hemlösa står öppna dygnet runt och har hjälp till alla att få? Så naivt!

På alla sådana ställen är det sjuka köer och den som är först får sovplatsen, duschmöjligheten eller tid till tvättmaskinen. Det är tider, speciella dagar som ska passas, det är inte alla som klarar det ens.

Finns många hemlösa som inte har så vassa armbågar som hellre drar sig undan än att slåss bland en massa andra. Speciellt nu med alla EU-migranter och asylanter som fått avslag som ska dela på kakan.

Jag som kvinna har också tagit hem en hemlös man. Nej jag var inte ute efter att tvångssuga hans kuk utan att ge honom en dusch och ett varmt ställe att sova på ett tag. 
    Ville bädda åt honom i sängen med rena sängkläder men han tyckte inte att det behövdes, han var så otroligt tacksam för att få sova på min soffa fast han var så lång att hans ben stack ut långt så sov han som en klubbad säl i säkert 12 timmar. Tills jag var tvungen att väcka honom för jag skulle till jobbet. 
    Väckte honom i god tid innan för att han skulle kunna ta en dusch. Han sa att sömnen i fred var så mycket värd att han hellre sov tills vi skulle gå. Ute var det ofta att gå hela nätterna för att hålla värmen som gällde om man inte hittade en port att ta sig in i där grannarna lät en vara och slappnade man av och sov ordentligt någonstans så passade någon annan i liknande sits på att tömma fickorna på en.
    Fy fan vilket liv!

Bjöd in honom igen, men ville att han skulle ringa först helst. Men har aldrig sett honom igen, varken på stan eller utanför mig.
  • Anonym (Spöke?)

Hon kanske var ett spöke som blev förvånad att du kunde se henne. Tänk om du är synsk!?👻

• Anonym (Hmm..)
    Anonym (R) skrev 2022-12-05 11:40:29 följande:
    Sluta! Tror du att ställen för hemlösa står öppna dygnet runt och har hjälp till alla att få? Så naivt!

På alla sådana ställen är det sjuka köer och den som är först får sovplatsen, duschmöjligheten eller tid till tvättmaskinen. Det är tider, speciella dagar som ska passas, det är inte alla som klarar det ens.

Finns många hemlösa som inte har så vassa armbågar som hellre drar sig undan än att slåss bland en massa andra. Speciellt nu med alla EU-migranter och asylanter som fått avslag som ska dela på kakan.

Jag som kvinna har också tagit hem en hemlös man. Nej jag var inte ute efter att tvångssuga hans kuk utan att ge honom en dusch och ett varmt ställe att sova på ett tag. 
    Ville bädda åt honom i sängen med rena sängkläder men han tyckte inte att det behövdes, han var så otroligt tacksam för att få sova på min soffa fast han var så lång att hans ben stack ut långt så sov han som en klubbad säl i säkert 12 timmar. Tills jag var tvungen att väcka honom för jag skulle till jobbet. 
    Väckte honom i god tid innan för att han skulle kunna ta en dusch. Han sa att sömnen i fred var så mycket värd att han hellre sov tills vi skulle gå. Ute var det ofta att gå hela nätterna för att hålla värmen som gällde om man inte hittade en port att ta sig in i där grannarna lät en vara och slappnade man av och sov ordentligt någonstans så passade någon annan i liknande sits på att tömma fickorna på en.
    Fy fan vilket liv!

Bjöd in honom igen, men ville att han skulle ringa först helst. Men har aldrig sett honom igen, varken på stan eller utanför mig.
    Jag är också nybliven hemlös men utan psyk eller missbruksproblematik. Därav vet jag massor av ställen där man kan ta en dusch mån-fre och få mat samt kläder. Har tak över huvudet ett tag till men därefter kommer jag inte kämpa mer och att gå hem till en okänd människa skulle jag aldrig våga!
  • Anonym (Svartarbete är inte ok)
    Anonym (Vad hände ?) skrev 2022-12-04 23:47:58 följande:
    O förresten... jag skrev att jag ville ha hjälp med städningen. Men det var du som inte bemötte det jag faktiskt skrev utan kom med något helt annat.
    Fast du kan inte bara plocka någon från gatan och erbjuda ett svartjobb eller hade du tänkt anställa henne vitt? Det kan ju ta månader innan papprena för henne är klara beroende på medborgarskap och dylikt. Jag hade också höjt på ögonbrynen åt detta för vill man ha en städerska då får man betala vad det kostar. Det är att utnyttja andras situation att anlita människor svart. Hade du erbjudit mat, dusch utan något i gengäld som du gjorde för mannen är det annorlunda. 
  • Anonym (R)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-12-05 12:17:15 följande:
    Jag är också nybliven hemlös men utan psyk eller missbruksproblematik. Därav vet jag massor av ställen där man kan ta en dusch mån-fre och få mat samt kläder. Har tak över huvudet ett tag till men därefter kommer jag inte kämpa mer och att gå hem till en okänd människa skulle jag aldrig våga!
    Kan du beskriva lite hur det ser ut på de ställena? Antar du pratar om Stockholm? Brukar det vara köer? Brukar det vara en massa människor som är högljudda, kanske påverkade, som stjäl, som flippar ur för minsta lilla?

En bekant sedan lång tid tillbaka fick skabb av att sova på ett sånt ställe. Men var nog hans eget fel då många drinkare kommer till härbärget och slocknar i den tidigare sovandes sängkläder. Verkar vara standard att det är den som kommer dit som städar efter den som varit där tidigare, vissa pallar väl helt enkelt inte.

Om du varken har missbruksproblematik eller psykisk ohälsa kan du ju leva upp till socialens krav utan problem och därmed kvalificera dig för ett boende på ett ungkarlshotell. Om några år kanske träningslägenhet kan vara aktuellt.
    Har du kontakt med soc?

Har du pengar, alltså jobb eller pension så kanske du kan hyra i andra hand via en förmedling? Fast det är ju svindyrt så då krävs bra lön.
    Kan du hyra ett rum?

Jag vet en som hyr ut rum, men hon är riktigt vrickad och super dygnet runt, skriker och kastar saker och har sig och hyresgästerna brukar fly ganska fort, hon har 2 sovrum och själv sover hon i vardagsrummet för att kunna hyra ut båda sovrummen. Skulle absolut avråda (har bott där själv, pallade 3 veckor). Men har du ingen annanstans så kan jag kolla med henne om något rum står ledigt nu.

Nej självklart kan man ju inte bara gå hem till en främmande människa och be att få komma in, båda två är nog för rädda för det, med all rätt.
    Den mannen jag tog hem hade jag pratat med på stan någon gång innan i samband med att jag köpte Situation Sthlm, han verkade så snäll och trevlig. Mjuk och respektfull. När jag träffade honom av en slump nästa gång, huttrande inne vid Slussen och det spöregnade och var kallt ute och jag frågade om läget sa han att han inte hade sovit på jättelänge. Tog då ett blixtbeslut och sa att han kunde följa med mig hem.
  • Anonym (R)
    Anonym (Svartarbete är inte ok) skrev 2022-12-05 12:46:58 följande:
    Fast du kan inte bara plocka någon från gatan och erbjuda ett svartjobb eller hade du tänkt anställa henne vitt? Det kan ju ta månader innan papprena för henne är klara beroende på medborgarskap och dylikt. Jag hade också höjt på ögonbrynen åt detta för vill man ha en städerska då får man betala vad det kostar. Det är att utnyttja andras situation att anlita människor svart. Hade du erbjudit mat, dusch utan något i gengäld som du gjorde för mannen är det annorlunda. 
    Kan lova att människor som inte har förmågan att få ett vitt jobb blir väldigt tacksamma över att få jobba.

Ibland måste man kunna välja, ska man vara staten trogen och enbart anställa människor som har kraft, kunskap och förmåga att driva företag eller ska man kunna hjälpa en människa att få känna sig värdig en stund genom att erbjuda ett jobb i 1-2 h? 
  • Anonym (Vad hände ?)

Alltså, jag har ju redan skattat för dom pengarna via mitt vita arbete. Vad jag själv väljer att göra med dom tycker jag är min ensak oavsett vad lagen än säger.. 

O när det är människor som är svårt utsatta.. dom sitter o fryser o förstör leder o kropp o dessutom ute i kylan så självklart gör jag vad jag kan eller har råd med. 

Det är ändå människor o personligen anser jag att liv går före lagar o regler. Så länge ingen gör någon annan illa vill säga. 

Att då erbjuda någon ett litet o tillfälligt jobb för 500 kr är inget att göra någon stor grej utav. O med tanke på att polisen inte ens utreder stölder under 5000 kr så gör knappast 500-1000 kr som jag själv frivilligt väljer att lägga på utsatt inget problem. 

Förstår inte hur du kan sitta o moralisera faktiskt när du själv är hemlös "snart". 

Du har råkat bli hemlös andra råkar gå omkring o frysa o vara hungriga. Förstår inte hur du kan sitta o skriva som du gör. Uppenbarligen så är du antagligen inte så hemlös som du påstår dig att vara utan har möjligheter, vilket inte alla faktiskt har. O att ha en blind tro på det sociala fall nätet i Sverige är att vara naiv. 

O för att låta personen få ha någon egen självrespekt / självvärde så erbjuder jag hellre ett tillfälligt städnings jobb på ca 2 h istället för att ge pengar rakt av. Brukar vara emot att ge pengar men har dom arbetat för det så är det ju en helt annan sak. 

O med din syn så borde det alltså vara förbjudet att köpa mat åt dom utan att skicka med ett gåvobrev då eller? 

Nej.. jag vet inte.. men tycker du verkar väldigt extraordinär i en skum egoistisk bemärkelse. 

Hur hamna du som hemlös överhuvudtaget?

• Anonym (Vad hände ?)
    Anonym (Spöke?) skrev 2022-12-05 11:50:36 följande:

Hon kanske var ett spöke som blev förvånad att du kunde se henne. Tänk om du är synsk!?👻

Hahah! Nu när du säger det så passar den bilden in bäst av alla ideer hittills! O faktum är att jag är synsk till en lite högre grad än medel. 
  • Penisen utan minne
    Anonym (k) skrev 2022-12-04 22:45:06 följande:
    Ja för ingen "invandrartjej" kan ha föräldrar som driver en sån butik eller va
    Håll käften din satans offerråtta. Sluta deraila vanliga konversationer med psykopatisk jävla inflammationsretorik.
  • AndreaBD

Det kan ju också vara någon tillfällig grej. Kanske ville hon rent av testa hur folk reagerar. Det som någon annan skrev innan att hon kanske ville hjälpa till och kolla att ingen snattar - det verkar också en rimlig förklaring. 

Svar på tråden Vad var det för fel på henne?