• listudden

    kan inte läka efter min sambos svek

    Vill gärna ha era synpunkter på denna galna historia som började för ca 2 1/2 år sedan.
    jag och min sambo har en underbar kolonistuga sedan 7 år sedan .vi tillbringar tid där ifrån maj-sept. fin grannsämja och ja det har varit vårat paradis fram till sommaren 2020..Allt började ganska oskyldigt .. vi började umgås med några andra grannar två äldre bröder.. vi blev bjudna på fester och umgicks med varandra.. sakta men säkert började brödernas grannes dotter smyga sig in på dessa grillkvällar .fester etc. ingenting konstigt tyckte man i början sen kom hon in mer och mer var med på kräftskivor etc.. började då tycka att det var liiite konstigt då kvinnan är mer än 20 år yngre än mig och min sambo ..grannbröderna är mer än 30 år äldre.. snart var hon med jämt tyckte då det var lite konstigt att kvinnan inte hade egna jämnåriga att umgås med...nåvä sommaren 2020 tog slut och det bleev höst vinter och vår 201 vi flyttar ut som vanligt .. då min sambo säger att han fått ett mess från kvinnan om han kan hjäälpa henne med jobb..jag reflekterar inte över det.. sen ngr veckor senare kommer ett nytt mess om min sambo kan hämta en madrass som bortskäktes i en annan stuga då kvinnan var bortrest sagt och gjort sambon gick och hämtade madrassen.. då sa jag varför kontaktar hon dig för det.. hennes närmsta grannar är ju pensionärer och du jobbar.... sen gick det ytterligare en bit in i sommaren och vi var på grillfest hos dessa äldre bröder.. då sitter kvinnan på sin tomt och glor in på oss. och jag märker att min sambo blir orolig.. sen kommer ett jämnårigt par över till oss dä berättar kvinnan för mig att när min sambo var på besök hade han behövt ladda sin telefon .. i deras stuga så när kvinnan ser ett medelande komma upp på messenger från den yngre kvinnan där det står badtime? .. detta hade skett ca en vecka tidigare och jag blir skitförbannad och konfronterar min sambo om detta...sambo sambons ilska går då ut över kvinnan som berättade detta för mig....sommaren tar slut jag går in på min sambos fb och ser att han varit vänner med den yngre kvinnan sedan september 2020... han tar bort kvinnan från fb.. jag flyttar hem tidigare min sambo stannar kvar en bit in på hösten för att stänga ner stugan  och han kan då jobba hemifrån.. detta gnager i mig..hea vintern och våren vill knappt flytta ut till sommaren .. känner mig olycklig.. helt plötsligt börjar den yngre kvinnans son dyka upp på vår tomt och vill komma in jag har aldrig talat med sonnen de bor i ett annat område till och med .. jag konfronterar naturligtvis min sambo om detta förstår att han måste ha pratat med detta barn då jag inte var med .. han för nekar igen .. jag blir förbannad och vill flytta hem igen då kommer denna kvinna in på min tomt och går in i min stuga och gapar och skriker på mig min fega sambo har dragit iväg  hela vintern och

  • Svar på tråden kan inte läka efter min sambos svek
  • listudden

    Helt sjukt att oseriösa människor ska lägga sig i diskussioner... om du inte har något att tillföra.. såå gå in och läs på ngt annat forum.. Tack

  • Anonym (G)

    Josef låtsas alltid han känner folk i trådarna, strunta i han. 


    För övrigt hade jag gjort slut i din sits!

  • Avenia

    När en man smyger med kontakt med en kvinna, då har han något att dölja. Annars hade han varit tydlig mot henne att du ska vara med och att ni är ett par. Han har antagligen gett henne uppmärksamhet utan din närvaro och det är ett svek och illojalt.

  • listudden

    ja det lutar åt det hållet... min självkänsla har fått sig en rejäl knäck.. jag skäms över min sambos beteende och vågar knappt berätta för vänner och bekanta.. Jag skäms även ute på kolonin där jag förstår att det tisslas och tasslas bakom min rygg.. .. och jag vet inte vad hennes nästa drag blir från kvinnan.. eller vilka rykten hon har/kommer sprida om mig..  Jag får nog ge upp mitt paradis..

  • Anonym (Förvirrad)
    listudden skrev 2022-12-27 16:31:16 följande:

    ja det lutar åt det hållet... min självkänsla har fått sig en rejäl knäck.. jag skäms över min sambos beteende och vågar knappt berätta för vänner och bekanta.. Jag skäms även ute på kolonin där jag förstår att det tisslas och tasslas bakom min rygg.. .. och jag vet inte vad hennes nästa drag blir från kvinnan.. eller vilka rykten hon har/kommer sprida om mig..  Jag får nog ge upp mitt paradis..


    Gör det. Skaffa ett eget istället!
  • DVQ

    Jag tror ni behöver reda ut vad som egentligen har hänt. Kanske få hjälp av en parterapeut. Och därefter kan du ta ställning till vad du vill göra.

    Det kan vara så att de har haft en hemlig relation i två år, att din sambo gjort kvinnan med barn, med mera.

    Det kan också vara så att din sambo morsat på henne på krogen och växlat några meddelanden på facebook (vilket i sig inte är konstigt då ni haft visst umgänge och han hjälpt henne med saker).

    Min gissning är att sanningen ligger någonstans däremellan.

    När det gäller sonen behöver inte din sambo ha träffat honom tidigare. Det skulle kunna vara mamman som uppmuntrar honom att söka kontakt när hon själv inte får ha kontakt med sambon/er längre. Hon verkar vara en smula obalanserad och kanske tycker det är en bra idé att låta sonen vara "spion". Alternativt att han hört henne prata om er och blivit nyfiken. Ni kan hur som helst inte straffa sonen för hur mamman är. Lägg inte så stor vikt vid att han springer hos er.

    Sen tycker jag inte det är så konstigt att en 35-åring umgås med människor i 60-årsåldern. Själv tycker jag att ålder på umgänge spelar mindre och mindre roll ju äldre man blir.

  • Ordinär Man

    Kvinnan är uppenbart inte stabil. Vilket din man bör ha insett, och inte ha svarat på några närmanden, och ännu mindre ha gjort några själv.

    Men ibland tänker man mer med kuken, och då kan det bli misstag.

    Du kommer aldrig att få veta om din man har något sex med henne eller inte 

    Och egentligen, när du tänker efter, vad spelar det för roll? Hon hotar inte ert förhållande mer än vad du gör det till. 

  • Anonym (problemet)
    DVQ skrev 2023-01-08 13:12:53 följande:

    Jag tror ni behöver reda ut vad som egentligen har hänt. Kanske få hjälp av en parterapeut. Och därefter kan du ta ställning till vad du vill göra.

    Det kan vara så att de har haft en hemlig relation i två år, att din sambo gjort kvinnan med barn, med mera.

    Det kan också vara så att din sambo morsat på henne på krogen och växlat några meddelanden på facebook (vilket i sig inte är konstigt då ni haft visst umgänge och han hjälpt henne med saker).

    Min gissning är att sanningen ligger någonstans däremellan.

    När det gäller sonen behöver inte din sambo ha träffat honom tidigare. Det skulle kunna vara mamman som uppmuntrar honom att söka kontakt när hon själv inte får ha kontakt med sambon/er längre. Hon verkar vara en smula obalanserad och kanske tycker det är en bra idé att låta sonen vara "spion". Alternativt att han hört henne prata om er och blivit nyfiken. Ni kan hur som helst inte straffa sonen för hur mamman är. Lägg inte så stor vikt vid att han springer hos er.

    Sen tycker jag inte det är så konstigt att en 35-åring umgås med människor i 60-årsåldern. Själv tycker jag att ålder på umgänge spelar mindre och mindre roll ju äldre man blir.


    Problemet är att terapi är totalt värdelöst om inte båda parter kan vara ärliga och lägga alla korten på bordet för det enda som händer då är att man sitter och pratar runt fiktiva scenarier och kommer aldrig ner till de verkliga problemen = totalt bortkastad till + väldigt förnedrande.
  • Anonym (problemet)
    Ordinär Man skrev 2023-01-08 22:22:22 följande:

    Kvinnan är uppenbart inte stabil. Vilket din man bör ha insett, och inte ha svarat på några närmanden, och ännu mindre ha gjort några själv.

    Men ibland tänker man mer med kuken, och då kan det bli misstag.

    Du kommer aldrig att få veta om din man har något sex med henne eller inte 

    Och egentligen, när du tänker efter, vad spelar det för roll? Hon hotar inte ert förhållande mer än vad du gör det till. 


    Det är inte hon som utgör ett hot för deras relation det är han, för lever man i en exklusiv relation så vill man såklart inte leva med en person som tänker med kuken och bara råkar göra "misstag". Då är det bättre att dumpa en sån person och skaffa sig någon som tänker med det stora huvudet.
  • Anonym (M)
    Anonym (problemet) skrev 2023-01-09 11:37:06 följande:
    Det är inte hon som utgör ett hot för deras relation det är han, för lever man i en exklusiv relation så vill man såklart inte leva med en person som tänker med kuken och bara råkar göra "misstag". Då är det bättre att dumpa en sån person och skaffa sig någon som tänker med det stora huvudet.
    Men det är ju då hon som väljer att relationen ska vara slut. Precis vad han skriver.
  • Anonym (problemet)
    Anonym (M) skrev 2023-01-09 13:45:14 följande:
    Men det är ju då hon som väljer att relationen ska vara slut. Precis vad han skriver.
    Relationen är då slut för att mannen är en idiot och meningslöst att ha en relation med och inte för att den andra kvinnan finns. Vad den andra kvinnan tycker och vill är irrelevant. 

    En relation är inte en tävling, om ens partner är en idiot som inte kan hålla kuken/fittan i styr så kan någon annan lika väl få ta idioten så går man själv vidare till något bättre. 
  • Anonym (M)
    Anonym (problemet) skrev 2023-01-09 14:12:20 följande:
    Relationen är då slut för att mannen är en idiot och meningslöst att ha en relation med och inte för att den andra kvinnan finns. Vad den andra kvinnan tycker och vill är irrelevant. 

    En relation är inte en tävling, om ens partner är en idiot som inte kan hålla kuken/fittan i styr så kan någon annan lika väl få ta idioten så går man själv vidare till något bättre. 
    Jag menar givetvis TS, inte den andra kvinnan.
Svar på tråden kan inte läka efter min sambos svek