Jag tror inte du vill lyckas draken, du vill inte må bättre, du vill inte träffa någon.
Inte egentligen.
Du är så fångad i din egen bubbla av bitterhet att du känner dig trygg där.
Där behöver du inte ta några risker, du behöver inte se dig själv i spegeln, du behöver inte fundera på att förändra på något i ditt liv.
Du pratar ibland om att du vill träffa någon men det är bara ett automatiserat mantra. Om du verkligen hade en tillräckligt stark drivkraft skulle du för länge sedan ändrat beteende, sökt förändring hos dig själv, testat nya vägar.
Jag är ganska övertygad om att du har någon form av autism, diagnos eller inte. Du är inte obegåvad utan förstår en hel del men du har en extremt låg nivå av social förmåga.
Om du verkligen ville träffa någon så skulle det bästa rådet vara att börja lyssna på de mest obekväma råden du får. Tyvärr gör du tvärt om;
- Du bara skrollar förbi eller avfärdar de råd som faktiskt skulle kunna hjälpa dig.
- I stället söker du de enkla lösningarna (som inte finns eller funkar i ditt fall).
Du tror att det finns nån teknisk lösning, nåt sätt att söka tjejer, kanske något man kan skriva i sin dejtprofil eller andra knep som plötsligt ska få dessa fantasitjejer att gilla dig.
Det kommer inte hända.
Du behöver lära dig mer om hur du själv fungerar, på vilket sätt dina sociala brister påverkar dina möjligheter till relationer.
Du behöver lära dig att intellektuellt avkoda och tolka andra människors kommunikation - eftersom du inte har den förmågan intuitivt/känslomässigt.
Detta kan du få hjälp med av en terapeut.
Inget av det jag skrivit nu kommer dock att gå in.
Du kommer att kommentera det på något avfärdande sätt och sedan vända tillbaka till din självömkan och nån slag förhoppning om att det dyker upp en lösning som innebär att du slipper ändra på något, slipper investera energi eller utsätta dig för något som känns ovant och kanske obekvämt.
Du är en deprimerad och deprimerande person.
Du behöver inte vara det.
Det är ett val du gör varje dag och har gjort varje dag i ditt liv hittills.