• LÄRAREN123

    Felkod tvättmaskin

    Hej!
    Jag är hyresgäst i en lägenhet med en tvättmaskin från Elvita i. Den sattes in för ca 2,5 år sedan när jag flyttade in och idag visades felkoden E64.
    Maskinen funkar såpass att jag kan välja program och sätta igång det, men programmet startar aldrig. Jag har testat att starta om olika program samt att dra ur kontakten till tvättmaskinen. Filtret är rent och snyggt. Vad kan det vara? Finns det något jag själv kan göra innan jag hör av mig till min fastighetsskötare? 
    //LÄRARE123

  • Svar på tråden Felkod tvättmaskin
  • Jag är bara jag
    AndreaBD skrev 2022-12-05 16:51:39 följande:
    Men googla modellen, hitta bruksanvisningen och kolla vad felkoden betyder ! 
    Exakt.
  • EnAnonumius

    Japp....

    Googla här är ett förslag på sökord man kan använda:


    Elvita tvättmaskin <mobilnumret här>  bruksanvisning..
    Mobilnumret på tvättmaskinen brukar man hitta där bak på maskinen. Felkoder brukar stå i bruksanvisningarna..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • AndreaBD
    Themis skrev 2022-12-05 19:10:07 följande:

    Eftersom maskintillverkaren är idiot så berättar de inte vad det felet är, på sid 30 står bara att för alla övriga felkoder= ring service

    www.bruksanvisni.ng/elvita/ctc3860v/bruksanvisning


    Men du kunde väl bara googla märket? TS kan kanske kolla mer exakt vad det är för modell. Det är ju möjligt att man då hittar något där även felkoderna förklaras. 
  • Sanna43

    Testa att öppna luckan framför maskinen. luckan till avloppsfiltret. Och rensa den. Alltid när min maskin krånglar så är den inblandad

  • Sanna43
    Sanna43 skrev 2022-12-06 09:13:39 följande:

    Testa att öppna luckan framför maskinen. luckan till avloppsfiltret. Och rensa den. Alltid när min maskin krånglar så är den inblandad


    Såg nu att du skrev att filtret var rent
  • Themis
    AndreaBD skrev 2022-12-06 08:54:08 följande:
    Men du kunde väl bara googla märket? TS kan kanske kolla mer exakt vad det är för modell. Det är ju möjligt att man då hittar något där även felkoderna förklaras. 
    Jag hittade också en hel tråd med folk som hade samma problem, men tillverkaren hade då inte svarat dem, på sin egen sida.

    Så jag tror nog inte att det står i manualerna nej.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • AndreaBD
    Themis skrev 2022-12-06 18:25:51 följande:
    Jag hittade också en hel tråd med folk som hade samma problem, men tillverkaren hade då inte svarat dem, på sin egen sida.

    Så jag tror nog inte att det står i manualerna nej.
    Oj, vad konstigt. 
Svar på tråden Felkod tvättmaskin