• GrodanGap

    Alltid arg

    Jag känner mig arg, besviken och frustrerad. Livet blev inte alls vad jag tänkt mig. Barn kan vi inte få. Jobbet känns tråkigt och jag känner mig fastlåst i arbetsuppgifterna utan att ha energin att göra något roligt.


    Svårt att fokusera på saker, svårt att sitta still. Känner mig ensam ansvarig hemma, där jag sköter disk, handling, matlagning och sköter om det mesta med katten och det tunga arbetet kring städningen.
    Sexlivet är halvdött, att försöka få barn tog död på min partners lust. Vi gör aldrig något roligt, då partnern sällan har ork eller energi. Varit så länge men vägrar söka hjälp.
    Känner mig bara arg över att det ser ut som det gör. Undertryckt ilska som bubblar fram hela tiden. Kan ligga och försöka sova så kommer ilskan fram. Att vi inte kan få barn tillsammans eller åtminstone blir det inga var bara ytterligare en dröm som dog 
  • Svar på tråden Alltid arg
  • Anonym (Claire)
    GrodanGap skrev 2022-12-11 00:30:32 följande:
    Alltid arg

    Jag känner mig arg, besviken och frustrerad. Livet blev inte alls vad jag tänkt mig. Barn kan vi inte få. Jobbet känns tråkigt och jag känner mig fastlåst i arbetsuppgifterna utan att ha energin att göra något roligt.


    Svårt att fokusera på saker, svårt att sitta still. Känner mig ensam ansvarig hemma, där jag sköter disk, handling, matlagning och sköter om det mesta med katten och det tunga arbetet kring städningen.
    Sexlivet är halvdött, att försöka få barn tog död på min partners lust. Vi gör aldrig något roligt, då partnern sällan har ork eller energi. Varit så länge men vägrar söka hjälp.
    Känner mig bara arg över att det ser ut som det gör. Undertryckt ilska som bubblar fram hela tiden. Kan ligga och försöka sova så kommer ilskan fram. Att vi inte kan få barn tillsammans eller åtminstone blir det inga var bara ytterligare en dröm som dog 
    Du kanske i själva verket känner sorg i stället för ilska? sorg kan leda till en depression, då känns allt tungt. Kanske prata med någon professionell som kan hjälpa till och sätta ord på dina känslor för att sen acceptera dom i nästa steg.

    jag beklagar.
  • Anonym (Tips från coachen)

    Det låter som att du behöver en rejäl förändring! Är relationen helt "död" eller kan mannen tänka sig att bidra till att ni får det bra igen? Annars behöver du så klart göra slut där. Sök nytt jobb också om du mår så dåligt, eller be om andra arbetsuppgifter. Skaffa dig en hobby eller gå på gruppträning varje vecka, umgås med dina vänner.

    Jag förstår frustrationen, bitterheten och sorgen över att det inte blev som man tänkt. Man får försöka göra det bästa av det man har istället.

  • Anonym

    Vad säger din partner när du föreslår att ni ska dela på hushållsarbetet?

  • Tobben

    Det låter som att relationen tar mer än den ger.
    Varför är du kvar i en sådan relation?

Svar på tråden Alltid arg