• HemligaM

    Ni som skjuter raketer redan nu

    Förlåt men hur jävla dumma är ni? Ni lägger pengar på något som ni bokstavligt talat smäller bort. Dessutom har ni noll jävla respekt för individer som är rädda för raketer. 



    HUR svårt ska det vara att hålla sig till att smälla den enda dagen ni faktiskt får göra det? 



    Det bevisar bara hur jävla pantade ni är som inte ens förstår den enkla instruktionen. 



    Jag hoppas att ni som smäller eller låter era ungar smälla får ett finger eller helst hela handen bortsmälld. Eller får en raket smälld i ansiktet, jag skiter fullständigt i hur illa skadan blir bara ni lär er en läxa.


     


    Och ja, jag är riktigt jävla förbannad. Jag är så förbannat jävla trött på dessa smällare, trött på att se livrädda djur som blir så stressade av det, trött på alla vidriga ungdomar som smäller precis bakom en, smäller nära fordon som blir skadade. 


     


    Kan ni som tycker det är rimligt att smälla redan nu förklara varför? 


     


    Vad är nöjet? 


     


    Vad är det roliga med att lägga pengar på något så meningslöst? 


     


    Varför låter ni era ungar smälla? Varför tillåter ni dom att hantera något som kan både kan skada dom själva men även andra? 


     


    Hur kan ni ha noll jävla respekt för djurägare som har djur som lider något enormt vartenda nyår?


     


    Hur kan ni ha noll empati för vilda djur som blir livrädda? 

  • Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 22:20:16 följande:
    För att en del vill skjuta raketer. Se, nu vill Du bara att en sida ska anpassa sig igen. Djur borde inte hållas i fångenskap.
    Ja,men då kan man väl hålla sig till de platser och tider som är tillåtna.
    Man måste inte skjuta bredvid en hästhage eller skjuta mot människor och andra djur. Eller stoppa raketer i brevlådan och tända på,som vi råkade ut för.
    Det är ett rent idiotiskt beteende. 
    Och det känns ju sådär att behöva kasta ut pengar på att köpa en ny brevlåda pga några skjutglada idioter. 
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 22:20:16 följande:
    För att en del vill skjuta raketer. Se, nu vill Du bara att en sida ska anpassa sig igen. Djur borde inte hållas i fångenskap.
    Och jag har inte sagt att bara en sida ska anpassa sig.
    Men det är inte rimligt att man ska behöva droga ner djuren eller skapa hörselkåpor osv åt dem för att folk inte klarar av att följa regler kring nyårsraketer. 
  • Anonym (Suck)
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 22:22:11 följande:
    Kanske hästar är idiotiska att hålla idag. De gor inte mycket nytta egentligen. Bidrar bara negativt till klimatpåverkan.
    Tala om att all respekt för dig här på FL försvann med den här tråden. Du resonerar ju likt 15-åringarna som skrattamde kallade hästar för havremoppar.

    Hästen är ett exempel på när djur skadas av dessa helt onödiga raketer. Det finns andra exempel med. Men vi kan ju utrota alla djur som kan bli stressade. Bra lösning. Verkligen.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2023-01-04 22:34:22 följande:
    Tala om att all respekt för dig här på FL försvann med den här tråden. Du resonerar ju likt 15-åringarna som skrattamde kallade hästar för havremoppar.

    Hästen är ett exempel på när djur skadas av dessa helt onödiga raketer. Det finns andra exempel med. Men vi kan ju utrota alla djur som kan bli stressade. Bra lösning. Verkligen.
    Tja, hästar som inte används till arbete är onödiga. Om du inte vill diskutera med mig kan du låta bli. Du låter som en av de där militanta hästägarna som inte tål att någon kritiserar deras stordildo ;) Förstår du måste vara anonym.

  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 22:55:48 följande:
    Tja, hästar som inte används till arbete är onödiga. Om du inte vill diskutera med mig kan du låta bli. Du låter som en av de där militanta hästägarna som inte tål att någon kritiserar deras stordildo ;) Förstår du måste vara anonym.
    Så om en häst inte används till arbete så är det legitimt att skjuta raketer mot den,menar du?
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-04 22:59:22 följande:
    Så om en häst inte används till arbete så är det legitimt att skjuta raketer mot den,menar du?
    ha ha! Hästar är lika onödiga som raketer, så de kunde utrotas, det var mer så jag menade.
  • Anonym (Suck)
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 22:55:48 följande:
    Tja, hästar som inte används till arbete är onödiga. Om du inte vill diskutera med mig kan du låta bli. Du låter som en av de där militanta hästägarna som inte tål att någon kritiserar deras stordildo ;) Förstår du måste vara anonym.

    Jag är inte hästägare. 


    Däremot anser jag att djur inte skall behöva stressas pga idioter som skjuter raketer utanför deras hagar. Nyttan av sällskapsdjur kan givetvis diskuteras - de kan också ge glädje åt handikappade eller ensamma, vara en inkomst för en travtränare eller liknande så nyttofrågan kan vi diskutera i en annan tråd om du vill.

    Jag är däremot anti nyårsraketer. Jag tycker de är helt onödiga, stressar djur, skadar folk, skadar miljön, och är ett osedvanligt fånigt sätt att slösa pengar (för att samma personer som sen lagt ut tusentals kronor på dem klagar över hur lite pengar de har i januari). Det står jag för. När de dessutom används på ett sätt som här, där de faktiskt skadar andra varelser - då anser jag utövarna vara empatilösa idioter.


     

  • Anonym (Suck)
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 23:04:51 följande:
    ha ha! Hästar är lika onödiga som raketer, så de kunde utrotas, det var mer så jag menade.
    Vilka andra djur gäller detta? Hundar? Katter? Mnniskor? Vem gör egentligen nytta på jorden?
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-04 23:04:51 följande:
    ha ha! Hästar är lika onödiga som raketer, så de kunde utrotas, det var mer så jag menade.
    Jaja,den åsikten får stå för dig.

    Jag har förstått att du inte bryr dig om djur.
    Men om någon skjuter en raket mot en människa, t ex mot dig eller någon som står dig nära,och skadar er,hade du då resonerat på samma sätt som du gör när man skjuter mot djur?
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-05 12:20:28 följande:
    Jaja,den åsikten får stå för dig.

    Jag har förstått att du inte bryr dig om djur.
    Men om någon skjuter en raket mot en människa, t ex mot dig eller någon som står dig nära,och skadar er,hade du då resonerat på samma sätt som du gör när man skjuter mot djur?
    Som vanligt vill du forvanska vad man säger. Diskussionen går från att skjuta enstaka raketer innan lovlig tid, till att skrämma vilda djur, till att skrämma tama djur, till att kriminella skjuter i folksamlingar och nu direkt mot både människor och djur. Tror inte jag någonstans har forsvarat kriminella som skuter direkt mot vare sig människor eller djur. 
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-05 12:35:11 följande:
    Som vanligt vill du forvanska vad man säger. Diskussionen går från att skjuta enstaka raketer innan lovlig tid, till att skrämma vilda djur, till att skrämma tama djur, till att kriminella skjuter i folksamlingar och nu direkt mot både människor och djur. Tror inte jag någonstans har forsvarat kriminella som skuter direkt mot vare sig människor eller djur. 
    Tråden handlar om människor som skjuter raketer i tid och otid på andra dagar och tider än tolvslaget på nyårsafton.
    I dagar eller veckor före och efter nyår.
    Och på platser som inte är tillåtna.
    Och det är stressande för många djur och även en del människor.
    Raketer skjuts även mot blåljuspersonal eller läggs i folks brevlådor och tänds på.
    Och det är ett problem.
    Att du aldrig har sett det själv innebär ju inte att det aldrig sker på andra ställen.
    Allt rapporteras ju inte i media heller. 

    Du skriver att du inte försvarar det,men ändå så resonerar du på ett sätt som om du gör det.
  • Anonym (Suck)
    Tow2Mater skrev 2023-01-05 12:35:11 följande:
    Som vanligt vill du forvanska vad man säger. Diskussionen går från att skjuta enstaka raketer innan lovlig tid, till att skrämma vilda djur, till att skrämma tama djur, till att kriminella skjuter i folksamlingar och nu direkt mot både människor och djur. Tror inte jag någonstans har forsvarat kriminella som skuter direkt mot vare sig människor eller djur. 
    Du vill ju utrota djur istället för att reglera de som skjuter vid hagar. 
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-01-05 13:09:20 följande:
    Tråden handlar om människor som skjuter raketer i tid och otid på andra dagar och tider än tolvslaget på nyårsafton.
    I dagar eller veckor före och efter nyår.
    Och på platser som inte är tillåtna.
    Och det är stressande för många djur och även en del människor.
    Raketer skjuts även mot blåljuspersonal eller läggs i folks brevlådor och tänds på.
    Och det är ett problem.
    Att du aldrig har sett det själv innebär ju inte att det aldrig sker på andra ställen.
    Allt rapporteras ju inte i media heller. 

    Du skriver att du inte försvarar det, men ändå så resonerar du på ett sätt som om du gör det.
    Då forstår du fel. Jag 'forsvarar' en del (om du vill kalla det så), inte annat.
  • Tow2Mater
    Anonym (Suck) skrev 2023-01-05 13:19:00 följande:
    Du vill ju utrota djur istället för att reglera de som skjuter vid hagar. 
    Jag sa hästar är lika onödiga som raketer, så de kunde utrotas (precis som de som tycket raketer kunde forbjudas). Det betyder inte att jag vill utrota djur. Ha ha! Oj vad ni är roliga.

    Du är inte alls brydd om TS som ju skriver att hon hoppas att folk får ett finger eller helst hela handen bortsmälld. Eller får en raket smälld i ansiktet?
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-01-05 15:03:02 följande:
    Då forstår du fel. Jag 'forsvarar' en del (om du vill kalla det så), inte annat.
    Och vad är "en del"?
  • Anonym (Suck)
    Tow2Mater skrev 2023-01-05 15:06:11 följande:
    Jag sa hästar är lika onödiga som raketer, så de kunde utrotas (precis som de som tycket raketer kunde forbjudas). Det betyder inte att jag vill utrota djur. Ha ha! Oj vad ni är roliga.

    Du är inte alls brydd om TS som ju skriver att hon hoppas att folk får ett finger eller helst hela handen bortsmälld. Eller får en raket smälld i ansiktet?
    Det är knappast samma saker du jämför i stycke ett.

    Och det är dig jag diskuterar med, då dina åsikter var extrema i tråden och skrivet på ett medvetet drygt vis för att reta upp andra.
Svar på tråden Ni som skjuter raketer redan nu