• Jacksparrow

39 och klimakterie? Vill bli gravid :-(

Jag har nyss fyllt 39 och min sambo och jag har precis börjat försöka bli gravida. Jag växte upp med sexuella övergrepp och har aldrig velat ha en relation eller barn men HAN förändrade allt. 

Dock är jag oerhört stressad över min ålder och fertilitet. Jag har aldrig gjort någon gyn-undersökning ect men har alltid haft regelbunden mens och tycker mig känna när jag har ägglossning. 

Men - de senaste månaderna har min mens kommit 3-4 dagar för tidigt. Min cykel har krympt från ca 26-27 dagar till 23-24. Utöver det är den som vanligt och jag har inga mellanblödningar ect. Men enligt Google är kortare cykel ett tecken på klimakteriet. 

Nu känner jag mig så rädd och ledsen. Tänk om det inte blir några barn för oss? Någon där ute som sitter inne på råd eller tankar?

• Svar på tråden 39 och klimakterie? Vill bli gravid :-(
  • Anonym (V)

Klart att det kan vara försent, men boka tid hos gyn innan du nojar alltför mycket. 

• Melsson

Håller med signaturen ovan. Det enda sättet att få veta är att boka en tid. Går du privat får du säkert tid snabbare än om du går via landstinget. Lycka till <3

• Anonym (Utredning)

Gör en privat utredning så ni får förutsättningarna svart på vitt. Ni är sent ute men försent behöver det ju inte vara.

Svar på tråden 39 och klimakterie? Vill bli gravid :-(